Weer een slechte echo..

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door xwendyhx, 3 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xwendyhx

    xwendyhx Niet meer actief

    Wat een lieve reacties, dank jullie wel!
     
  2. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Gecondoleerd...wat een ontzettend moeilijke tijd voor jullie :( heel veel sterkte!
     
  3. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik zit net even alles terug te lezen. Wat een heftig verhaal zeg!. Gecondoleerd met het verlies van je moeder.
    Ik wil je heel veel sterkte wensen, en ik wil je veel hoop en liefde wensen in deze moeilijke tijd.
    Ik hoop dat het met jullie meisje goed komt.
     
  4. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Jeetje wat heftig zeg.
    Gecondoleerd met het verlies van je moeder. Ik hoop dat alles goed komt met jullie meisje! Heel veel sterkte.
     
  5. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.600
    2.171
    113
    Ik lees dit topic nu pas, wat ontzettend heftig om dit alles mee te moeten maken zeg! Nog Gecondoleerd met je mama, wat erg dat ze al overleden is. Hoop dat t met je meisje helemaal goedkomt. Heel veel sterkte meis.
     
  6. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Gecondoleerd met het verlies van jouw moeder. Joe is de vwp gisteren gegaan?
     
    autumn86 vindt dit leuk.
  7. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Gecondoleerd met je moeder, wat ongelofelijk verdrietig. Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe in deze moeilijke tijd. Dikke knuffel!
     
  8. xwendyhx

    xwendyhx Niet meer actief

    Bedankt allemaal!

    De vwp ging prima. Ik zag er erg tegenop maar viel me mee. De MRI ging minder goed. Daarvan dacht ik, doe ik ff! Maar door het te lang op mijn rug liggen werd ik erg duizelig en misselijk dus ze moesten eerder stoppen..schaamde me dood maar kon er niks aan doen! Gelukkig waren ze wel al bijna klaar dus ze had al wat goede foto's kunnen maken.
    Er zijn ook 7 (!) buisjes bloed geprikt. Als het goed is krijg ik donderdag of vrijdag de uitslagen van de vwp en het bloed. Ben benieuwd..
     
    Cin1985 vindt dit leuk.
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat heftig wat jij/jullie allemaal mee hebben moeten maken en nog steeds.

    Gecondoleerd met het verlies van je moeder.
    Veel sterkte met alles
     
  10. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Ik ben heel erg benieuwd! Veel sterkte met afwachten en ik hoop op goed nieuws!
     
  11. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ben benieuwd wat eruit komt. En waarom schamen kan gebeuren toch. Sterkte met wachten
     
  12. Fauna

    Fauna Bekend lid

    22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Wat verdrietig om te lezen dat je moeder is overleden, gecondoleerd. Juist nu lijkt me heel zwaar.
    Ik wil je heel veel sterkte wensen met de rollercoaster waar jullie in terecht zijn gekomen. Ik hoop dat de uitslagen van de vwp en de mri positief zullen zijn.
     
  13. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Wat verdrietig allemaal...gecondoleerd met jullie verlies en heel veel sterkte met alles!
     
  14. xwendyhx

    xwendyhx Niet meer actief

    Tijd voor een update!

    Ik heb een OGTT moeten doen. Waarde na suikerdrankje was 8,1. Geen diabetes maar wel belast dus heb een dieet gekregen en moet 2x per week een suikercurve meten en door mailen. Kon er ook nog wel bij ;)

    Uitslag vruchtwaterpunctie: Helemaal goed! Ze zijn nog bezig met dna onderzoek, dat duurt iets langer.

    Uitslag mri: De mri werd gedaan om de longen van de baby beter te bekijken. Volgens de radioloog paste het beeld wat hij zag niet bij CCAM (de longafwijking die ze heeft).
    Nadat we deze uitslag van de gynaecoloog kregen afgelopen vrijdag, wilde hij ook nog even een echo maken. De CCAM was niet eens meer te zien! Super goed nieuws dus :D De afwijking was zo klein dat het zichzelf heeft opgelost. Dat wordt vaker gezien. Wij blij!
    Hoe ze het na de geboorte gaat doen is voor het grootste deel afhankelijk van de conditie van de longen dus het feit dat die afwijking er niet meer is, is zo'n opluchting!

    Tijdens de echo maakte de kleine meid ook mooie oefen ademhalingsbewegingen en ze loopt niet meer zo ver voor op de groei. Ze woog vrijdag zo'n 2480 gram. Gynaecoloog was erg tevreden!

    13 juli word ik ingeleid. Heel spannend..
    Heeft 1 van jullie daar ervaring mee?
    Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal maar ik hoor/lees dat een inleiding zwaarder is?
    Ik moet het allemaal zelf gaan meemaken natuurlijk :)
    Nog 3,5 week. Gaat zo hard!
     
    Lamode, PasensiOema en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  15. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.382
    6.921
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat de uitkomsten van de onderzoeken zo positief zijn uitgepakt!! Gelukkig maar!
     
  16. Lizzy1986

    Lizzy1986 Fanatiek lid

    22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Jeetje meid wat een heftige periode heb je achter de rug.. Gecondoleerd met je moeder :(
    FIjn dat de uitslagen van de onderzoeken zo positief waren!
    Nu is het echt aftellen! Hier twee keer ingeleid.. Eerste keer spontaan maar duurde bij mij heel lang omdat mijn lijf het niet oppakte.. Ik vond het inleiden wel heftig (twee keer ingeleid) maar heb het 10 x liever dan mijn eerste bevalling.. Denk echt dat het heel persoonlijk is.
     
