Wel of geen kraamzorg bij 3e kindje?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Noushka, 29 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik snap je helemaal! Vond mn kraamzorh ook twee keer een ramp. Heb bij mn tweede de kraamzorg zelfs naar 3 dagen weggestuurd. Wegen en tempen kan ik zelf wel.

    Zou nu nooit meer een kraamzorg willen.

    Wat betreft houding aanpassen, zp werkt het niet voor iedereen. Je kraamtijd moet ook beetje prettig blijven..ik woon nu in een land waar ze het niet eens kennen en niet nodig hebben.
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.801
    14.143
    113
    Hahaha jij lijkt op mij geloof ik, moest er ook niks van hebben. Was ook blij dat ze weg gingen. De eerste 2 dagen ben je dr blij mee, daarna gaan je handen jeuken zodra jij je weer wat beter gaat voelen (en oooh daar krijg je spijt van als je daar intrapt! Gewoon dagje (of twee) langer rustig aan al denk je op dat moment de marathon te kunnen doen.)

    Hier een kraamzorger gehad die me gewoon binnen de perken zelf lekker liet rommelen in t huishouden maar ik moest was ophangen/afhalen en t onderste rek van de vaatwasser laten staan, ook geen ramenlappen, stofzuigen of andere gekkigheid op trappen en ladders dus mocht voor mijn gevoel nog voldoende zelf doen. Stofzuigen, dweilen en de wc's en badkamer ben ik de moeilijkste niet om uit handen te geven hoor! :)

    Denk maar zo, ze controleren ook jouw gezondheid en die van de kleine, je hebt ze echt nodig. Hier op t forum al een paar dames die kraakkoorts te pakken kregen en kantje boord lagen. Dan ben je toch erg blij met een kraamzorgster die dat goed in de gaten houdt!

    Ook ik ben zo'n eigenwijze eigenheimer van de afdeling "zelluf doen", maar was blij met ze (wij hadden senior en stagiaire) je leert een hoop (als je een goeie hebt). En ze bonjouren indien je dat verzoekt aan ze (of als jij oververmoeid gaat raken) ook je kraamvisite de deur uit als ze blijven kleven. Daar was die van ons kneitergoed in, en ik vindt t dan weer vervelend als visite net 1.5 uur gereden heeft voor een half uurtje bezoek maar ik had haar de opdracht gegeven dat in de gaten te houden ter bescherming van mezelf en dat ging hardstikke goed.
     
  3. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Wordt je in dat land ook 3 uur na de bevalling naar huis gestuurd?
     
  4. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Het varieert. Als het goed met je gaat, ga je meestal nadat je gedoucht hebt en wat hebt gegeten weer naar huis. Als je erg veel bloed bent verloren en serieus verzwakt bent, mag je blijven tot je weer voldoende functioneert. Veel mensen hier regelen hulp van familie of vrienden de eerste dagen of de partner blijft een paar dagen thuis. Ik hoor eigenlijk nooit klachten en op mn verhalen over een vreemde elke dag in je huis voor 3 tot 7 uur, krijg ik nooit jaloerse reacties ;).
     
  5. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113

    ik ben overigens twee keer in NL bevallen en nooit na 3 uur weggestuurd hoor. Mn bevallingen waren heel makkelijk en bij de tweede was ik niet gescheurd en had ik maar weinig bloed verloren. Toch mochten we nog even rustig met zn drietjes relaxen op de kamer en even wat eten en drinken. Ik denk dat ik er beide keren zo'n 4 tot 6 uur mocht blijven (na de bevallling).

    ps Sorry wilde mn eigen bericht editen, maar zie dat ik hem heb gequote... :rolleyes:
     
  6. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Ok, was even nieuwsgierig. Hier was het snelste naar huis ongeveer 4 uur. Maar ik was zelf wel echt alledrie de keren blij met de kraamzorg. Maar goed dat is denk ik ook omdat die wat medischer onderlegd zijn dan familie die komt uit helpen. Als ik bij de oudste bijvoorbeeld hulp van mijn schoonmoeder had gehad, had ze waarschijnlijk de kleine bij het raam gelegd ivm geel zien terwijl ze nu naar het ziekenhuis werd gestuurd en daar onder de lamp moest. En dan zou ik maar niet beginnen over de zeer achterhaalde borstvoedingsadviezen (o.a. bruin bier drinken en dat soort ouderwetse dingen)
     
  7. HvO

    HvO Niet meer actief

    Haha klinkt echt als mij inderdaad. Heb ook wel aangegeven bij de intake dat ik graag samen met de kraamhulp kijk in de kraamweek wat ik zelf kan aanrommelen. Al zou het alleen een wasje opvouwen vanuit bed zijn of iets. En heb ook aangegeven dat ik het lastig vind om dingen uit handen te geven en dat ik daar misschien een beetje een strenge hulp in moet hebben. :roflmao:
     
    Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina