Wel of geen cosleeper/wiegje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Wollig, 18 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wel of niet?

  1. Ja, wiegje of cosleeper op onze slaapkamer

    110 stem(men)
    93,2%
  2. Nee, baby meteen in eigen kamertje

    8 stem(men)
    6,8%
  1. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik vroeg mijn moeder waar ik 's avonds sliep na mijn geboorte. Haar antwoord: "hoe bedoel je? In je bed..."

    Tja, dat was ook mijn plannetje. De babykamer is direct naast onze slaapkamer. Onze deur staat altijd open, die van de babykamer zal dicht moeten voor poes. Maar nu drong de kraamzorg intake mevrouw er wel erg op aan een wiegje of cosleeper te gebruiken. Het argument dat het meeste steekhield bij mij was dat je kunt reageren voordat de baby huilt, omdat je kleine tekenen al hoort.

    Maar ehhh... ik weet niet hoor.

    Ik ben benieuwd naar jullie afwegingen! Vooral van andere twijfelende zwangeren/moeders
     
  2. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Hier de derde in een wieg bij ons op de kamer. En het is waar. Wij horen al dat ze honger hebben voordat ze huilen. Heel fijn vind ik zelf. Je legt ze ook zo weer terug en als ze niet willen slapen zo tussen ons in. Hier gaan ze met 3-4 maanden naar de eigen kamer.
     
    Ysabella en Wollig vinden dit leuk.
  3. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ik heb een co-sleeper gekocht. Ik heb verder nog geen ervaring, maar t lijkt me vreselijk om mijn net geboren baby meteen alleen in zon kamertje te leggen, bij ons ook ernaast maar toch.
    Vrienden hebben ook gewoon t ledikantje op de slaapkamer gezet voor een aantal weken, en weer iemand anders die ik ken liet de baby de eerste weken bij hun op de kamer in de bak van de kinderwagen slapen.

    Ik heb zelf voor een co sleeper gekozen omdat t me heerlijk lijkt de baby zo dichtbij en ook handig met borstvoeding. Moet. Nog gaan ervaren of t de investering waard was :D.
     
    Wollig vindt dit leuk.
  4. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Hier ook zoontje in wieg op onze kamer tot zeker 3 maanden.
    Als straks onze dochter geboren is zal die ook de eerste maanden bij ons op de kamer slapen.
    Ik vond het voor mezelf een veel rustiger idee omdat je je kindje goed hoort en meteen kan reageren.
    Ik gaf zelf ook borstvoeding en dan is het helemaal praktisch om de baby op de kamer te hebben.
     
    Wollig vindt dit leuk.
  5. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    ik vond het heerlijk mijn baby zo dichtbij (cosleeper). Ook ivm borstvoeding, hoefde ik mijn bed niet uit haha. En ja, voordat ze gaan huilen hoor je al bewegen, knorren en smakken (evt sabbelen op de handjes).

    Voor mij was het 1 van de dingen waar ik het meest plezier van heb gehad.
     
    Wollig vindt dit leuk.
  6. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Hier twijfelde ik ook, op het laatste moment dus toch een wiegje gekocht en man man man wat een goed idee is dat geweest! :D

    Hier slaapt ze er nu met 3,5 maand nog steeds in. Ze heeft nog steeds geen vast ritme qua flessen die ze drinkt, dus (vroeg) in de ochtend word ik wakker als ze smakt, woelt en 'roept'. Dan heb ik echt wel even 2/3 minuutjes om een beetje bij de wereld te komen en haar te pakken. Voordat ze ook maar denkt over huilen zit de fles er al in :p
     
    Wollig vindt dit leuk.
  7. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ik vond het bij beide kinderen echt zó fijn om ze in de buurt te hebben de eerste weken. En wij zijn helemaal geen overbezorgde types oid, maar het is gewoon heel relaxed om in het begin je baby dichtbij je te hebben in de nacht. Ik kon vanuit bed mijn hand naast hun leggen, een speentje geven of horen wanneer het etenstijd was. Ook heb je van die nachten dat je meer bezig bent dan slaapt, en dan is het wel fijn om niet voor elk kikje je bed weer uit te moeten, maar alleen even je hoofd op te tillen. Je kunt ook gewoon het ledikant naast je bed zetten als je geen zin hebt om daar speciaal een wieg voor aan te schaffen. Beide kinderen zijn met een maand of 3,5-4 naar hun eigen kamer verhuist.
     
