Wel of niet -> babyfoon met camera?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bubblez, 8 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik twijfel.. voor onze zoon hadden en hebben we deze babyfoon zonder canera. Bevalt heel goed alleen soms denken we "ach t zou wel leuk zijn om hem te zien"

    Philips Avent SCD560/00 - DECT-babyfoon https://www.bol.com/nl/p/-/9200000020431922

    Maar; na veel zoeken voor mn schoonzus, die wou met camera, twijfel ik of ik niet dezelfde neem. Deze;

    Luvion Easy - Babyfoon met camera https://www.bol.com/nl/p/-/9200000053342577



    Ik twijfel aan de veiligheid van de camera. Kunnen mensen dat snel hacken? En dan tegen mn kind praten en de beelden enzo online plaatsen?

    Of kies ik voor veilig? Zit je bij twee dezelfde babyfoons met golflengte? Of kan dat zo naast elkaar qua kamers?
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb een dect verbinding met de luvion essential. Gaat niet via WiFi of internet dus volgens mij niet te hacken. Je kan meerdere camera's op 1 ouder unit zetten. Mss handig met meerdere kindjes.
     
  3. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    hier bewust een babyfoon zonder camera..
    vind het onnodig en heb ook nog 3 andere kinderen die aandacht en tijd nodig zijn ipv enkel maar naar beeldscherm staren (wat anders dan toch gaat gebeuren met een camera bij de baby)
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb hem zo ingesteld dat het beeld alleen aanspringt bij geluid. Kijk dus alleen als ie lawaai maakt.
     
  5. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Ik zat hier ook al over na te denken. Ben pas net zwanger van de 1e, maar al veel aan het informeren. Lijkt mij wel fijn als je geluid hoort dat je op de camera kan zien of er wat is of niet ipv meteen de kamer in te stormen.. maar niet aan gedacht dat die dingen ook te hacken zijn, dit brengt mij wel weer erg aan het twijfelen.
     
  6. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ik had bij mn eerste een motorola met camera. Vond t erg fijn en gaan nu weer voor een met camera.
    Elke babyfoon met of zonder camera is te hacken. Enkel de met Wi-Fi is overal ter wereld te hacken en de dect enkel op enkele meters afstand
     
  7. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    #7 boogiebril, 8 sep 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 sep 2018
    Wij hebben een Luvion met camera zonder Wi-Fi. Ik vind het erg fijn en zou niet anders willen. Soms is het gewoon handig om te zien hoe ons kindje er bij ligt en of het nog allemaal goed gaat. Zeker wanneer er pogingen tot er uit kruipen gaan komen ;)
     
  8. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Wij hadden eerst ook een babyfoon zonder camera want het leek me onzin. Deze ging stuk en nu hebben wij die met camera die je benoemt, erg fijne babyfoon.
    Ik kijk eigenlijk alleen als ik iets hoor. Soms het is makkelijker even kijken dan gelijk naar boven sprinten en zoontje wakker maken omdat ik nieuwsgierig ben.
    Hij gaat trouwens niet op WiFi dus is niet te hacken. ;)
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Kijk dit is een goede tip!

    En dat is idd ook wat wij hebben, eerst kijken voor je heen rent.. ik vind zonder beeld niet erg, maar nu dr nog een bij moet komen denk ik van ah zou wel leuk zijn..

    Dan denk ik, na allr reacties, dat we wel voor die mét camera gaan..
     
    Riverdale87 vindt dit leuk.
  10. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Hier een babyfoon met camera. Zoontje huilt vaak in zijn slaap. Op het scherm kunnen wij zien of we er naar toe moeten ja of de nee. Erg fijn!
    Voor dat ik zelf naar bed ga kijk ik even of hij nog onder de deken ligt, anders stop ik hem even er onder. Verder doe ik nooit het beeldscherm aan. Wel geeft het me een geruststelling dat ik kan kijken wanneer ik wil.

    Ik zou ook voor die gaan die je noemt. Omdat er meerdere camera’s op kunnen. Heel handig! Ook kan je de intensiteit aanpassen zodat hij niet bij elke kik aanspringt.
     
  11. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik snap je dilemma. Wij hadden er ook een zonder camera bij de 1ste omdat ik bang was dat iemand die beelden kon hacken...

    Omdat onze 2e niet echt een lekkere opstart had wilde ik hem graag zien. Dus een met camera aangeschaft.

    Nu nummer 3 onderweg en moeten we weer een nieuwe... want onze middelste gaat naar zolder en de baby moet er ook een en we willen geen 2 losse. Dus nu een met 2 camera's haha.

    Zo blijf je lekker bezig
     
  12. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Hij is besteld!

    Nu nog wachten op ons ukje ;) Of ik test hem gewoon eerder een keer bij onze zoon haha, wil wel eens weten wat hij allemaal uitvreet in bed :p
     
  13. Vrouwke87

    Vrouwke87 Fanatiek lid

    26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Hier hetzelfde! Dochter is inmiddels 19 mnd maar gebruik hem nog iedere dag! Inderdaad of ze huilt in haar slaap of dat ze rechtop in bed zit/ staat. Ook zie je wat ze uitspookt. Voorbeeld: eerst zelf expres haar fiep en knuffel uit bed gooien en dan gaan roepen naar mama voor tutti en knuffel. Boef!
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  14. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Ik ook. Ik vind t beeld vooral makkelijk omdat ik dan niet bij alles wat ik hoor n boven hoef te lopen maar op de camera kan zien of t wel echt nodig is dat k erheen moet.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik ga het beeld idd wel uitzetten. Ik heb helemaal geen tijd om daar non stop op te kijken :p

    Alleen kijken wanneer zij geluid maakt. Of ik mij even druk maak. Ben heel benieuwd!

    Bedankt!
     
  16. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Wij hebben met camera en zijn er erg blij mee. Zo konden we zien of er een duidelijke reden was of ze huilde, of juist ff spieken omdat we twijfelden of ze wakker was of niet. Maar de wifi bridge hebben we de deur uit gedaan, dat stoorde andere apparaten op de een of andere manier en de babyfoon laadde er niet door op. Ook van luvion trouwens. Maar als ik een mooie tweedehands zonder camera tegen kom koop ik hem ook, want dat is makkelijker meenemen op vakantie ed dan die met camera.
     
  17. Vrouwke87

    Vrouwke87 Fanatiek lid

    26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Wij hebben ook de luvion supreme connect met WiFi bridge. Nou die WiFi bridge is flut. Werkt maar dr halve tijd, stoort inderdaad allerlei apparaten. Gebruiken we nooit. Niet kopen dus. We hebben een hele goedkope alecto zonder camera voor erbij. Die heeft 3 km bereik. Lekker klein dus ideaal voor op vakantie of als je even snel naar de buren loopt
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  18. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ja echt he? Die bridge is echt de grootste miskoop die we gedaan hebben. Verder is het een prima ding.
     
    Vrouwke87 vindt dit leuk.
  19. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Wij hebben de Luvion prestige met camera. Super fijn! Ik zou niet anders willen. Je kan idd zien of je er naartoe moet wat rustiger is voor de kleine en voor jezelf. Nu er een tweede op komst is hebben we een camera bij gekocht. Ze kunnen beiden op 1 beeldscherm. Die van ons is ook zonder WiFi, wil ook niet anders. Vind het maar een eng idee dat een ander mogelijk kan meekijken. Beeldscherm zetten we hier meestal ook uit. Springt automatisch aan bij geluid.
     
  20. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Wij hebben een indoor camera van Nest, echt zo’n aanrader en honderd keer beter kwaliteit dan een babyfoon met camera!
     

Deel Deze Pagina