Weer beginnen met roken na zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Iertje81, 1 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Wie is er na de zwangerschap weer begonnen met roken? En hoelang na je zwangerschap? Ik ben zelf een enorme roker. Ja, ik noem het nog steeds zo ondanks dat ik nu niet rook en ook niet gerookt heb tijdens mijn zwangerschap. Veel mensen vragen ook aan mij nu: ‘je blijft toch wel gestopt hè als de baby er is?’
    En ik kan alleen maar zeggen dat ik het gewoon echt niet weet. Ik snak ernaar bij tijd en wijlen en vind niet roken echt verschrikkelijk moeilijk!
    Zijn er meer hier die hiermee te maken hebben? Ik open dit topic niet om te horen hoe slecht het wel niet is, wat ik m’n baby straks aandoe of dat roken in de buurt van kinderen crimineel is.
    Ik ben gewoon oprecht benieuwd!
     
  2. Xivanka

    Xivanka Actief lid

    21 mrt 2017
    233
    287
    63
    Een vriendin van mij heeft een "stoppen met roken" cursus gevolgd terwijl ze gestopt was met haar zwangerschap en beweerd dat dit de reden is waarom ze achteraf niet opnieuw is gaan roken. en een andere vriendin is het gewoon echt niet gelukt te stoppen toen ze (onverwacht) zwanger werd, Zij kon zichzelf nog harder voor haar kop slaan dan alle opmerkingen die ze kreeg van buitenstaanders.
    ik ben zelf 5 jaar geleden gestopt, lang voor mijn eerste zwangerschap. Maar wilde even zeggen dat je een kanjer bent en goed bezig dat je niet wil roken tijdens je zwangerschap !!!! Respect !!
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Wat lief van je om te zeggen! Dank je wel. Ja, ik sprak laatst ook iemand die een cursus heeft gedaan en die is er nu vanaf. Misschien ook iets voor mij!
     
  4. RUNY

    RUNY Actief lid

    16 aug 2017
    170
    71
    28
    Vrouw
    Ik ben nu 22 weken zwanger , maar echt ik denk gewoon al aan na de zwangerschap dat ik dan echt 1 peuk wil roken met een bakje koffie ... maar als ik logisch na denk , denk ik : waaaaarom in godsnaam ?!? Ik vind t niet moeilijk om nu niet te roken maar toch denk ik daar aan ... best vreemd vind ik zelf haha !
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  5. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Is het ook. Heb precies hetzelfde! Of bij m’n eerste glas prosecco...
    Collega vroeg laatst: ‘En? Qua roken na de bevalling?’ En ik flapte er meteen uit: ‘eerste werkdag na m’n verlof. Hier beneden in het hok...’
    Ik sloeg gewoon m’n hand voor m’n mond van ‘schrik’, zo makkelijk zei ik het :eek:
     
  6. momim

    momim Niet meer actief

    Het moeilijkste stuk heb je gehad, namelijk de stap zetten om niet meer te roken! Toch gek ergens, dat je het wel waard vind om voor je baby te stoppen, maar jezelf de gezondheidswinst niet gunt;)
    Ik zou als ik jou was inderdaad kijken of een stoppen met roken cursus je kan helpen om de motivatie te vindenom gestopt te blijven met roken.
    Ach, ik heb makkelijk praten, want op een paar losse sigaretjes na, nooit gerookt. Heel knap dat je nu gestopt bent met roken!
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  7. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Dat is ook gek. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het met je eens ben! Je lijkt m’n man wel. Ken je ‘m soms :roflmao:
     
    momim vindt dit leuk.
  8. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Ik heb 15 jaar gerookt. 3 jaar geleden gestopt. Nu 36 weken zwanger en ik weet zeker dat ik na mijn bevalling niet meer begin.

    Roken is de grootste mindfuck die er bestaat. Al mijn stoppogingen mislukten tot ik dit echt doorzag. Ergens twijfel je blijkbaar nog. Diep van binnen vind je het nog moeilijk. Terwijl stoppen zelf niet moeilijk is. Het is die mindfuck.

    Waar link je nog positieve gedachten aan roken? Is het "gezelligheid"? Is het "vermaak"? Die moet je in kaart brengen want daar ligt de valkuil.

    Meis, je bent nu al zoooooo ver! Je kunt dit!
    Ik weet dat het "moeilijk" is maar bedenk ook;
    door eraan te denken, voed je het monster. Overtuig jezelf met andere gedachtes en "kill the beast"!

