Weet niet goed wat ik moet doen

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door auroraa, 4 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Heb erg getwijfeld om dit te plaatsen maar moet mn hart even luchten. Ik heb nu 15 jaar een relatie. We hebben 2 kleine kinderen. Onze relatie gaat al een poos moeizaam. Ik ben afgelopen jaar een paar maanden behoorlijk depressief geweest, heb daar hard aan gewerkt en voel me eindelijk weer wat beter. Maar de relatie met mijn vriend blijft niet goed. Het is zelfs zo dat ik regelmatig denk; ik blijf voor de kinderen, want zonder hen was ik weg gegaan. Mijn partner wil bijna nooit meer sex na de geboorte van onze jongste. Ik voel me daar heel onzeker over, mede omdat ik me niet prettig voel over hoe mijn lichaam veranderd is na 2 zwangerschappen. Het maakt dat ik me nog lelijker voel. Het is iets wat ik met niemand durf te bespreken. Nu voel ik al weken dat mijn vriend een soort tikkende tijdbom is. Vanavond kwamen we thuis na een op zich heel gezellige dag bij familie. Mijn vriend snauwt en schreeuwt vaak tegen me en ik was het beu en zei er iets van. Ik was op dat moment net mijn zoontje op bed aan het leggen. Toen ging hij door het lint. Gooien met spullen en schreeuwen dat hij me wilde gaan slaan. Ik schrok er van, vooral omdat mn kinderen er bij waren. Vervolgens kwam er een tirade en werd mij van alles verweten. Vooral dat ik hem alles laat betalen. Dat steekt me want ik heb zelf ook best een drukke baan en verdien mijn eigen geld. Maar goed, hij ging door het lint, pakte de auto en reed weg. Hij is inmiddels weer thuis en in de tussentijd heb ik beide kinderen rustig op bed gelegd alsof er niks aan de hand was. Wat ik zelf heel erg vind is het dreigen met slaan. Mijn vader schreeuwde vroeger altijd thuis en sloeg mijn moeder soms, en mij en mijn broer ook. Ik ben daar heel angstig door geworden want ik vond het verschrikkelijk om mijn moeder zo bang en hulpeloos te zien. En ik heb altijd gezworen dat ik dat noooooit wil voor mijn kinderen. Ze zijn nu nog klein, net 2 en net 4. Maar ze krijgen het vast wel mee, zeker de oudste. Ik ben zo bang dat ze hier last van ga krijgen, als dit nog eens gebeurd. Sorry voor dit enorme verhaal, moest het even kwijt. Iemand tips? Ik weet niet meer hoe nu verder. Stel ik me aan?
     
  2. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.158
    607
    113
    Nee..wat hij doet is niet normaal. Wegwezen zou ik zeggen..
     
  3. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Je stelt je niet aan lieverd.. weet even niet wat ik hiervan moet zeggen :(
     
  4. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Dank voor jullie reacties Lief en Lolabloem. Voor mij is het grootste struikelblok dat hij zoveel voor de kinderen doet. Hij zorgt goed voor ze, doet veel leuke dingen met ze en probeert mij vaak te ontlasten. Het werkt alleen niet meer tussen ons. Maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik het alleen met de kinderen zou moeten rooien. Het lijkt me zo immens zwaar om het alleen te doen, de opvoeding van 2 kinderen. En ik wil ze hun vader niet ontnemen.
     
  5. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.757
    113
    Overijssel
    Wat hij doet kan echt niet hoor! Praten jullie wel eens met elkaar?
    En voordat je depressie was gediagnosticeerd hoe lang duurde dat?
    Ik wil echt niet goedpraten wat je vriend doet en vooral dat dreigen met slaan kan niet door de beugel!

    Mijn partner is nog steeds herstellende van depressie/angststoornissen en ik ben hierdoor zelf soms ook vreselijk gauw over de zeik omdat ik de laatste 2 jaar de kar alleen moet trekken maar niemand die dat ziet.
    Dus soms ontplof ik gewoon over de kleinste dingen ( niet zo belachelijk wat jouw vriend heeft gedaan hoor)

    Misschien samen naar een behandelaar?
    Veel sterkte en een dikke knuffel,jij hebt hier ook niet om gevraagd!
     
  6. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit klinkt echt niet leuk.

    Ik zou er in jouw geval echt aan werken met een relatie therapeut. Leer weet met elkaar praten.


    Hebben jullie sinds de kinderen er zijn ook nog wel eens dingen ondernomen zonder de kids? Naar de film, hapje eten ergens misschien weekendje weg.

