Weer een slechte echo..

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door xwendyhx, 3 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xwendyhx

    xwendyhx Niet meer actief

    Gisteren een echo gehad in het Erasmus. Super uitgebreid, duurde lang! Is alleen maar goed natuurlijk. Daar is uit gekomen dat het een groot kindje is, 1800gr. Wisten we al. Ze loopt vanaf het begin al voor op de groei. Ze heeft vooral lange benen (heeft ze van haar vader) en een boller buikje (heeft ze van mij ;)). Maar niks zorgwekkends!
    Er is bevestigd dat de breuk rechts zit waardoor haar lever voor een deel in de borstkas zit. Omdat de breuk rechts zit meten ze de long links (haar CCAM long). Hij hoort natuurlijk qua groei op 100% te zitten maar hij zit op 87%, inclusief deeltje CCAM. Gelukkig is het slechte stukje long erg klein en was het percentage zonder dat stukje niet veel lager uitgevallen.
    Opzich is dat een gunstige uitkomst, het had veel slechter kunnen zijn.
    Ik krijg nu over 2 weken nog een vruchtwaterpunctie en een gesprek met de kinderchirurg.

    Mijn moeder heeft sinds gisteren een morfinepomp omdat ze niet meer kan slikken, praten, eten en dus ook haar medicijnen niet kan slikken en voor de pijn uiteraard. Vandaag krijgt ze sondevoeding.
    Ze heeft altijd gezegd dat ze dat niet wilde, al voordat ze ziek werd, maar heeft nu toch die keuze gemaakt in de hoop dat ze daar haar leven mee kan rekken en ze de baby dan nog kan zien. Was heftig om te horen..

    To be continued!
     
  2. marlyj80

    marlyj80 Actief lid

    16 jul 2016
    498
    1
    18
    Wat heftig zeg! Heel veel sterkte!
     
  3. Moeder2017

    Moeder2017 Actief lid

    2 jan 2017
    281
    2
    18
    Heel veel sterkte

    Even een vraagje is er nooit besproken jullie kindje eerder te halen ? Zodat ze haar kunnen helpen omdat ze ook al voor op gewicht is
     
  4. xwendyhx

    xwendyhx Niet meer actief


    Ja ik word sowieso eerder ingeleid. Wanneer precies weet ik nog niet, dat gaan we met de kinderchirurg bespreken. Ik denk rond de 37/38 weken?
     
  5. Moeder2017

    Moeder2017 Actief lid

    2 jan 2017
    281
    2
    18
    Oke ik dacht Mischien eerder
    Ik hoop echt dat je lieve moeder haar nog kan ontmoeten
     
  6. Newmom1986

    Newmom1986 Actief lid

    13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Jemig ben helemaal stil van jouw verhaal. Wat krijgen sommige mensen veel te verduren. Het enige wat ik kan doen is je heel veel sterkte en kracht en liefde toewensen in deze tijd. Ik hoop dat je moeder je meisje nog zal kunnen zien en je kleine meid het goed gaat doen na de geboorte!!
     
  7. xwendyhx

    xwendyhx Niet meer actief

    Ik heb net 1 van de artsen van gisteren gesproken. Ze hebben besloten de CCAM niet mee te meten omdat ze niet weten wat dat stukje long gaat doen. Nu zit ze onder de 45% en daardoor zit ze weer in de risicogroep.
    Ik had niet gedacht dat dat zo'n groot verschil zou maken. Van 87% naar onder de 45% :eek: Ikhad dus echt begrepen dat het geen gigantisch verschil zou maken..
    Maandag een aantal gesprekken met de kinderchirurg en klinisch geneticus en 1 juni de vruchtwaterpunctie en gesprek met de gynaecoloog.

    Mijn vriend en ik moeten ook gaan overleggen of wij een gesprek in Leuven willen over een operatie tijdens de zwangerschap..

    Zo heftig allemaal! Ik had er gisteren een redelijk goed gevoel bij. Nu weer een stuk minder :( Het blijft afwachten maar het is zo moeilijk..
     
  8. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Pfff wat worden jullie tussen vrees en hoop geslingerd zeg.
    In België hebben ze veel meer kennis en expertise in opereren in de buik. Alleen er is wel kans op een vroeggeboorte heb ik begrepen.

    En hopelijk kan je mama jullie kleine meisje nog zien.

    Veel sterkte!
     
  9. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wat heb je een dappere moeder, zo haar grenzen verleggen omdat ze haar kleindochter nog wil zien. Ik hoop dat het haar gegund zal zijn.

    Nogmaals heel veel sterkte.
     
  10. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wat ontzettend heftig allemaal. Heel veel sterkte!
     
  11. xwendyhx

    xwendyhx Niet meer actief

    Korte update..
    Over de baby nog niet echt nieuws. De klinisch geneticus wil het een en ander onderzoeken omdat ze vrij groot is. Groot hoofdje, lange benen, oogjes staan iets verder uit elkaar. Het wijkt af van het gemiddelde wat dan blijkbaar automatisch betekend dat het onderzocht wordt. Prima natuurlijk! Het kán duiden op een bepaald syndroom, maar die kans is erg klein. 1 juni krijg ik een mri scan en de vruchtwaterpunctie dus dat is nog even afwachten.

    Helaas is mijn lieve moeder vorige week donderdag overleden. Ze heeft zo haar best gedaan maar ze was op :(
    Het is goed zo. Ze waakt over ons meisje <3
     
  12. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Zo wat een heftig topic..

    Gecondoleerd! Veel sterkte gewenst met het verlies..

    Ook veel sterkte met de onzekerheid over jullie kleine meisje...ik duim
     
  13. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Gecondoleerd met het verlies van je moeder.
    Sterkte ook met de conditie van jullie ongeboren dochter.
    Wat zullen jullie in een achtbaan van emoties zitten nu. Zoveel onzekerheid en verdriet. Ik hoop dat er goed nieuws uit de punctie en de MRI zal komen!
     
  14. littleladybug

    littleladybug Niet meer actief

    Wat heftig allemaal. Heel veel sterkte!
     
  15. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Gecondoleerd met het verlies van je moeder en heel veel sterkte en kracht met de onzekerheid over jullie meisje.
     
  16. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    Gecondoleerd met het verlies van je moeder. Ook al heeft ze jullie dochter niet gezien, ze zal altijd haar oma zijn!

    Veel sterke in deze moeilijk tijd, er komt zoveel op jullie af.
     
  17. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wat ongelofelijk heftig.. :( Gecondoleerd met je moeder en heel veel sterkte gewenst in deze zware en onzekere tijd..
     
  18. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.399
    6.937
    113
    Vrouw
    Gecondoleerd... wat heftig zeg.. heel veel sterkte de komende tijd!
     
  19. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Gecondoleerd! Veel sterkte.
     
  20. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Jeetje wat heftig allemaal! Ontzettend gecondoleerd met de vreselijke verlies in al een hele moeilijke tijd! Wil je veel sterkte wensen met het doorstaan van alle tegenslag. Hopelijk heb je veel lieve en zorgzame mensen om je heen!
     

Deel Deze Pagina