    Misschien heb je er helemaal niks aan maar ik hoop gewoon zo dat je het volhoudt!
     
    Fennec, Beebylove, Iertje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Vriendin van mij stevige roker en haar partner zijn nog steeds gestopt Van geld voor sigaretten gaan ze nu op pad leuke dingen doen. (dierentuin, zwemmen )
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  10. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik herken het wel...
    Ik ben nu weer zwanger en dus weer gestopt met roken... tijdens de andere 2 zwangerschappen ook gestopt geweest, maar daarna dus weer begonnen. Ik denk ongeveer 1,5mnd na de bevalling ofzo. Niet gelijk dus, moest gewoon de stap weer nemen om te beginnen.... hoe bizar is dat dan???:eek:
    Voor nu hoop ik dat ik gestopt kan blijven, maar ik voel ook dat ik daar nog niet achter sta nu....:oops:
    Super goed dat jij ook gestopt bent!!!:thumup:
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  11. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Ik vind het super goed van jou dat je gestopt bent. Het moeilijkste heb je achter de rug, geef niet op!

    Roken met een baby is super onhandig. Je hebt vaak je handen vol en als je weer begint zit je vaak te frustreren dat je niet even naar buiten kan. Na elke peuk moet je weer even afkicken. Vooral als het lang duurt voor de volgende. Met weer starten ga jij je echt niet beter voelen.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  12. RUNY

    RUNY Actief lid

    16 aug 2017
    170
    71
    28
    Vrouw
    Oooo erg hè haha zet m op we kunnen het !
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  13. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Het is zeker een mindfuck! Ook knap van jou dat je nog steeds bent gestopt.
     
  14. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Het is inderdaad onhandig en kost superveel geld. Maar ja, dat stemmetje in m’n hoofd hè :oops:
     
  15. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Heel bizar. Maar ik snap je helemaal helaas...
     
  16. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Na mijn eerste heb ik dit ook een poos gedaan, maar je geeft het geld op de één of andere manier aan andere dingen uit dan. Eten of zo:roflmao:
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  17. Puck123

    Puck123 Bekend lid

    22 dec 2014
    582
    291
    63
    Ik ben de hele zwangerschap van mijn zoontje gestopt met roken en het ging me nog makkelijk af (Op.de eerste dagen na) ik ben na ongeveer 1,5-2 maanden weer begonnen. Gewoon, omdat ik even een lastige dag had. Mijn man rookte nog dus het lag gewoon op tafel.

    Nu weer makkelijk gestopt en iedereen vraagt idd of ik weer ga beginnen... Ik weet het niet. Ik hoop het niet, maar ben bang van wel.. de motivatie is dan weg en voel dat ik nog steeds een roker ben.
    Als het me lukt niet meer te beginnen is dat mooi meegenomen
     
    Mammielove en Iertje81 vinden dit leuk.
  18. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik herken me zo in je verhaal...
    Zou het zelf geschreven kunnen hebben. Ik zie dat je de MMM hebt doorlopen. Ik ook vroeger en dan keken mensen me helemaal raar aan als ik over dat roken begon. Dat schijnt een enorm ding te zijn. Snap ik ook weer hoor!
    Mijn man rookt niet. Nooit gedaan ook, dus die begrijpt helemaal niet waar ik het over heb...
     
  19. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik was door alle behandelingen al 7 jaar gestopt met roken.
    Na de zwangerschap eerst ook niet gerookt. Tot zoontje 5 mnd oud was. . Toen die welbekende 1tje op een feestje. Tja... Meteen weer volledig gaan roken. Zo stom. Wou dat ik het nooit gedaan had.. Elke dag denken aan een sigaret is beter dan elke dag 10 tot 15 sigaretten roken. :)
     
  20. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik weet dat je vraag is wanneer mensen weer zijn begonnen met roken. Maar ik wil je alleen maar een compliment maken omdat je nu gestopt bent. Het is moeilijk, maar toch lukt het je nu al 7,5 maand (misschien al langer?) om niet te roken. Dat is een mooie prestatie. Er zullen altijd momenten zijn dat je blijft verlangen naar een sigaret. Maar die wens komt steeds minder vaak en wordt steeds zwakker. Hoe langer het geleden is dat je die laatste sigaret uitdrukte, hoe makkelijker het wordt. Dus houd vol! Jij bent het waard en je kindje is het waard om zo lang mogelijk van een zo gezond mogelijke moeder te mogen genieten.
    Zet 'm op!!
     

Deel Deze Pagina