Wel of geen cosleeper/wiegje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Wollig, 18 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wel of niet?

  1. Ja, wiegje of cosleeper op onze slaapkamer

    110 stem(men)
    93,2%
  2. Nee, baby meteen in eigen kamertje

    8 stem(men)
    6,8%
  1. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik raad je dus vanwege het formaat wel aan om hoeslakens etc erbij te bestellen, de gebruikelijke zijn te klein. Dekens en boven lakens passen uiteraard wel gewoon.
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  2. Kimberley123

    Kimberley123 Nieuw lid

    19 sep 2018
    3
    1
    3
    Vrouw
    Toevallig heb ik hier vd week de kraamzorg weer over gebeld..ook ik heb die twijfel.
    Ik snapte bijvoorbeeld niet dat de geborgenheid van een wiegje wenselijk is en tegelijkertijd een cosleeper wordt aangeraden ten grote van een ledikant.
    Uiteindelijk heeft mijn kraamzorg me geadviseerd om de eerste weken gewoon de kinderwagen naast t bed te zetten om te kijken hoe t gaat..een cosleeper kan altijd nog worden gehaald.
     
    Wollig vindt dit leuk.
  3. Diz

    Diz Actief lid

    9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Wij ook gebruikt gemaakt van de co sleeper, geleend van vrienden. Over een paar maandjes gaan we er weer gebruik van maken. Mijn dochter wilde niet zonder ons en wat is het dan toch fijn als je niet je bedje uit hoeft! Ik vond het heerlijk en heb echt de eerste nacht dat ze aan in haar eigen kamer sliep liggen huilen in bed.
     
    Wollig vindt dit leuk.
  4. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Wij hebben de Leander hangwieg (tweedehands gekocht via MP) naast ons bed hangen. Ons zoontje heeft daar tot 6 maanden in gelegen en zoiets willen we bij onze dochter ook doen. Naast voor de baby ook echt fijn voor jezelf! Zeker bij borstvoeding.

    Overdag legde ik de kleine in zijn ledikantje op zijn eigen kamertje zodat hij daar ook alvast kom wennen, en in de nacht dus bij ons.

    https://sterre-en-tijl.nl/wp-content/uploads/2016/03/Leander-hangwieg5.jpg
     
    Wollig vindt dit leuk.
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik had al besloten dat ons kind in een wieg bij ons op de kamer kwam toen ik nog laaaang niet zwanger was.

    Persoonlijk denk ik dat het voor een kind vreselijk is, na een bevalling en al dat "geweld" uit je warme plek geduwd, vreemde koude omgeving met fel licht. Ineens van alles moeten en doen en dan ook nog van de ene op de andere dag in je eentje in een bedje te liggen op een plek die je niet kent.

    Nee dat is niet zoals wij het willen. Onze zoon heeft daarom vanaf dag 1 naast mij in een wieg gelegen, tot wij en hij wakker van elkaar werden en dat was met 3 maand. Toen ging hij naar zn eigen bedje, en dat ging heel mooi en soepel.

    Met onze dochter doen we het exact hetzelfde. Lekker veilig en dichtbij papa en mama.
     
    kleinepien en Louise11110 vinden dit leuk.
  6. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.324
    1.346
    113
    Dat verbaast me enorm... Zorgelijk dat de kraamzorg je dit heeft geadviseerd. Een kinderwagen is namelijk absoluut niet veilig. Vooral het gevaar op rebreathing is groot.
     
  7. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    En dan nog matrasje en dan nog speciaal klein beddengoed voor het wiegje.. dat tikt wel lekker aan hoor
     
  8. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Hier toch even een “tegen” geluid. Mijn dochter heeft alleen de kraamweek op onze kamer gelegen en daarna in eigen bedje. Kamertje naast ons met in beginsel de deuren open. Ik gaf borstvoeding en ik hoorde prima haar hongersignalen als sabbelen etc. Ze heeft s nachts “nooit” (zeg nooit nooit :p) gehuild omdat ze te laat eten kreeg. Ik werd juist heel onrustig toen ze bij ons op de kamer sliep.

    Overigens lag ze het eerste half jaar in de stokke sleepi mini dus als we dat wilden “reden” we haar zo naar ons kamer. In de kraamweek dus gedaan en bij onrustige nachten, na vaccinaties etc. hebben we dat daarna ook nog wel eens gedaan.

    Ik zeg dit niet om je te overtuigen maar om ook een kijk van de andere kant te geven :). Ik denk dat het allerbelangrijkste is dat je doet wat goed voelt!
     
