Weer een nieuw topic...bijna veertig en kinderwens

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Lanalanalana, 17 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lanalanalana

    Lanalanalana Fanatiek lid

    21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Graag zou ik toch nog een poging doen om met gelijkgestemden te kletsen op dit forum. Ik ben een vrouw, ik heb al een kind van basisschoolleeftijd en nader de veertig. Ik wil dolgraag nog een kindje maar het hele idee van een donor (al dan niet bekend) staat mij enorm tegen. Vraag me niet waarom, ik heb er voldoende over gelezen en ik laat werkelijk iedereen in zijn of haar recht die dat wel wil maar voor mij is het niks. Adoptie zou kunnen maar is uiteraard vreselijk onzeker en iets wat nog jaren kan duren. Ook daarvan heb ik voor 99% besloten dat ik dat niet wil.

    Wat wil ik dan wel...een leuke vent ontmoeten en nog een kindje. Ben nu een paar keer wezen daten. Dat werd niks maar dat zegt ook niks.

    Er is een hoop verdriet in mijn hoofd, onzekerheid en daar baal ik zo van het wordt ook een steeds moeilijker verhaal, want voor mijn gevoel was ik gisteren nog 31 en nu al bijna 40, ik heb gewoon geen jaren meer, zo simpel is het.

    Ik wil eigenlijk voorkomen om weer vervelende discussies te krijgen over waarom ik dan geen donor wil, nogmaals, het voelt niet goed voor mij, ik vind het gewoon echt geen prettige gedachte.

    Het gaat me er meer om om eens van gedachten te wisselen met vrouwen die in dezelfde situatie zitten of zaten, misschien elkaar wat oppeppen ofzo, ik weet ook niet precies.

    Graag geen lullige reacties....
     
  2. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.635
    3.007
    113
    Vrouw
    Ik zit niet in hetzelfde schuitje, en misschien zeg ik iets heel geks (sorry dan, zo bedoel ik het uiteraard niet)

    Maar bijvoorbeeld een kindje krijgen met een homo-stel met een kinderwens? Dat is feitelijk misschien wel een soort van donor, maar dan samen voor het kindje zorgen!
    Als je kinderwens heel groot is, en je binnen nu en een bepaalde tijd geen leuke man tegenkomt is dat misschien een optie.

    Nogmaals, ik hoop niet dat ik iets geks zeg ofzo. 😘
     
  3. Lanalanalana

    Lanalanalana Fanatiek lid

    21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Nee, je zegt niks geks en ik vind het superlief dat je reageert, vooral ook omdat je zelf niet in hetzelfde schuitje zit (dat je zeg maar die energie in het topic/in mij wilt steken)...

    Met een homostel zou kunnen en zie ik niet zodanig als een nee zoals met een donor an sich. Ook met een alleenstaande homo zou kunnen maar even grof gezegd misschien is dit voor mij wel een allerlaatste keus (misschien stoot ik nu mensen tegen het hoofd, sorry dan). Ik weet niet zo goed wanneer het punt nou komt dat ik "moet" denken spring op de trein die nog langs komt want misschien komt er geen andere trein meer...Het is lastig en verdrietig.
     
  4. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Ik heb hier geen ervaring mee maar wil je veel sterkte wensen en ik hoop voor je dat je nog een keer mama mag worden op de manier die jij zou willen.
     
  5. Superjollie

    Superjollie Fanatiek lid

    13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Het lijkt me een lastig dilemma, waar geen pasklare antwoorden voor zijn.

    Een goede vriendin van mij is nu bezig met een alleenstaande homo-man om samen een kindje te krijgen. Hij zal ook actief betrokken zijn bij de opvoeding (als het lukt om zwanger te worden).

    Ik heb het veel met haar gehad over deze keuze en haar worsteling met een kinderwens terwijl ze single is.

    Zij is nu 35 en zij voelde heel sterk dat ze nu actie moest gaan ondernemen. Zij had ook veel liever een kindje verwekt in een liefdevolle relatie met een liefdespartner. Maar zij heeft toch de knop omgezet en bedacht dat ze hier niet meer op kon wachten. Voor haar was de keuze: wacht ik op tot ik een leuke vent tegen het lijf loop waarmee ik eerst een relatie opbouw en dan nog aan kinderen kan beginnen of zet ik nu alles al in gang voor een alternatief?

