Week na pregnyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Rachje20, 19 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    hoi meiden,

    Wij zitten midden in onze ivf poging. Vorige week donderdag (12-7) om 23:30 pregnyl 10.000 gezet.
    Verder totaal geen last gehad van de pregnyl, menopur of fyrmadel.
    Afgelopen dinsdag (17-7) begonnen met utro en terugplaatsing.
    Vanaf vandaag begin ik ineens misselijk, belachelijk moe, raar gevoel van binnen, reuk versterkt etc.

    Krijg ik nu dan eindelijk last van al die hormonen bij elkaar? Of is 1 van deze de “boosdoener”?
    Ervaren jullie dat ook zo? Of totaal niet?
     
  2. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.232
    979
    113
    Vrouw
    Wat een spannende tijd voor je! Ik gebruik alleen pregnyl voor mijn cryo terugplaatsingen en utro bij de verse terugplaatsing, tijdens het traject gebruikte ik andere medicatie, dus ik kan je niet zo heel goed helpen. Ik herken dit alleen in ieder geval niet van de pregnyl of als bijwerking van de medicatie die ik verder had. Utrogestan is gewoon progesteron en daar zou je niet zoveel van hoeven te merken. Misschien is het bij jou inderdaad de combinatie van alle hormonen bij elkaar en misschien ook wel een stukje spanning erbij? Het doet natuurlijk allemaal heel wat met je lijf.
     
    Rachje20 vindt dit leuk.
  3. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Wat fijn dat je er weinig last van had. Ik had tot vandaag ook nergens last van, tot vandaag. Zat zelf ook aan de cocktail van alles bij elkaar te denken.

    Ja super spannend, maar ben er best relaxed onder.
    M’n zoon van inmiddels 6 kwam ook dmv ivf en uiteindelijk cryo behandeling ter wereld. Dus helemaal onbekend ben ik niet, het is alleen lang geleden voor mij!

    Zitten jullie nu in een cryo behandeling op dit moment?
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    12-7 om 23.30 de pregnyl en dus 14-7 rond 11.30 de punctie?
    Dan op 17-7 de tp van een 3 daags oude emmy.
    Dan 2 dagen daarna (en dus op 5 dpo) misselijk/moe etc komt helaas vd pregnyl icm de utro en de spanning vd afgelopen dagen.
    Zowel pregnyl als utro kunnen zwangerschapskwaaltjes geven. Zeker als het een combi is van beide.

    Van een zwangerschap kan het niet zijn aangezien de innesteling vanaf nu tot aan 10 dpo kan plaatsvinden en pas na de innesteling kont hcg vrij, wat je veelal pas dagen daarna merkt aan kwaaltjes.

    Succes deze weken met afwachten en hopelijk is het deze poging gelijk raak ;)
     
  5. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Nee ik was eigenlijk ook niet uitgegaan van hcg vh embryo al hoor, het kan nog niet eens ingenesteld zijn.
    Vandaar ook m’n vraag welke van die hormonen ik nu bijwerkingen van ervaar.
    Dan houden we het op de cocktail pregnyl en utro Haha! Pretpakket.

    Dank je wel, de weken gaan snel met dat mooie weer. Dus hopelijk volgend weekend meer nieuws.

    Had jij zelf ook last van tijdens gebruik?
     
  6. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.232
    979
    113
    Vrouw
    Wat fijn om te horen dat je zoontje is geboren door middel van een cryo terugplaatsing. Het geeft een mens moed dat het ook daadwerkelijk kan lukken en je er een prachtig kind aan over kan houden.
    Ik heb zelf helaas twee dagen geleden een miskraam gehad dmv van medicatie. Vorige week bleek op de 10 weken echo dat het hartje gestopt was met kloppen. Dit was onze 4e terugplaatsing, een cryo. We hebben gelukkig nog 9 cryo's in de vriezer, verdeeld in 7 rietjes. Ik hoop nu dat ik schoon ben en zo snel mogelijk weer ongesteld wordt zodat we hopelijk over 1,5/2 maanden weer een terugplaatsing kunnen hebben.
     
  7. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Ahhhh nee wat verdrietig!!! Gaat het een beetje met je/jullie?
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    Nee ik had altijd alleen last vd decapeptyl (hoofdpijn), maar zodra ik daar de gonalF bij mocht spuiten ging de hoofdpijn over ;)
     
  9. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.232
    979
    113
    Vrouw
    Dankjewel, lief dat je het vraagt. We zijn er inderdaad heel verdrietig van. Dit is de eerste keer sinds ik 12 jaar geleden gestopt ben met de pil dat het gelukt is om zwanger te raken. Dat het dan alsnog mis gaat na een hele mooie eerste echo met 7 weken is zuur. Maar we weten nu wel dat ik zwanger kan raken en proberen maar weer wat hoop te creeren voor de volgende terugplaatsing. Alleen duurt het wachten voor het zover is nog zooo lang. Maar ja, dat is het hele traject eigenlijk: wachten, wachten en nog meer wachten :rolleyes:o_O
     