    Wollig vindt dit leuk.
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.893
    113
    Vrouw
    Wij hebben een wieg gekocht voor de tweede. Hij sliep heel slecht en we wisten maar niet waarom. Toen hij over ging naar de ledikant (ook op onze kamer) was dat slechte slapen plots voorbij. Of het toeval was weet ik niet. Maar we hebben het ledikant vast in onze kamer gezet.
     
    Wollig vindt dit leuk.
  10. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Wij hebben een wiegje naast het bed gehad, heel makkelijk want je kunt alles zo liggend doen. Alleen even eruit om een fles te maken of aan te leggen. Ik heb niet perse een cosleeper gemist.
    Tot een maand 4 heeft hij er in gelegen en ging toen naar zijn ledikant.
    Mijn plan was in de kraamweek slapen in de kinderwagenbak en dan naar eigen kamer maar ik vond het idee 10x niks. We hebben een simpel wiegje van prenatal, met matras geloof ik rond de 120 euro.
     
  11. Aardbeitjes

    Aardbeitjes Bekend lid

    24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Nee hoor. Een matrasje was niet duur en een hoeslaken van de Hema ook niet
     
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mijn dochter lag vanaf of dag 2 in der eigen kamer in het ledikantje.
    Ik gaf haar fv en deed dat nachts op de bank. (Woonde gelijkvloers)
    Zoontje heeft vanaf dag 2 in de co-sleeper gelegen.
    Die kreeg bv en wat was dat ideaal zeg.
    Hoppa kind verplaatsen, aanleggen en verder tukken..
    Een volgende kindje komt weer in de co-sleeper naast ons :)

    Nacht 1 hebben ze beide in het zh doorgebracht
     
  13. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Je huurt een co sleeper al vanaf een tientje per maand. Even google'n :D

    Ik heb een heel grote slaapkamer en bij mij slapen ze totdat ze echt helemaal doorslapen bij mij. De jongste van 8 maanden wel in ledikant nu.
     
  14. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Lekker in haar eigen kamer in haar wiegje. De eerste dagen wel in de wieg bij ons op de kamer, maar wij deden geen oog meer dicht door alle geluidjes.
     
  15. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Nou meiden, we hebben er eentje gekocht via Marktplaats! Moeten nog ophalen, maar we gaan het eens meemaken!
     
    joepy, kleinepien en Aardbeitjes vinden dit leuk.
  16. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Die van mij is nu vier, en slaapt nog steeds (in eigen bed) bij mij op de kamer :thumup: naar volle tevredenheid van beide partijen, overigens.

    De nieuwe baby komt uiteraard ook weer bij mij.
     
    joepy vindt dit leuk.
  17. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Hier beide keren een wiegje. Is me goed bevallen maar ik zou nu voor een co sleeper gaan. Is veel makkelijker dan hoef ik helemaal niet meer op te staan s nachts. En iedere minuut slaap is goud waard :D
     
    Wollig vindt dit leuk.
  18. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Dat beddengoed gebruik je daarna nog voor de kinderwagen. Niets aan de hand. :) Matrasjes zijn heus niet zo duur.
     
  19. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Inderdaad 2 sets beddengoed gehaald, eerst alleen in de wieg, en zodra we naar buiten gaan (als de kraamhulp weg is en niet meer hoeft te wassen) gaat 1 set in de kinderwagen en 1 in de wieg.
    En als de wiegset in de was ligt, slaapt baby maar een slaapje in het ledikant. Is dan toch overdag. Wasmachine, droger, terug op bed. Doen we met ons eigen beddengoed ook.
     
  20. Klinker83

    Klinker83 Actief lid

    20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    Hier toch ook een tegengeluid. Onze dochter sliep meteen in haar bedje op haar eigen kamer.
    Als ze bij mij sliep, werd ik wakker van elk geluidje en had ik 0% nachtrust.
    Ik gaf flesvoeding en durf met een gerust hart zeggen dat mijn meisje niet getraumatiseerd is omdat ze ooit een minuutje te laat haar pap zou hebben gekregen, als dat al het geval was.
    We hebben nooit de overgang moeten maken naar de eigen kamer, wat in mijn omgeving soms toch niet zonder problemen gebeurde, omdat zij nooit iets anders gewend is geweest.
    En 1 van de grootste voordelen vond ik toch wel de ongestoorde quality time met mijn man, die broodnodig was tussen alle relatiekwakkels van de laatste hormonale zwangerschapsmaanden en de vermoeiende eerste babyweken.

    Het is maar om eens een andere kant van het verhaal te tonen he. Iedereen doet hiermee wat hij wil...
     
    Wollig vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina