overbezorgd of echt iets aan de hand?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door imke, 3 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. imke

    imke Actief lid

    26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Ik heb jullie advies nodig. Mijn dochtertje is vanaf de geboorte al een 'moeilijke' drinker geweest en heeft hiervoor in het begin ook een week in het ziekenhuis gelegen.
    Nu deed ze het sinds een aantal weken erg goed, van 6 terug naar 5 voedingen en die flessen van 160 gingen leeg..
    Maar sinds 4 dagen begint ze plotseling te huilen al voor ze de fles krijgt. Ze wil hem niet hebben en met moeite krijg ik er soms een hele fles maar meestal nog niet eens de helft in. Ze spartelt en overstrekt zichzelf maar het huilen is erg zachtjes (meer jammeren). Ze is ook niet meer tevreden wakker geweest en moeilijk te troosten. Gisteren heeft ze ook 4 diarree luiers gehad (liep kangs haar benen) maar geen koorts.
    Dinsdag HA gebeld: krampjes dacht hij dus maar beginnen met venkelthee maar dit hielp niets.
    Woensdag CB gebeld: die vonden krampjes onwaarschijnlijk omdat ze zo zacht jammert en dit nooit eerder heeft gehad in die 2 maanden (dat zou je bij krampjes wel verwachten zeiden ze).
    Ze begint nu steeds slechter te drinken maar is nog niet echt suf/ziek.
    Wat zouden jullie doen, de HA doet het makkelijk af als krampjes maar ik weet het niet meer, wil ook niet overbezogd overkomen.
    Ik dacht eerst dat het misschien met een sprongetje te maken had maar daar geloof ik nu niet meer in, ze lijkt echt pijn te hebben..

    Wat zouden jullie doen?
     
  2. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik zou naar de dokter gaan! en er op staan dat hij me kind onderzoekt!
    Wat vervelend als je HA je niet serieus neemt. of het makkelijk af doet als buikkrampjes!.
    Sterkte en hopelijk is het niks ernstigs.
     
  3. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Huisartsen zijn echt laks.

    Als hij niet wil onderzoeken meis, ga dan naar de SEH toe. Het is jou kleine meid, jij kent haar door en door, de huisarts niet.
    Loop je nog bij een kinderarts? Zoja dan zou je die even kunnen bellen en je verhaal doen.

    Stertke.....

    Mijn ha deed een RSvirus af voor een verkoudheidje.. Die heeft het dus afgedaan bij mij.
     
  4. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik zou gewoon weer gaan. En duidelijk zeggen dat je je heel ongerust maakt en dat je het uitgezocht wilt zien. Je betaalt zorgpremie dus je hebt recht op fatsoenlijke zorg.
     
  5. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik zou ook gewoon weer naar de HA gaan en erop wijzen dat hij haar goed onderzoekt. Bij Cecile werd toen ze ziek werd direct onderzocht in het ziekenhuis, want de HA vond dat ze moest gezien worden door de kinderarts. Daar werd gelijk bloed afgenomen en moest ze in een plaszakje plassen vanwege een blaasonsteking.
    Maar bleek achteraf een keelonsteking te zijn in vroege stadium.
    Zo,n kleintje en sowieso onder 3 maand moeten goed onderzocht worden als ze ineens diaree en slechter gaan eten.
    Kan zijn dat ze een griepje heeft want dat blijkt nogal erg rond te gaan.
     
  6. patries38

    patries38 Bekend lid

    2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Dit klinkt zeker niet normaal, zou absoluut eisen dat ze je kindje nakijken, sterker nog, verwijzen naar kinderarts.Kindje geeft eigenlijk duidelijk aan dat er iets niet goed is, hoeft niets ernstigs te zijn, ze kunnen immers alleen maar huilen .
    Sterkte!
     
  7. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik zou zeker weer langs ha gaan vooral omdat je zegt dat ze zachtjes huilt dat vind ik wel een beetje zielig. Gewoon langsgaan en vragen of ze inderdaad geen rs-virus ivm diarre. En vooral opletten dat ze niet uitdroogt omdat ze heel weinig drinkt maar wel veel vocht verliest. Met een baby moet je nooit te lang wachten en helemaal niet met diarree.
     

Deel Deze Pagina