  17. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    ik ben ingeleid ivm dysmaturiteit maar weet niet of je dat wel wil lezen.
    Ik kwam om 7 uur in het ziekenhuis. Had 1 cm ontsluiting. kreeg tabletjes en moest een poos aan het ctg. Om ca 12 en 16 uur weer tabletten en ctg
    Tegen 17 uur begonnen er wat samentrekkingen. Dat nam ca 19 uur wat toe. Rond 20:30 brak het vruchtwater. Daarna kwamen de weeen goed opgang. Ik had zelfs op een gegeven moment een weeen storm met rug en buik weeen. Om 0:00 pas 1,5 cm ontsluiting. Rond 2 uur een ruggeprik gekregen omdat ik de weeen niet goed kon opvangen maar mijn zoontje er ook last van had. Hij dipte in de hartslag. De ruggeprik was erg prettig. Alleen had ik geen weeen meer. en de ontsluiting was om 3 uur 3 cm. Op een gegeven moment toch weer wat ween opwekkers eraan maar dat trok mijn zoon niet. Als het zich niet snel herstelde zou ik voor spoedsectio gaan. Het trok gelukkig goed bij. Om 7 uur 6 cm ontsluiting. Het schoot niet op allemaal. Om 10:30 volledige ontsluiting maar kind niet ingedaald en dippende hartslag. Ze hebben toen bloed bij hem afgenomen als de bloedwaardes goed waren mocht ik gaan persen anders voor spoedsectio.
    Ik mocht het zelf gaan doen. Met 3 persween en een vacuum is hij om 11:09 geboren met een slechte start ( achteraf bleek de navelstreng om zijn nek te zitten)
    Hij is nu 1,5 en doet het supergoed. Enige is dat hij een dunne krielkip blijft

    Voor jou wens ik je alle goeds met de bevalling! en laat je niet door mij afschrikken
     
  18. M_L_M

    M_L_M Actief lid

    6 mei 2017
    165
    83
    28
    Wat heftig allemaal, maar voor nu goed nieuws dus!

    Hier een positief inleidingsverhaal!
    Ben met 37 weken ingeleid en binnen 5 uur was de kleine man geboren!

    Sterkte en succes met alles
     
  19. Fenne34

    Fenne34 Actief lid

    19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Ik ben met 38+4 ingeleid ivm zwangerschapdiabetes. Ik heb mijn bevalling als zeer relaxt ervaren. Bij binnenkomst om 7.00 uur bleek ik al 5 cm ontsluiting te hebben en hebben ze direct mijn vliezen gebroken.

    Na een uurtje aankijken zijn ze begonnen met weeën opwekkers omdat ze me wel erg ontspannen erbij vonden liggen. Dit hebben 3x verhoogd met steeds een uur ertussen. Ik heb geen wee gevoelt en kon het alleen op de monitor zien dat ik echt wel weeën moest hebben.

    Na nog een verhogen kwam ik in een weeenstorm te recht en ja dat voelde ik wel. Sommige weeën hielden meer dan 10 minuten aan met soms nog geen minuut er tussen. Het was toen 12.30uur en hebben ze op mijn verzoek gekeken hoeveel ontsluiting ik had. Dat bleek teleurstellend op 6cm te zitten. Omdat de gyn ervan uit ging dat het nog wel uren kon duren heb ik een ruggeprik gevraagd. Deze was snel gezet. Een uur later zat ik echter op volledige ontsluiting en kon de ruggeprik alweer uitgezet worden. Achteraf had ik de ruggeprik dus niet echt nodig gehad. Toen begon het lange wachten want eerst moest de ruggeprik uitgewerkt zijn. Na 2 uur voelde ik nog steeds geen weeën terwijl de ruggeprik echt wel uitgewerkt was... tja na nog 30 minuten gewacht te hebben, besloten ze dat ik maar eens moest gaan proefpersen om te kijken of dat lukt ondanks dat ik geen weeën voelde (op de monitor had ik duidelijk wel weeën) na 3x proefpersen bleek wel dat het prima kon. Dus zijn we maar gestart met persen. Een uur en 6 minuten later was ons zoontje geboren. Zelfs tijdens het persen hebben we gewoon nog kunnen kletsen, foto's gemaakt van ons in verloskamer, gelachen. Ik heb geen zweetdruppeltje gehad en het meeste vervelende wat ik had (als ik iets moet opnoemen)was kramp in mijn kuit. Dus ja als dat alles is om over te "klagen" tijdens een bevalling van 12 uur lijkt me dat niet iets om over te klagen. Echter was de placenta wel een ander verhaal en heeft het maar 3 minuten gescheeld of ik had daarvoor alsnog een keizersnee gemoeten na de geboorte van ons zoontje maar in de laatste poging kwam hij gelukkig alsnog los.

    Ik heb mijn inleiding zeker niet als zwaar ervaren, al heb ik geen vergelijking met een "normale" bevalling. Ik denk dat ik een super bevalling heb gehad.

    Ik wil je heel veel sterkte wensen. Na zoveel verdriet en zo'n heftige periode gun ik je echt een hele goede bevalling.
     
  20. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik ben met 38+3 ingeleid.. maar toen ze bij mij de vliezen hadden gebroken had onze kleine meid geen zin meer om te blijven zitten. Heb een half uur weeenstorm gehad, 2 keer moeten persen en daar was ze. Mijn eerste was spontaan met 37 weken en ook snel (5 uur) maar dit was helemaal snel.. dus ik vond het wel prettig
     

Deel Deze Pagina