Wel of geen babyfoon aanschaffen voor in appartement?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door HvO, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik zou er niet bij voorbaat één aanschaffen. Als je ‘m mist heb je ‘m zo besteld toch.

    Wij hebben er bij deze 3e waarschijnlijk wel 1 nodig nu de baby op zolder komt te slapen en ik als ik beneden ben niks hoor wat van zolder afkomstig is. Maar mijn ervaring is dat ze de eerste periode toch nog niet op de eigen kamer liggen en altijd beneden zijn (zo deed ik het althans met de andere 2), dus ik heb er nog geen aangeschaft. Dat komt tzt wel.
     
  2. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Hier bij de 1e wel gehad, en nu koop ik er ook weer eentje. Wij dachten ook hem niet nodig te hebben ivm gehorig huis, maar we hoorden haar pas huilen als ze echt al over de zeik was. Daar werd ik zelf heel onrustig van. Daarom sliep ik een tijd niet goed meer, doordat ik zelfs onbewust aan het luisteren was of ik iets hoorde.

    Deze keer dus sowieso babyfoon, misschien met camera. Maar de eerste maanden nog fijn in de co-sleeper, dus dan nog niet nodig.
     
  3. Gewoonsamen

    Gewoonsamen Actief lid

    29 sep 2012
    477
    235
    43
    Toen onze dochter geboren werd woonde wij ook nog in een appartement en hadden wel een babyfoon met camera. Super handig! Ze sliep heel licht, dus af en toe als we wat hoorde konden we op de babyfoon kijken of ze wel nog gewoon sliep ipv gelijk der kamer in met als resultaat dat ze dan echt wakker werd. Hij is na 2 jaar kapot gegaan. Twijfelde om daarna een nieuwe te kopen, omdat ze al wat groter was, maar uiteindelijk toch gedaan. Vind het zo’n uitkomst!
     
  4. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Hetzelfde hier. We hebben er een van Alecto met een eco stand, dan hoor je niet elk klein geluidje, daar zou ik gek van worden vooral 's nachts.

    Een camera heb ik eerlijk gezegd altijd waanzin gevonden: hoe krijg ik mezelf gek; dan zit ik er steeds op te loeren. Maar als je het eenmaal hebt zal het vast wel handig zijn.
     
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Die hebben wij ook bewust niet gekocht.. dan zou ik nooit meer slapen in het begin haha.
     
  6. HvO

    HvO Niet meer actief

    Bedankt voor al jullie tips en ervaringen!

    Besloten om er nu nog geen een aan te schaffen. Mochten we er toch één willen, zijn we met 10 minuten bij een Mediamarkt.

    Ik kan mij herinneren dat mijn ouders bij mijn zusje ook alleen de babyfoon gebruikten als ze naar de buren gingen voor een kopje koffie.
     
  7. Baby2onderweg

    Baby2onderweg Actief lid

    29 aug 2017
    114
    41
    28
    Vrouw
    Ons zoontje is nu bijna 2 en hebben die van ons nog nooit gebruikt. Hebben hem destijds van mijn schoonouders gekregen als cadeautje toen hij werd geboren maar doen er dus niks mee :roflmao: Hadden verwacht hem nodig te hebben maar hebben het nooit gemist. We gaan over een paar maanden verhuizen en misschien is het dan wel wat als we in de tuin zitten ofzo maar verder verwacht ik hem ook niet te gebruiken.
     
  8. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wij wonen ook in een appartement en hebben nooit een babyfoon aangeschaft. Moet wel eerlijk bekennen dat ik soms de iPad in de slaapkamer gelegd heb en dan met Skype naar mijn telefoon gebeld, tijdens momenten dat ik heel onzeker was. :oops:
     
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Wij hadden het wel. Als dr tv aanstont ofzo hoorde ik niet alles. Gewoon een simpel dimg. Doet het nu nog.
     

Deel Deze Pagina