Wel of niet loopkar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lindangel, 4 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Het is mij nooit helemaal duidelijk geworden of een loopkar nu wel of niet goed is voor de ontwikkeling van een kind. Ik dacht dat het slecht voor de rug was, of is dat onzin en is dat iets anders?

    Het is namelijk zo dat mijn zoontje de hele tijd achter onze tafeltjes (van die kleine bijzettafeltjes) aanloopt. Die duwt hij de hele kamer rond. Ik denk dus dat hij het geweldig zou vinden om zo'n loopkar te hebben (zoiets als dit: De Houten Trein Alkmaar, houten speelgoed, Schleich dieren & figuren, Haba speelgoed ). Maar ja, hij is nog wel erg jong en zo'n ding rolt natuurlijk door, terwijl een tafeltje dat niet doet. Zou hij niet omvallen dan? Naar voren kukelen?

    Wat zouden jullie doen? Wel eentje kopen? Of hem lekker achter de tafeltjes aan laten rennen? Of zou dat ook niet goed zijn?
     
  2. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Dominique heeft het wel met een loopkar gewandeld. In het begin is het inderdaad oefenen, maar al gauw hebben ze het door. Ik weet niet of het goed is of niet, maar als jou zoontje hetzelfde doet alleen dan met een tafel, denk dat je gewoon een loopstoel kan aanschaffen. Ik moet eerlijk zeggen dat ze wel op alles kritiek hebben en ik begin steeds minder in al die onderzoeken te geloven.

    Volg je hart en die van je zoon!
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Een kar waar ze achter kunnen lopen is niet slecht hoor. Alleen zo'n wagentje waar ze inhangen en op die manier voortbewegen schijnt slecht te zijn voor de heupjes.
    Hij is misschien nog wat aan de jonge kant, maar dat verschilt per kindje. Achter die tafeltje aanlopen kan geen kwaad hoor.
     
  4. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Een loopkar waar ze achter lopen (en die dus feitelijk alleen steun geeft) is niet slecht, zo'n karding waar je kindje inzit en met de beentjes kan 'lopen' om zich voort te bewegen wordt afgeraden.

    Bij een loopkar moet je idd opletten dat ie door kan rollen. Als je kindje nog niet zo goed zijn evenwicht kan bewaren kan dat mis gaan. Je hebt wel (in elk geval 1) loopkarren met een rem erop zodat de wielen stroef gaan (die van nijntje). Dat werkt erg goed.

    Tja als hij de tafeltjes leuk vindt, en jij hebt daar geen probleem mee, kan je hem daar ook mee laten spelen natuurlijk :) Niemand zegt dat je alleen officiele loopkar mag gebruiken....haha...
     
  5. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Oh ja, dat is het inderdaad: zo'n ding waar ze inhangen is niet goed, maar zo'n ding waar ze achteraan lopen mag wel.

    Ik twijfel nog steeds of ik niet gewoon wacht tot Sinterklaas ofzo om er een te geven. Aan de andere kant: misschien vindt hij het dan alweer niet leuk meer...
     
  6. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa heeft wel in zo`n loopstoel gezeten maar nooit lang achter elkaar (ongeveer 20min), ze vond het helemaal geweldig.

    ze hebben tegenwoordig idd op bijna alles wel wat aan te merken maar als je het met mate doet zal het niet zoveel kwaas kunnen denk ik.

    alyssa ging pas achter de loopkar en poppenwagen lopen toen ze goed langs de tafel kon lopen.
    in het begin kon ze nog niet sturen maar inmiddels kan ze de loopkar ook al op het gras sturen.

    liefs doris
     
  7. Dora en Boots

    Dora en Boots Niet meer actief

    even een vraagje tussendoor
    Hier net ook een loopstoel aangeschaft....
    Ze vindt hem geweldig! Maar als ze er max 20 min ingaat en niet elke dag, kan het dan ook nog veel kwaad voor de heupen?
     
  8. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Ja, ik denk dat hij het wel kan met die loopkar. Ook omdat hij dus al achter de bijzettafeltjes aanloopt en al supergoed langs de tafel en de bank. Hij zet soms zelfs al een stap los (van de hocker naar de box ofzo).

    Daarom twijfel ik ook een beetje. Straks gaat hij al heel snel lopen en wil hij er niet meer achter lopen. Vinden kinderen die karren eigenlijk nog leuk als ze al kunnen lopen? Wat is jullie ervaring daarmee?
     
  9. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Naast dat het niet goed is voor de heupen, vinden er relatief meer ongelukken met deze dingen plaats. Ze zijn dus in die opzicht niet erg veilig te noemen. Ik zou me er niet heel druk om maken, zolang je ze maar met beleid gebruikt. Blijf er zelf in ieder geval altijd ben, wees alert. En inderdaad, met mate. Ik heb naar aanleiding van de negatieve er wel bewust voor gekozen om het ding niet aan te schaffen.