    Omdat een leuke vent tegenkomen, een relatie opbouwen etc. toch wel tijd kost heeft ze voor het laatste gekozen. Stel je hebt een leuke date, dan ben je nog maar niet zomaar zwanger. En zo'n tikkende klok legt ongelofelijk veel druk op het 'gewoon' daten met leuke mannen.

    Dus: heb je voor jouw gevoel nog tijd? Zo ja, dan zou je nog even kunnen wachten. Zo nee, dan zul je toch die 'laatste kans' moeten grijpen.

    Sterkte, ik weet van mijn vriendin hoe ontzettend lastig en verdrietig dit soort beslissingen zijn.
     
    anonymousje vindt dit leuk.
  6. ElisaB

    ElisaB Nieuw lid

    19 apr 2017
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, herkenbaar. De tijdsdruk is groot en de keuze is mega belangrijk. De constructie en de persoon die je kiest om dit mee te doen, gaat bepalen hoe je gezin eruit gaat zien en je leven en dat van je kinderen.
    Dat moet een weloverwogen keuze zijn waar je helemaal achter staat.
    Ik co-ouder zelf met een homostel, je mag contact met me opnemen als je wilt.
    (kan dat hier, een PB?)
     
  7. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wat lastig.
    Ik ben nog veel jonger dan jij dus loop gelukkig nog niet tegen hetzelfde probleem aan. Maar ik zou idd ook opzoek gaan naar een homostel of gewoon een alleenstaande man waarbij het er ook niet van is gekomen of die geen relatie wil maar wel een kind. Volgensmij zijn er meer mannen dan we denken die zo in het leven staan.

    Wil je wel veel succes wensen en volg vooral je hart hierin.
     
  8. Lanalanalana

    Lanalanalana Fanatiek lid

    21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Elisa ik heb je een pb gestuurd.

    Het is idd megamoeilijk. Met een homo oid wil ik niet, met een donor ook niet. Daarmee wordt het een moeilijk verhaal en ik vind het hartstikke mooi en goed als anderen dat wel doen. Ik vind het ook fijn om met anderen die bv wel die keuze hebben gemaakt te praten. Mijn hart ligt daar vooralsnog niet en ja dan heb ik mezelf want het is a of b en de tijd tikt door en dat snap ik. Maar iets doen waar ik niet achter sta dat kan ik dus ook niet. Ik heb voor mezelf al veel overdacht..het is lastig. PB zijn erg welkom.
     
  9. Pasta

    Pasta Fanatiek lid

    12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Wat ingewikkeld voor je en wat rot.
    Ik heb geen tips.
    Wel een eigen ervaring; wonderen bestaan!
    Op mijn 39e een vriend v vroeger tegengekomen en ineens was daar een onverwachte vonk..
    Op mijn 40e bevallen van een dichter, en nu, net 43, zwanger van een zoon.

    Ik weet, jij hebt hier NIETS aan, maar wonderen bestaan, ook wanneer je t niet eens meer verwacht of hoopt.
    Ik wens je sterkte en geluk!
     
  10. Lanalanalana

    Lanalanalana Fanatiek lid

    21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    wat vreselijk lief pasta, dat zijn echt fijne en lieve berichten en wat ben ik blij voor je. Een ex buuv van mij heeft ook op haar 41 n leuke man ontmoet en op haar 44e nog een tweeling gekregen via ivf. Dat zijn mooie berichten. Ik zou willen dat ik cryos prima zou vinden of met een homo, maar je moet daar wel achter staan en dat kan ik dus niet. Volgens sommigen moet ik dan maar niet zeuren, maar het verhaal is zoveel complexer dan dat...
     
  11. Pasta

    Pasta Fanatiek lid

    12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Complex ja....
    Ik denk niet dat zoiets duidelijk is te maken naar iemand die het gevoel niet kent.
    Het gemis, de leegte, het verlangen...
    Ook wanneer er al een kind rondloopt.
    En die tikkende klok he... die galmt gewoon door je hoofd soms.
    Weet je ik gunde het iedereen destijds (in de jaren vanaf mijn 30ste tot mijn 39e), een kindje. Maar mezelf gunde ik het het meest. Het zette geen zoden aan de dijk die gedachte en het hielp ook nergens bij. Maar hij was er onmiskenbaar. En niet eens 'op de achtergrond' ofzo

    Nogmaals, de wonderen die altijd bij anderen lijken te gebeuren kunnen ook JOU overkomen.
    Ook vanuit onverwachte hoek kan ineens een inzicht komen.
    Houdt moed, ik duim voor je!
     
