Welk dekbed (en kussen) peuterbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Coupie, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coupie

    Coupie Niet meer actief

    Hoi mama's,

    Zoals de titel al zegt wilde ik graag weten welk dekbed en hoofdkussen (eventueel) jullie kindjes hebben? Ons zoontje krijgt een nieuwe inrichting van zijn kamertje en daar hoort natuurlijk ook een nieuw peuterbedje bij.

    Maar ik wilde wel graag in een keer de juiste dekbed en kussen kopen. Dus deel jullie ervaringen hier.

    Groetjes,
    Coupie
     
  2. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.828
    1.300
    113
    Als je ook formaat peuterbed hebt (160 oid) dan kun je het peuterdekbedje van de hema nemen. Bevalt hier erg goed. Ik heb daarbij een plat kussen van prenatal, maar dat was omdat ze toen geen kussens bij de hema hadden. Misschien hebben ze daar ook platte kussens?
     
  3. Coupie

    Coupie Niet meer actief

    Hoi Rosao,
    Ik ga zometeen even naar de stad om te kijken bij de Hema wat voor dekbedjes ze hebben. Een vriendin van me die had ze ook daar gehaald voor haar dochtertjes en was er heel tevreden mee (prijs-kwaliteitverhouding)
     
  4. Bri

    Bri Niet meer actief

    Mijn peuter slaapt in een groot bed (90x200) en heeft een groot dekbed. Dat dekbed stop ik alleen voor een flink gedeelte, een kwart ongeveer, plat onder het matras zodat hij wat lager in bed kan liggen.
    Het is een lichtgewicht vierseizoenen hollevezel dekbed van Auping. Lekker warm maar toch licht, wel zo makkelijk voor hem.

    Een kussen heeft hij niet. Nou is hij ook wel een echte buikslaper, dan is een kussen ook helemaal niet fijn.
     
  5. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik denk dat je met een kussen kunt wachten tot ze het zelf aangeven. een vriendin van mij had haar zoon ook een kussen gegeven toen hij naar het peuterbed ging, maar dit was echt hopeloos, hij wou nog niet op een kussen slapen. dus wacht echt tot je kindje het zelf aangeeft. ze gaan er naar vragen of gebruiken knuffels als kussen. en dekbed, ik koop meteen een groot dekbed en stop het ook voor een flink gedeelte in. Maar mijn zoon laat ik nog mooi even in het ledikant, kan nog prima nl en hij klimt er niet uit.
     
  6. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Yosyp en Jorja hebben het dekbed en kussen van de Hema, bevalt bij ons ook erg goed.
     
  7. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook dekbed en kussen van de hema..

    Ik heb nog getwijfeld om een 4 seizoenen dekbed te kopen, maar het gaat prima met dit standaard dekbed..
     
  8. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik heb het 4 seizoenendekbed van de hema, nog geen kussen. Ze adviseren zeker tot de kleuterleeftijd geen kussen te gebruiken en dan pas wanneer ze zelf vragen om een kussen.
     
  9. Moonfairy

    Moonfairy VIP lid

    12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik heb een donzendekbed van de ikea 1 persoons geen 4- seizoenen,en die sla ik er gewoon tussen,en om het matras heen.

    @Tulip,Ik vond het ook eng,maar nu heb ik een kussen gevonden bij de ikea,speciaal vanaf 2 jaar 4 euro..En ik merk althans bij mijn dochtertje,dat ze het toch lekkerder vind met slapen.;)
     
  10. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier ook een dekbed + kussen van Hema.
     
  11. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Wij hebben een dekbedje van de HEMA gekocht (18 euro). Dat voldoet nu prima. Als zoonlief echt helemaal zindelijk is en hij gaat over naar een gewoon bed (nu juniorbed) krijgt hij een 4-seizoenen dekbed. Hier ook nog geen kussen.
     
  12. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Wij gaan voor een 4 seizoenen donzen dekbed.
    Vind dons zelf ook erg prettig, is wel duurder, maar een dekbed gaat toch lang mee.
    En 4 seizoenen vind ik gewoon praktisch.
     
  13. Coupie

    Coupie Niet meer actief

    Bedankt voor de tips! Ondertussen nog naar de hema geweest en daar waren de dekbedden en kussens op. Dus het zal even moeten wachten.

    We hebben een bedje voor ons zoontje gekocht met de afmeting 150*70 ... wat voor soort maat moet ik dan kopen voor zijn dekbed?
     

Deel Deze Pagina