Verschil tussen eerste en tweede bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Anz, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Verschil eerste en tweede bevalling

  1. Eerste zwaar, tweede makkelijk.

  2. Eerste makkelijk, tweede zwaar.

  3. Eerste zwaar, tweede zwaar.

  4. Eerste makkelijk, tweede makkelijk.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Anz

    Anz Actief lid

    21 dec 2006
    288
    0
    0
    Den Haag
    Wil heel graag weten hoe jullie bevalling was vergeleken met de eerste of eerdere. Mijn eerste bevalling was een hel en hoop nu zo op een meevallertje! Maar misschien moet ik me gewoon op het ergste voorbereiden! Al zegt iedereen de tweede gaat makkelijker, ik vraag het me af!
     
  2. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Eerste zwaar, tweede makkelijk, eerste 40u weeën en geeindigd in een ks, tweede een geplande ks met in totaal maar 4u weeën die goed te doen waren...

    Ligt voor een groot gedeelte ook waarom de eerste zwaar was, als de baby er niet goed voor lag of groot was dan is het natuurlijk compleet anders bij een tweede... voordeel is wel dat er al een baby is voorgegaan dat zal bij een soortgelijke bevalling allicht iets schelen lijkt me zo.
     
  3. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Mijn eerste was een makkie vergeleken met de tweede..
    Eerste thuis, zelf controle over weeën en persen. Kon ook gewoon weeën opvangen onder de douche (of waar ik maar wilde), gewoon lekker relaxed!
    Tweede verplicht in het ziekenhuis, geen controle over weeën (ontsluiting werdt voor mij gedaan door handen..), niet kunnen wachten op persweeën om te persen, uiteindelijk prik gehad en ik was een raket. Absoluut niet relaxed (maar hij moest er snel uit, ging niet zo goed met hem).
    Dus eerste was makkelijker!
     
  4. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    M'n nicht is met haar 1e bevalling na een vaccuum,
    de 2e is heel snel geboren, vk had gezegd dat had je ook wel thuis gekunt.Toen ze aankwam in het zh moest ze al gaan puffen, want het hoofdje kwam al.
     
  5. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wat heerlijk om in deze poll te zien dat op dit moment 81% stemt voor 1e zwaar, 2e makkelijk!
    geeft me echt moed :)
     
  6. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    Beide makkelijk.
    Eerste duurde 5 uur, tweede een uur.
     
  7. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ja eigenlijk staat mijn antwoord er niet bij. De eerste bevalling duurde zo'n 12 uur maar was niet super zwaar. Ik moest uiteinelijk wel naar het zh omdat mijn persweeen stopten maar vond dat niet extreem zwaar.
    De tweede bevalling duurde 50 minuten. Heftig dat zeker maar zwaar? Nee niet in de zin van dat het uren duurde en er van allerlei complicaties bijkwamen.
    Ik ben dan ook heel benieuwd hoe deze bevalling gaat verlopen.
     
  8. Marijtje

    Marijtje Actief lid

    20 sep 2006
    201
    0
    0
    Beide makkelijk en snel, eerste ruim 3 uur en tweede ruim 2 uur. Wel een weeenstorm, maar was allemaal prima te doen.
     
  9. mama1986

    mama1986 Fanatiek lid

    bij eva braken om 2.10 u mijn vliezen en om 11.33 was ze geboren :p

    bij bono braken om 13.00 u mijn vliezen
    en om 14.30 is hij geboren :p
     
  10. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik lees ook aandachtig mee jullie, want ik ben ook wel benieuwd...

    Mijn 1e bevalling duurde 28 uur, en is uiteindelijk met een vacuüm afgesloten. Hoop dat deze bevalling dus sneller gaat..
     
  11. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik heb gekozen voor eerste zwaar en tweede makkelijk.
    Mijn eerste bevalling duurde 26 uur
    En mijn tweede bevalling duurde 1,5 uur.
    En mijn derde bevallindg 3uur en een kwartier.
     
  12. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Zulk soort berichtjes hoor ik graag, dat geeft de burger moed ;)
     
  13. Anz

    Anz Actief lid

    21 dec 2006
    288
    0
    0
    Den Haag
    Pff, ja.
    Daar hoop ik ook op!
    Een goed vriendinnetje is gisteren weer bevallen en dat duurde van de eerste heftige wee tot bevalling zo'n 7 uur, ook haar tweede. De eerste was opgewekt en duurde 15 uur. Maar nog steeds had ze zo iets van noooooooit weer dit!

    Aiks...
     
  14. natanya26

    natanya26 Bekend lid

    13 jul 2006
    501
    0
    0
    Thuiszorg
    Den Helder
    De eerste was er binnen 6 uur en de tweede binnen 2 uurtjes, en gewoon lekker thuis, dus geen vreemde toestanden :D
     
  15. Juli

    Juli Lid

    20 jul 2007
    67
    0
    0
    Toch wel lekker om te zien dat (tot nu toe dan he ;)) niemand heeft gezegd 1e zwaar, 2e ook. Geeft me weer een beetje moed :D.
     
  16. RedRose

    RedRose Actief lid

    14 sep 2006
    235
    0
    0
    Zo heej, mijn eerste was er in 5 uur. En als ik hier dan lees hoe snel een tweede er dan kan zijn schrik ik toch wel. Mun vk had wel gezegd dat ik gelijk moest bellen als het begon, nu snap ik ook waarom! Ik ben benieuwd, hopelijk duurt het niet lang meer...
     
  17. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik lees ook mooi mee.. Mijn eerste bevalling duurde 26 uren... waarvan 6 uren nodig waren om het laatste randje weg te krijgen, Pffff als ik er aan denk lopen de rillingen me nog over de rug..
    Had ook rugweeen... Bleh!

    Ik hoop zo dat het nu beter en sneller mag gaan.
    Maar ook weer niet te snel, is ook niet goed, krijg je naweeen en je kan inscheuren.. dat hoeft voor mij nou ook weer niet...
    10 uurtjes ofzo.. dat lijkt me wel te doen.
     
  18. Patrieske

    Patrieske Bekend lid

    9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben twee keer snel bevallen. De bevalling van mijn oudste zoon duurde vijf uur en achtenveertig minuten. De bevalling van mijn tweede zoon duurde drie uur. De uitdrijving vijf minuten... Heel erg snel dus.
     
  19. natanya26

    natanya26 Bekend lid

    13 jul 2006
    501
    0
    0
    Thuiszorg
    Den Helder
    Een snelle bevalling zegt niet dat je ook naweeen krijgt hoor, ik ben alle 2 de keren snel bevallen en heb nooit 1 nawee gehad, je hebt er meer kans op, maar het hoeft dus niet, en inscheuren kan je ook als je al 48 uur bezig bent, ook dat zegt niets.
     
  20. Esin

    Esin Niet meer actief

    Wat zijn bijna al de 2e bevallingen snel zeg vergeleken bij de 1e... :confused:

    Mijn 1e bevalling heeft ongeveer 4 uur laat staat straks mijn 2e :confused:
     

Deel Deze Pagina