  10. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Pfff na zoveel tegenslagen was dit echt niet nodig geweest. wat verdrietig!
    Ik snap dat jullie zo snel mogelijk weer willen proberen. Hopelijk werkt je lichaam goed mee.
    Beetje extra op elkaar letten en extra lief zijn voor elkaar, het is allemaal niet niks...
    Knap dat jullie met positieve blik vooruit kijken, we moeten ondanks alles toch verder.
    Vanuit het zh mogen jullie ook zo snel mogelijk weer beginnen?
     
  11. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Oh dat scheelt weer, geloof dat ze bij mij zich nu ook koest gaan houden
     
  12. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.232
    979
    113
    Vrouw
    Zo is het, herpakken en weer doorgaan. Ja, in principe kan je gewoon weer beginnen. We hebben eerst over 1,5 week een echo om te kijken of alles eruit is gekomen met de miskraam en als er niets achter is gebleven en het hcg is helemaal weg dan kan je het zelf weer gezellig gaan maken. Omdat dat bij ons nog nooit resultaat heeft opgeleverd ga ik er niet vanuit dat dat gaat lukken, maar je weet het niet... De volgende terugplaatsing mogen we pas weer hebben na een keer ongesteld te zijn geweest, anders wordt het voor hen wel erg lastig om m'n cyclus op te sporen. Deze kan nu nog wel wat van de rel zijn en bij ons ziekenhuis werken ze met echo's om de follikels te kunnen volgen (bij sommige ziekenhuizen moet je volgens mij zelf hannesen met ovulatietesten en temperaturen, gelukkig hebben wij dat niet).
    Wanneer mag je testen van het ziekenhuis? En tot wanneer kan je het zelf volhouden om te wachten met je eerste test ;)?
     
  13. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Ooooh wel goed dat ze je zo goed ondersteunen vanuit het zh! Dat zelf hannesen brengt soms onzekerheid vind ik.
    Herken het gevoel hoor, ik heb verklevingen aan m’n eileiders. 1tje is nog soort van toegankelijk maar ook beperkt om zomaar te zeggen. Dus toen we eindelijk voor ivf op mochten bleek ik ineens spontaan zwanger. Toen had ik ook het gevoel “dit soort dingen overkomen mij nooit”. Bleek ook too good to Be True, ging meteen mis na de posi test. 4 weken lang moeten wachten tot Het helemaal los kwam en hcg onder de 1 was. Je wil dan gewoon door, afsluiten en weer strijdbaar verder gaan.

    En met de cryo straks, mag dat in een natuurlijke cyclus of kunstmatig?

    Ik mag volgende week zondag officieel testen, ik geloof dat na donderdag as pas pregnyl er echt uit kan zijn. Ben bang dat ik vals positief test nog door die pregnyl. Dus dat houdt me wel tegen om vroeg te testen Haha.
    Kon jij je in houden tot officiële test datum?
     
  14. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.232
    979
    113
    Vrouw
    Jeetje, je hebt al veel meer meegemaakt dan een ieder mens in zijn leven mee zou hoever te maken :(.
    De terugplaatsing is na het spuiten van pregnyl, dus volgens mij valt dat dan onder een kunstmatige cyclus? Verder gebruik ik niets omdat ik wel een cyclus heb van mezelf, maar zo kunnen ze het moment van de eisprong en de terugplaatsing beter timen.
    Te vroeg testen is inderdaad een bron van onzekerheid. Ik heb me nog nooit kunnen inhouden tot de officiële testdatum (wie wel?!). Ik heb ook twee keer een vmk gehad, maar deze zou ik ook hebben ontdekt na de testdatum van het ziekenhuis omdat het dan pas twee weken daarna mis ging. Dus om nou alleen daarvoor te wachten tot die datum valt voor mij al af en bij mij was tot nu toe alle keren de pregnyl met 10 dagen niet meer op de testen te zien, maar het kan eventueel nog wel tot 14 dagen in je lichaam blijven. Ik ben een rasechte veeltester en als je te vroeg test en daarna lopen je testen af, dan weet je dat het daarna alsnog op kan lopen. Wachten vind ik echt killing :confused::)
     
  15. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Ja, was net als jullie weg, geen walk in the park zullen we maar zeggen.

    Ja ik heb ook neiging tot veel testen, als er streepjes te zien zijn dan.
    Geloof dat de pregnyl er bijna uit is. Test vanochtend tuurstreepje. Werden ze bij jou eerst wit en daarna weer oploop of van tuur naar meer zichtbare streep de momenten dat je zwanger was?

    M’n hormonale circus komt ook tot rust, de cocktail begint uit te werken een week na tp.
    Voelde jij iets in die tweede wachtweek?

    Is jouw lijf al weer een beetje tot rust gekomen nu?
     
  16. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.232
    979
    113
    Vrouw
    Ik begin meestal met testen op dag 10. Bij 3 van de 4 terugplaatsingen ben ik dan (beginnend) zwanger geweest en begon het met tuurstreepjes die de dagen erna opliepen. Ik heb nog niet meegemaakt dat ik streepjes van de pregnyl had (ik spuit 5000 i.e., 10.000 doet er natuurlijk langer over om af te breken), dus ik ben er niet helemaal thuis in hoe dat precies werkt. Ik zou denken dat de testen dan bij een zwangerschap en een restje pregnyl evengoed donkerder zouden moeten worden, het hcg loopt natuurlijk op. Maar volgens mij zijn er berekeningen op internet te vinden die laten zien hoe waardes verminderen en vermeerderen. Ik denk eerder simpel: test nog een paar dagen door en als het oploopt dan weet je genoeg. Loopt het af, dan kan het zijn dat je te vroeg bent en dat het later nog op gaat lopen. Of het blijft wit en je wordt ongesteld. Ik voelde elke keer dat het raak was wel al dat ik gevoelige borsten had. Maar in die week let ik er natuurlijk zo op dat ik al snel van alles voel :rolleyes:.
    Wat fijn dat je lichaam weer tot rust komt, het is niet niks allemaal! En dan ook nog het emotionele aspect van alle spanning en gevoelens die versterkt worden door de hormonen, pff!
    Ik ben vandaag voor het eerst weer een paar uurtjes te werk geweest. Ik liep leeg van onder en het was best even zwaar om weer te beginnen, maar ook wel fijn om de kleintjes weer te zien (ik werk ook in de kinderopvang). Verder merk ik ook dat m'n hormonen afnemen. M'n buik is weer geslonken tot normale proporties (die was nogal opgezet door de hormonen en plaatsmakende darmen) en m'n eetlust is weer terug :thumup:.
     
  17. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Ah ja dat kan ik goed begrijpen, best weer een hele stap om het “gewone” leven weer op te pakken hè?
    Gelukkig zijn die kleintjes goed voor de ziel.
    Na het verlies van m’n dochtertje wilde ik alleen nog maar op de babygroep staan. Daar vond ik iets wat me heel erg vooruit hielp. Inmiddels is dat 11 jaar geleden en vind ik nu weer alle groepen leuk.
    Merk je wel dat je steun vindt bij collega’s?
    Is het vloeien inmiddels minder geworden?

    Nou ja bij daglicht ipv donkere slaapkamer was het toch geen tuurstreep maar meer een lichte streep. Met opdrogen nog beter zichtbaar. Ik zal hem hier zo onder zetten, kun je zien wat ik bedoel.
    Dus nog steeds pregnyl in m’n systeem. Probeer nog wel paar dage action testen , we hoeven de moed nog niet op te geven. Zit niks anders op dan afwachten. Ik merk weinig.
    Ja heb wel beetje krampjes in m’n buik, dat herken ik niet echt. Maar vermoed dat dat die utro z’n werking is. En zere borsten heb ik op en af ook in een gewone cyclus.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    Je zit nu op 12 dagen na de pregnyl 10.000 en helaas is de kans heel groot dat dit nog pregnyl is inderdaad.
    Gewoon elke dag een testje doen (wel bij action test blijven) en duimen dat je oploop gaat zien!
     
  19. Pitaa91

    Pitaa91 Fanatiek lid

    6 jun 2017
    1.349
    813
    113
    Vrouw
    #19 Pitaa91, 24 jul 2018
    Laatst bewerkt: 24 jul 2018
    Ik had een cryo van de dag 5 oud teruggeplaatst gekregen, als dat goed was was mijn cryo pas op dag 9 ingenesteld omdat ik pas op dag 10 echt heel super super licht streepje in mn handen had.

    Pregnyl bij mijn vorige icsi zorgt idd voor de hormonen die je voelt, maar geeft de hoop nog niet op. Maar bij mijn tweede icsi had ik niets van ovitrelle gevoeld behalve steekjes en krampjes waaraan ik dacht pfff weer ongesteld te worden binnenkort, ja inderdaad ongesteld geworden. Maar geeft de hoop nog niet op!


    Heel veel succes met wachten en hoop dat je zwanger mag raken!
     
  20. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Thanks meiden!

    Nee de hoop geef ik zeker niet op! Fijn om te lezen dat die gevoelens herkenbaar zijn.

    Moeten ze dan nu oplopen of eerst juist aflopen nu? Of kan het allebei nog?
    Goed om te lezen na alles in je onderschrift die banner! Is een pittige weg geweest...
     

Deel Deze Pagina