wel of geen hond?

Discussie in 'De lounge' gestart door Druffia, 28 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Hoi allemaal,

    Ik ben benieuwd naar jullie meningen....mijn man en ik willen heel graag een hondje nemen.
    Mijn man is een echte gevoelsmens, maar ik ben altijd een denker, zie snel beren op de weg en moet alles continu afwegen.
    Inmiddels hebben we al een aantal keren gekeken bij hondjes. Maar ik kan de knoop voor mezelf niet doorhakken.
    Het "enige" wat het voor mij tegenhoudt zijn onze werktijden.
    Het hondje zal vier dagen in de week van kwart voor 8 tot kwart voor 5 alleen zijn thuis. Tussendoor , rond de middagpauze , kan hij 10/15 minuten uitgelaten worden door mijn man....In de beste situatie die wij kunnen bieden is dat ik over 10 weken een dag minder ga werken en de hond i.p.v 4 dagen, dan 3 dagen zo lang alleen thuis zit...
    Wel willen we dan met de hond voor het werken aan en bij thuiskomst een uur wandelen. (houden we sowieso van)

    Dus om een lang verhaal kort te maken...
    Gaan we dit beestje gigantisch te kort doen of kunnen we de vele uren afwezigheid compenseren met de aandacht voor en na werktijd?
     
  2. Tegeirian

    Tegeirian Fanatiek lid

    27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Ik zou in jullie situatie geen hond nemen. Ik vind dat echt zielig als zo'n beest het gros van de dag alleen zit.
     
  3. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik zou t niet doen. Als je 1 dag in de week er niet bent, okee. Denk dat dit te veel is. Als het nog een pup is zou je ook nog eens vrij moeten nemen om hem op te voeden zoals zindelijk maken. Ik heb toen 3 weken vrij genomen er voor.

    Hier 2 grote honden en ik zeg eerlijk: nooit meer. Met een kindje en een kindje op komst en werk is het echt mega druk. Zij hebben hun aandacht nodig. Ik kan ze alleen uitlaten als m'n dochter slaapt. Schoonvader is zo lief elke dag een mega rondje te lopen en vriend doet ze sochtends vroeg. Al met al gaan ze zeker 5 a 6 keer uit. En eigenlijk zou er elke dag met ze gefietst moeten worden.

    Daarnaast zit je met een hondje echt "vast" met dagjes weg en vakantie etc.

    Nee ik zou t niet doen.

    Als je van wandelen houd kan je misschien een buur hondje uitlaten of een in t asiel?
    Of hebben jullie veel land of grond dat t hondje zelf naar buiten zou kunnen?
     
  4. thephantom

    thephantom Fanatiek lid

    25 mei 2016
    1.153
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    In de situatie zoals je hem nu schetst zou ik geen hondje nemen. Dat komt ook omdat ik het zielig vind als zo'n beestje de hele dag alleen zit. Als er een mogelijkheid is om de hond lekker naar buiten te doen en te laten ravotten (op bijvoorbeeld een boerderij o.i.d.) dan zou ik het een ander verhaal vinden aangezien ze dan lekker buiten kunnen spelen (met een plekje waar ze ook naar binnen kunnen). Maar ik kan natuurlijk niet kijken naar hoe jullie wonen haha. ;)
     
  5. jippie01

    jippie01 Bekend lid

    25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Als een hond zo lang alleen zit een aantal dagen zou ik het niet doen. Een hond heeft aandacht en tijd nodig.
     
  6. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Is eventueel een uitlaatservice een optie? Die laten hem dan even lekker rennen en uitrazen.
     
  7. Sleepless

    Sleepless Bekend lid

    1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Mee eens. Ik ben opgegroeid met honden en heb ook altijd een hond gehad sinds ik op mezelf woon. Nu al een aantal jaren niet meer maar we willen over een jaartje ook weer een hond nemen. Ik zal dan ook 3 dagen van huis zijn. Dan zorg ik voor een uitlaatservice. De overige 4 dagen is er altijd iemand thuis. Belangrijk is wel dat je een ras kiest dat er tegen kan om wat uren achter elkaar alleen te zijn. Sommige honden kunnen dat prima.
     
  8. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Het hondje zal vier dagen in de week van kwart voor 8 tot kwart voor 5 alleen zijn thuis. Tussendoor , rond de middagpauze , kan hij 10/15 minuten uitgelaten worden door mijn man....