    Wij hebben ook zo'n loopkar waar je achter loopt. Mijn broertje had er ook 1 (is nu 5) en heeft het ding heel veel gebruikt, ook toen hij al goed kon lopen. Ze zijn namelijk vaak (ligt aan de uitvoering) ook erg handig om dingen in te vervoeren ;) Leuk speelgoed dus.
     
  10. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Ja, dat is waar. Daarom vind ik ze zelf ook leuk, want je hebt er ook echt wat aan. Ik denk dat ik er gewoon een via marktplaats aanschaf.

    Het enige waar ik me dan nog druk om maak zijn botsingen met mijn mooie strakke kast... Daar moet ik nog wat op verzinnen.
     
  11. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Bij die van ons steken de wielen wat uit waardoor alleen de wielen in botsing raken met kasten etc. De wielen zijn van rubber dus dat kan geen kwaad :)
     
  12. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Thijmen vindt hem nog steeds wel heel leuk (en hij kan al heel goed lopen al een tijd), maar zijn loopauto is wel favoriet. Daar kan hij op zitten en achter lopen.
     
  13. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Niet alle reacties gelezen, maar he: als hij het met tafeltjes doet, is het iig beter voor je vloer om een loopkar te kopen ;)
    Wij hebben er ook eentje, en ik zou me geen voorstelling kunnen maken waarom het slecht zou zijn. Ja, als je een kind er achter of er op zet, dat nog niet zelf kan zitten of staan.
    Maar lijkt me in jullie situatie niet echt van toepassing, toch? ;)
     
  14. Tink

    Tink Niet meer actief

    Loopkar kan geen kwaad. Ik zou er wel eentje kopen die niet omkukelt als een kind eraan gaat 'hangen'. Zelf hebben we hier een stevige kar met blokken erin, die is zwaar genoeg. Hebben er al 3 groot plezier van gehad.

    Enige nadeel: het ding heeft geen zwenkwielen, dus elke keer als ze aan het eind van de kamer zijn moet je ze even om komen keren :D :D :D
     
  15. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb het hier zo gedaan, toen hij hem niet meer bekeek heb ik hem een maand of 3 weg gezet en toen weer tevoor schijn gehaald en een plezier dat hij weer had, nu staat hij bij oma, en als hij daar is, gaat hij met dat ding door het hele huis!
    Dus hier is de plezier lang
     
  16. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als je een loopkar koopt, zorg dan voor een zware. Dan kiepen ze niet zo snel om.

    Mijn zoontje heeft de kar met een jaar gekregen, toen liep hij amper een maand los langs de tafel. Hij heeft hem tot 19 maanden flink gebruikt, tot die tijd durfde hij niet los te lopen. Ik denk dat de kar met 22 maanden naar zolder is gegaan, want hij speelde meer met zijn loopbakfiets. En 2 van die grote rijdingen stond ons steeds meer tegen.

    Maar bij mijn ouders staat ook zo'n kar, en daar wil hij nog steeds graag mee spelen. Dus als je het nu geeft kan hij er zeker maanden mee voort.
     
  17. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva had vanaf bijna 9 maanden zo'n loopauto. Van Nijntje. Die vond ze echt helemaal geweldig. Zit ook een weerstand op en kiept niet zomaar om. Toen ze net 1 was kon ze 'm ook goed draaien en er het hele huis mee door lopen, een paar weken later deed ze haar eerste losse stapjes en weer een paar weken later liep ze echt los. Toen keek ze er ook nauwelijks meer naar om. Nadeel van de Nijntje loopauto vind ik dat je er geen spullen mee kan vervoeren. Want dan had ze 'm misschien wel langer gebruikt.

    Maar als je zoontje nu al graag achter dingen wil lopen, zou ik niet wachten tot zijn eerste verjaardag. Grote kans dat hij dan al loopt of bijna loopt en er niet heel veel meer aan heeft, tenminste, nu zou hij er dan meer aan hebben ;)
     
  18. angel77

    angel77 Fanatiek lid

    29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Hoi
    Ons zoontje bijna 9 mnd heeft ook een loopkar, hij vind het helemaal geweldig.
    Als jij je kindje er geen uren in laat zitten dan kan het geen kwaad. Het probleem met loop karretjes is dat ze op de tenen gaan lopen.
    Maar hier is het en verwelkome afwisseling.
     
  19. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.455
    569
    113
    Mijn zoontje heeft met zijn 1e verjaardag ook een loopkarretje gekregen. Toen vond hij het wel leuk maar kon hij nog niet echt lopen. Maar nu moet dat ding overal mee naar toe als we gaan wandelen moet zijn karretje mee.. En hij neemt er vanalles in mee, hout voor opa en appels voor oma ;) (valappels, oma snije zegt hij dan;) )
     
  20. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Dat is een andere dan TS bedoelt...
     

Deel Deze Pagina