    Wollig vindt dit leuk.
  8. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Haha, ja dat lijkt me het grootste pluspunt. En voordat ik overkom als loedermoeder, voor het kindje is het natuurlijk het fijnst als het niet hoeft te huilen ;)
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  9. Nan87

    Nan87 Actief lid

    21 nov 2015
    444
    502
    93

    Bijgevoegde bestanden:

    marb, Louise11110 en Wollig vinden dit leuk.
  10. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Wij hebben een haakje op de deur van de babykamer tegen de katten :thumup:

    Maar ook hier in het wiegje op onze kamer en ik sta inderdaad al klaar met de fles voordat hij echt gaat huilen:thumup: ideaal, want dan slapen man en dochter gewoon verder (‘s nachts lijkt het wel een luchtalarm wat af gaat!).

    Overigens slaapt hij ook regelmatig boven op mij.

    Volgens mij wordt er zelfs tot 6 maanden aangeraden om bij je op de kamer te laten slapen vanwege veiligheid...
     
  11. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Hm... ik raak toch langzaam overtuigd :p
    Vooral dat niet huilen. Ik heb graag een tevreden kindje
     
    Nan87 vindt dit leuk.
  12. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Volgende dilemma. Wiegje of cosleeper?

    Wiegjes zijn schattig en goedkoper maar je moet wat onhandig doen om baby te pakken.
    Cosleepers vind ik al-le-maal lelijk, en ze zijn duurder. En oke, je trekt je kind ook niet zómaar naar je toe, alsnog een beetje tillen met beleid.
     
  13. Aardbeitjes

    Aardbeitjes Bekend lid

    24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Ik heb een houten wiegje en dat gaat prima!
    Zoontje heeft 7 maanden naast me geslapen, dochter nu al bijna 6 :) Kan me niet voorstellen dat je je babietje apart in een stille kamer legt...

    Cosleeper lijkt me best handig maar heb ik toentertijd niet gekocht omdat ik het veel geld vond. Het wiegje doet het prima! (Dochter ligt het grootste deel van de nacht toch naast mij...oeps haha)
     
    Wollig vindt dit leuk.
  14. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik vond persoonlijk een coosleeper fijner om direct contact te hebben, kon een handje vasthouden etc. Zonder raar te liggen.
    Maar qua geluid hoor je ze in een wiegje net zo goed en als ik de baby oppakte moest ik nog steeds gaan zitten (schuiven lukt niet), bij het wiegje moest ik wel gaan staan buiten bed.

    En ze zijn inderdaad spuuglelijk ja :roflmao: maar goed, ik ben nogal praktisch ingesteld dus dat maakte mij niets uit. (En er komt toch een prachtig kindje in te liggen ;))
     
    Wollig vindt dit leuk.
  15. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    BB83, Louise11110 en Wollig vinden dit leuk.
  16. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    W
    Wij hebben er een van petit amelie(exact deze trouwens, vanwege de hoogte. Hij past maast een boxspring). Vind hem superfijn! Hij is stevig en blijft mooi bij gebruik. Daarnaast ie ff wat groter dan een wieg, waardoor je kindje er langer in kan. Dochter heeft er zeker 5 maanden in gelegen naast.
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  17. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    cosleeper! Wij hadden ook die van petit amelie. Ideaal ding. Geen gefrunnik met handen tussen spijlen of over een randje en ind, je hoort de eerste hongersignalen waardoor je kindje niet hoeft te huilen om te eten.

    Mijn zoon heeft een jaar bij ons geslapen en toen naar zijn eigen kamer. Eerst in de petit amelie en daarna een cosleeper gemaakt van een goedkoop ikea bedje.

    En als hij ziek is, slaapt hij nog steeds in de grote co sleeper :)
     
    Wollig en DN2017 vinden dit leuk.
  18. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Ik denk dat ik gewoon het ledikantje tijdelijk naar mijn slaapkamer verplaats. Vind het zoveel geld om daar speciaal een extra bedje voor te kopen. Ik snap wel de handigheid van de co sleeper, maar wat zijn die krengen duur!!!
     
    Zonnestralen en Wollig vinden dit leuk.
  19. Aardbeitjes

    Aardbeitjes Bekend lid

    24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Mijn wiegje was €30 van MP ;) Likje verf erop en klaar
     
    Wollig vindt dit leuk.
  20. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Nou dan ben ik er wel over uit, dit wordt hem! Vroeg me af of hij wel stevig was en groot genoeg dus goed om te horen.
     

Deel Deze Pagina