    Dit vind ik wel te lang
    Zou het dus niet doen
    Je kan wel kijken op sites zijnmensen die een hond willen delen
    Ene dag bij jullie en als jullie werken bij de anderen
    Je hebt ook opoeh dat zijn ouderen die tijdens het werk op je huisdier willen passen
    Zij wat aanspraak jij gratis opvang en de hond zit niet alleen
     
  9. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Vind het ook wel lang voor een hond om alleen thuis te zitten.. Zou het dus niet doen.
     
  10. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Minder gaan werken voor je hond???? Dat zou mij echt mijlen te ver gaan. Maar goed, ik heb dan ook een hekel aan beesten...
     
    carnielli vindt dit leuk.
  11. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik vindt het wel mee vallen persoonlijk 3 dagen waarbij de hond ook nog gewoon wordt uitgelaten door zn eigen baasje tussen de middag. Zo hebben wij het ook altijd gedaan toen ik naar school ging en werkte hier prima.

    Maar zal ook verschillend per hond, die van ons is niet zo giga gefocust op ons en red zich uitstekend. Zelfstandige hond

    Als je wel een pup zou willen zou ik er in ieder geval voor zorgen dat je hem in huis haalt en je direct 3 weken vakantie opneemt bijv. Dan kun je alles langzaamaan opbouwen :)
     
  12. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Bedankt voor jullie reacties!!
    Stond er misschien niet helemaal duidelijk, maar ik ga sowieso een dag minder werken...dus het gaat op 3 werkdagen.
    Niet dat het uitmaakt MirW ,maar de dag minder werken is niet om een eventuele hond ;)
     
  13. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik werkte drie dagen en wij vonden het toen niet kunnen om een hond te nemen.
    Nu hebben we een hond maar werk ik 5 ochtenden, ze is van 8:15 tot max 13:00 alleen thuis en daarna ga ik een uur met haar wandelen en ravotten in het losloop gebied, daar kan ze rennen, graven, zwemmen, en spelen met andere honden om vervolgens de hele middag weer lekker te slapen.
    Onze hond (labrador) kan de ochtenden prima alleen zijn en het komt ook wel eens voor dat ze na het uur wandelen de middag ook nog alleen is en dat gaat prima.
    Als ik haar tussen de middag geen uur kan uit laten zorg ik er voor dat iemand anders met haar naar het bos kan.
    Het komt helaas heel soms wel eens voor dat ze er"bij in schiet" en dan bedoel ik niet dat we haar vergeten of ze niet uitgelaten wordt, maar dan bedoel ik dat ze eens twee dagen niet in het bos komt, bijvoorbeeld als ik de griep heb of zo. Dit merk ik dan direct terug in haar gedrag, ze gaat dan "vervelend" lopen doen in huis (onrustig, aandacht vragen "grote mond geven") dit komt dan echt omdat ze haar energie niet kwijt kon die dagen.
    Dat voelt voor mij helemaal niet goed en gelukkig komt het maar heel weinig voor maar het geeft wel aan dat ze haar beweging en plezier echt nodig heeft.
     
  14. Chocoladekoekje

    Chocoladekoekje VIP lid

    25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hier geen hond om precies deze reden. Ik werk ook drie dagen en vind het niet kunnen dat een hond drie dagen alleen zit.
     
  15. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Ik vind het ook teveel. In die situatie zou ik geen hond nemen.
     
  16. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Ach nee, zielig zeg zo veel alleen. Zou het zelf niet doen.
     
  17. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Nee niet doen, beestje zit veel te veel alleen dan. Je werkt lange dagen, daarnaast heb je misschien nog sport of andere verplichte activiteiten, waardoor het hondje nog langer alleen zit.
     
  18. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    zoveel negatieve reacties had ik niet verwacht haha...maar ik heb er om zelf om gevraagd natuurlijk ;) (stiekem hoop je dan toch dat er mensen zijn die wel een positieve ervaring hebben, zoals mam 1991 ;D)
    Begrijp dan niet dat zoveel mensen toch honden kunnen hebben...
    Moet het dan toch maar uit ons hoofd gaan zetten als ik het zo lees...
     
  19. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Heel veel mensen hebben een hond, ondanks dat ze veel werken.
    Ik kan mij niet voorstellen dat die honden zo gelukkig zijn.
    Vind het echt heel sneu
     
  20. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.973
    8.776
    113
    Vind ik ook teveel zeker voor een jonge hond.
     

Deel Deze Pagina