zwanger na een keizersnede

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door GhitaThakoerdin, 16 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GhitaThakoerdin

    GhitaThakoerdin Niet meer actief

    Hoi dames,

    Ik vraag me af hoe snel vrouwen weer zwanger zijn geworden na een keizersnede.. en wat de risico's daarvan zijn? er werd gezegd 1 jaar wachten, maar lees wel her en der dat er vrouwen zonder problemen weer zwanger zijn geworden en bevallen vlak na een keizersnede.
    onze dochter is bijna 4 mnd nu..

    ben wel benieuwd naar reacties van vrouwen die snel na hun eerste wondertje voor een tweede zijn gegaan en hoe alles is verlopen!

    groetjes..

    *Edit Moderator: topic verplaatst*
     
  2. Irene

    Irene Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Hee, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb in november vorig jaar een keizersnede gehad. Ik dacht dat je 6 maanden moest wachten ipv een half jaar. Maar ik ben wel erg benieuwd naar ervaringen van mensen die zwanger zijn geworden na een ks. Ik zelf zie enorm op tegen een natuurlijke bevalling bij een evt. volgende kindje omdat ik heb gehoord dat er wel wat risico's zijn ivm de ks. Het is zelfs zo dat je in veel landen geeneens natuurlijk mag bevallen als je ooit een ks hebt gehad. En ik ben benieuwd of je zelf mag kiezen voor een ks of een natuurlijke bevalling bij een tweede kindje.

    xxx Irene
     
  3. GhitaThakoerdin

    GhitaThakoerdin Niet meer actief

    jah ik hoor dus ook verschillende wachtperiodes.. de 1 zegt 6 mnd de ander weer 1 jaar..
     
  4. GhitaThakoerdin

    GhitaThakoerdin Niet meer actief

    geen enkele vrouw die voor een tweede is gegaan vlak na een keizersnede?
     
  5. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ja hiehier!

    ik heb nergens een advies gekregen hoe lang te wachten na een ks, maar weet uit de informatie blaadjes dat ze in NL vaak 1 jaar zeggen en ik begreep in belgie vaan een 1/2 jaar.

    hier een beetje koppig en een beetje het lot laten mee spelen en toen Sven 5 maanden was was ik weer zwanger.

    mijn vk heeft er niks van gezegd. ik merk wel dat het zwaar is. mijn zw.schappen zijn sowieso al zwaar en met een uk erbij wordt je er niet fitter op. van de ks heb ik helemaal geen last, terwijl deze helemaal niet fijn verlopen is en het herstel hiervan in het begin vreselijk verliep.

    ik heb geen last van mijn litteken of buik.

    bevallen gaat verplicht in het ziekenhuis geboren, maar kiezen voor een ks is er niet bij. er zijn risico's verbonden aan een beavlling na een ks, maar ja, als je op de juiste woorden zoekt zijn er bij elke vorm van bevallen bij eerste als volgende kindjes afschuwelijke risico's te vinden. daar houd ik me niet te veel mee bezig.

    je kunt op straat ook dagelijks aagereden worden door een vrachtauto en toch gaat iedereen weer de deur uit.

    gewoon genieten als je weer zwanger bent dus! het opletten doet de vk en de gyn (vanaf 34 weken geloof ik) wel voor je ;)
     
  6. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    volgens mij verschilt het erg per arts de ene zegt 1 jaar de andere zegt 6 maanden en de andere zegt weer mag direct
    het hangt er denk ik ook af van hoe de wonden zig herstellen.
    misschien navragen bij de gyn in Hengelo? wie heb je trouwens als ik vragen mag?
     
  7. cruella

    cruella Actief lid

    18 apr 2008
    259
    0
    0
    zuidholland
    Hallo,

    ik heb van mn 2de dochtertje een ks gehad, en ongeveer anderhalf jaar later zonder problemen zwanger geworden van nr 3..

    helemaal nergens last van gehad, ook niet van het litteken..

    je moet alleen vanaf week 36 naar de gyn en idd in het ziekenhuis bevallen, vanwege de hechting in je baarmoeder..

    tijdens de bevalling was het ook niet anders dan bij de eerste..
    kindje gehaald door hio met op de achtergrond de gyn..

    liefs X C.
     
  8. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wat is een hio? :(
     
  9. GhitaThakoerdin

    GhitaThakoerdin Niet meer actief

    Hoi meiden,

    er werd idd gezegd het komende jaar niet zwanger te raken ivm de wond van de keizersnede.. wel werd verteld dat ik in een eventuele tweede zwangerschap vanaf 36 wkn begeleid werd door een gynacoloog.. ik ben van onze dochter met 36 wkn bevallen mijn vliezen braken al met 35 wkn..

    ik woonde in hengelo en zat bij de verloskundigenpraktijk Dora.. maar nu woon ik samen met mijn vriend in Almelo..

    ik zou ook niet weten wat een hio is?
     

Deel Deze Pagina