  12. Lanalanalana

    Lanalanalana Fanatiek lid

    21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    ja het is niet uit te leggen. Ik ben geheel onverwacht door de pil heen zwanger geraakt op mijn 29e en kreeg mijn kind dus echt als een kadootje. Geen temperaturen of verplichte sex of ziekenhuizen of weet ik veel wat nee hupsakee in een keer zwanger. Toen merkte ik al bij een aantal vrouwen die we uitnodigden voor kraambezoek ed dat ze zelf een wens hadden en nogal verkrampt (zachtjes uitgedrukt) met onze baby omgingen. Nu snap ik dat veel beter. Ik denk wel dat er een grens ligt qua hoeveelheid. Als je al vijf kinderen hebt en veel verdriet omdat er geen zesde komt dan heb ik persoonlijk zoiets van huh? Maar de wens voor een tweede.....t is zo moeilijk. Zo vreselijk moeilijk.
     
  13. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Is het een optie om je eicellen in te laten vriezen? Om zo meer tijd te hebben?
     
  14. rodewolk

    rodewolk Niet meer actief

    Lastig he die rammelende eierstokken he? Ik wilde dat ze er pilletjes voor hadden.
     
    defbruin vindt dit leuk.
  15. Lanalanalana

    Lanalanalana Fanatiek lid

    21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja, vreselijk. Inmiddels heb ik de 40 grens al een beetje losgelaten, dat schept wat minder stress in mijn hoofd, er is natuurlijk ook niks mis met een grens van 43 mits mijn lichaam dat toelaat natuurlijk een kind krijgen is natuurlijk niet niks..
     
  16. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.578
    7.196
    113
    Ik vind het helemaal niet nodig dat je je steeds verontschuldigd voor het feit dat je geen donor wil, alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat dat de volgende stap zou zijn. Dat is het niet. Er zijn heel veel plausibele redenen om niet te kiezen voor een donor, dus voel je vooral niet onzeker over jouw standpunt daarin. Ik vind het heel knap als mensen voor zichzelf een grens kunnen stellen, terwijl er zoiets belangrijks op het spel staat.

    Ik weet niet of het invriezen van eicellen nog een oplossing is want volgens mij kan dat ook maar tot een bepaalde leeftijd.

    Ik weet hoe het voelt om de tijd te horen tikken ik heb er zelf ook last van, alleen voor mij met partner, maar de zorg is hetzelfde.

    Ik hoop voor je dat je wens nog in vervulling gaat, vanuit mijn omgeving heb ik gezien dat het soms ineens heel snel kan gaan, dus geef de moed nog niet op
     
  17. Lanalanalana

    Lanalanalana Fanatiek lid

    21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wat een lieve reactie. Ik merkt dat ik me hier inderdaad steeds moet verdedigen dat ik niet met een donor een kindje wil. op andere topics word ik zelfs voor gek uitgemaakt. En iemand schreef joh jij met je klapperende eierstokken, je kan toch gewoon ff naar een kliniek gaan om zaad te halen. Nou dan breekt mijn klomp echt. Een donor is voor mij echt een no go. Voor mij persoonlijk dan he. Dat invriezen ga ik eens nalezen...
     
  18. Lanalanalana

    Lanalanalana Fanatiek lid

    21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Het kan tot veertig maar het is wel heel duur...ik vrees dat ik dat geld niet heb :(
     
  19. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik snap dat met een jong kind oppas vinden niet altijd makkelijk is. Maar ga gewoon lekker veel daten. Schrijf je in op lexa, tinder what so ever. Er zit vast een leuke man tussen op de duur om een toekomst mee op te bouwen en een kindje. Waarom het lot niet een beetje helpen Als je van elkaar weet dat er een kinderwens is dan dan hoeft dat verder geen druk op het verloop te leggen toch?
     
  20. Lanalanalana

    Lanalanalana Fanatiek lid

    21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Lief van je. Ik ben nu wat op dategebied aan het rondneuzen. Dat is lastig want het wel/niet noemen van de kinderwens ligt natuurlijk hartstikke gevoelig. Ik he een tijdje gedate met een man die zelf de eerste date heel hard riep dat hij dolgraag nog een kindje wilde. Verder was het ook een hele leuke vent dus tijdje mee gedate. Na een maand zei hij ineens vanuit het niets dat hij absoluut geen kinderen meer wilde en het alleen had gezegd om mij binnen te halen. Dan sta je wel even met je mond vol tanden...
     

Deel Deze Pagina