Welk dekbed bij peuterbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Cindy81, 16 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy81

    Cindy81 Fanatiek lid

    28 feb 2012
    2.268
    43
    48
    Wij gaan binnenkort de kamer van ons zoontje restylen en dan gaat z'n ledikant er uit en krijgt hij een peuterbed.

    Nou zit ik te twijfelen of we daar een peuterdekbed bij moeten kopen of zouden we ook een gewoon 1-persoonsdekbed kunnen doen? Past dat of is die veel te groot?

    En hebben jullie toen ook al een kussen gekocht of is dat weer iets voor later.

    Hij is trouwens bijna 2 als hij dan naar z'n peuterbed over gaat.

    Alvast bedankt!
     
  2. Kusjesmama

    Kusjesmama Fanatiek lid

    12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb een peuterdekbed en vindt persoonlijk een 1persoonsdekbed véél te groot! Maar weet dat er veel mensen zijn die wel een 1persoons gebruiken en dat wel prima vinden kunnen.
    Molton heb ik wel 1 persoons en die klap ik onder het matras aan de achterkant, maar die is dun waardoor het matras niet hoger wordt halverwege het bed zoals met een dekbed ;)

    Een peuterkussen heb ik er gelijk bij gekocht, maar die gebruik ik nog niet voor haar. Zo lang mogelijk zonder kussen is beter dacht ik en daarnaast slaapt ze op haar buik, dus dan is een kussen sowieso niet goed en fijn.
     
  3. sjak

    sjak Niet meer actief

    Ik heb ook een peuterdekbed. Zelfs nooit gedacht aan een eenpersoons, maar ik zou dat een soort eng vinden, ze is nl nogal een draaier en ik leg het dekbedje ook niet vast.
    Ik vroeg me eigenlijk ook af wanneer je met een kussen begint en of dat nou beter is of juist niet?
     
  4. S0fietje

    S0fietje Fanatiek lid

    4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Wij hebben een peuterdekbed met een overtrek van de Hema. Niet het ledikantdekbed maar echt peuterdekbed. Werkt prima en hij is aan de onderkant ingestopt op deze foto.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,4 KB
      Weergaven:
      33
  5. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier een bed 160x70 met een eenpersoons dekbed, gaat prima. Ik sla de helft om aan de onderkant daar ligt hij toch niet en gaat dus prima zo. De zijkanten stop ik in :)
     
  6. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dit dus:
     
  7. Pomm

    Pomm Fanatiek lid

    23 nov 2010
    4.544
    114
    63
    Hier heb ik ook aan getwijfeld. Toch gekozen voor een eenpersoonsdekbed. Onderkant groot gedeelte om het matras gevouwen en de zijkanten zijn niet veel te groot.
     
  8. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Hier een peuterbed met een peuterdekbed, een 1-persoons zou veel te groot zijn...gelijk een kussen erbij gekocht maar wordt nog niet gebruikt.
     
  9. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dit is geloof ik wel een 140 cm bed of niet?
     
  10. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief


    Door de ombouw oogt ie misschien groot maar tis gewoon een peutermatras en peuterdekbed :)
     
  11. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik bedoel de matrasmaat :p
    140 is een klein peuterbed, je hebt ook 150, 160 cm..
     
  12. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief


    140 :d
     
  13. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Hier heb ik gewoon een 1 persoonsdekbed genomen. Die kan je aan de zijkanten lekker instoppen. Ik heb hier geen last van grote dikke proppen dekbed onder het matras. Ik trek het overtollige dekbed tussen de bedbodem en voeteneind door. Je kan het overtollige deel dan op de grond laten hangen of je slaat het aan de onderkant terug naar voren en propt het tussen de latrenbodem in. Bij ikea heb je peuterkussens voor een paar euro.
    Ik heb ook gewone 1 persoon hoeslakens gebruikt. Dit past prima om een peutermatras. Goed strak trekken en het overtollige deel strak onder het matras trekken. Blijft superstevig liggen.
     
  14. Cindy81

    Cindy81 Fanatiek lid

    28 feb 2012
    2.268
    43
    48
    Bedankt voor jullie reacties.

    Ik ben geneigd om gewoon voor een 1-persoons dekbed te gaan, maar m'n vriend wil een peuterdekbed.

    We komen er wel uit, we hebben nog een paar weken.
     
  15. wonder111

    wonder111 Actief lid

    17 feb 2012
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    welke kussen zijn goed voor een peuter?
     
  16. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Geen , nergens voor nodig. En anders bestaan er speciale peuterkussens, Ikea heeft ze geloof ik.

    TS heb je niet nog ergens een 1 persoondekbed? Kan je het eerst even proberen..
     
  17. laravelk

    laravelk Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    mijn zoon wilde graag een kussen, kruipt er ook heerlijk in weg. We hebben er 1 van de hema.
     
  18. Elfje22

    Elfje22 Actief lid

    16 feb 2011
    349
    0
    0
    Hier ook peuterbed met Hema peuterdekbed en sloop,.... Past perfect vond 1 persoons te groot. Wij hebben ook gelijk een kinder kussen gekocht bij de Hema alleen die hebben we niet gelijk gebruikt.
     

Deel Deze Pagina