    Hij is een lieve vader maar behandelt jou als strond. Dat moet wel veranderen natuurlijk want ook dit heeft wel effect op de kinderen. Sterker nog wil jij dat jou kids het normaal vinden dat een man een vrouw op deze manier behandelen? Want dat is wel het voorbeeld dat ze krijgen.

    Heel veel sterkte
     
  7. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Och Meis toch wat naar. Nee dit is niet normaal. Jullie zijn niet gelukkig en dit is ook geen goed voorbeeld voor jullie kinderen.... of jullie lossen het op (relatie therapie oid) of jullie gaan aparte wegen, niet meer als partners maar wel als papa en mama voor jullie kinderen verder.

    Ik heb het wel eens eerder hier op het forum gezegd:
    Liever uit een gebroken gezin als in een gebroken gezin
     
  8. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.635
    3.008
    113
    Vrouw
    Dreigen met slaan gaat veel te ver.
    Gezien je verleden vind ik echt dat hij veel te ver gaat. (Sowieso natuurlijk, maar nu nog een stapje verder)

    Relatie therapie zou misschien iets zijn. Maar persoonlijk zou ik denk ik geen zin meer hebben om zn relatie voor te zetten. Straks krijgen je kinderen er wel dingen van mee.. dan kunnen papa en mama beter hun eigen weg gaan en gelukkig zijn zonder elkaar.

    Heel veel sterkte, ik hoop dat jullie eruit komen.
     
  9. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dat hij goed is met de kinderen kan geen reden zijn om bij hem te blijven als hij daarnaast zo tegen jou doet. Dat is ook niet het voorbeeld van een manfiguur in het leven van je kinderen dat je ze wilt geven toch? Die goede vader kan hij ook zijn als jullie uit elkaar zijn en zoals ik het lees is er weinig toekomst tussen jullie mogelijk.

    Heel veel sterkte! Volg je hart. Als mamma niet gelukkig is, worden de kinderen dat ook niet... maar dat is mijn persoonlijke mening.
     
    Bloem2310 vindt dit leuk.
  10. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Jullie zijn de kinderen wel verplicht om in elk geval 1 goede poging te doen om de situatie weer goed te krijgen. Dus ga in therapie en als dat niet werkt kan je altijd nog uit elkaar gaan.
     
    chrystel73 en auroraa vinden dit leuk.
  11. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Ja dat vind ik ook! Ik heb letterlijk tegen hem gezegd, we moeten samen in therapie en dat moet echt voor de kinderen want dat zijn we aan ze verplicht. En daar is hij mee akkoord gegaan. Dus dat is al 1 stap. Verder gaan we volgende week een paar daagjes weg en ook weer eens samen wat dingen doen, dat gebeurt echt vrijwel nooit meer. Bedankt voor jullie reacties
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  12. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.535
    1.885
    113
    Goh wat heftig voor je meid!
    Zo te horen hebben jullie veel mee gemaakt de afgelopen tijd, praten jullie hier samen voldoende over?

    Ik vraag me nog af hoe hij later op zijn reactie over het slaan reageerde? Is hij erg van zijn reactie geschrokken? Dreigen betekent natuurlijk nog niet dat hij het ook zal doen, maar het is wel iets waar je voor moet oppassen. Als zijn frustratie zo hoog zit, wat is dan zijn volgende stap als jullie ruzie hebben?

    Relatietherapie lijkt me een goed idee en het is zo makkelijk om te zeggen: ga meteen weg, maar ik denk wel dat het voor hem duidelijk moet zijn dat dit echt echt niet kan, al helemaal niet waar de kinderen bij zijn.

    En een goede vader kan hij ook zijn als jullie uit elkaar zijn hé, misschien komen jullie dan beter uit de verf als ouders omdat jullie dan uiteindelijk gelukkiger zijn.
     
  13. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Dat hij goed is voor de kinderen super fijn! Maar lieve schat hij moet ook goed zijn voor JOU. JIJ bent net zo belangrijk jij bent meer waard dan iemand bij wie je niet gelukkig bent...

    Ik ben zelf een ruim jaar geleden gescheiden en ja dat is niet over 1 nacht ijs gegaan daar heb ik 2 jaar over gedaan. Maar je hebt het besef zelf al dat het niet goed is.. Aan jou de vraag wil je daar mee leven en de consessie doen om het de accepteren of kies je voor je eigen geluk
     

Deel Deze Pagina