Welk fietsstoeltje vanaf 22 kg?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lelie84, 17 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie84

    Lelie84 Actief lid

    28 okt 2012
    305
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Op dit moment zit mijn zoon van net 5 nog in de yepp maxi, die is tot 22 kg.
    Mijn zoon is vrij lang, en hij zit met zijn benen wat in de weg.
    Hij is nu 20 kg, maar het wordt wat krap achterop.
    Is de yepp junior een fijne opvolger of juist een andere???
    Maakt niet uit of hij inklapbaar is of niet.
    Ik heb nu een bagagedrager verlenger erop omdat ik ook graag fietstassen erop wil.
    Mijn zoon fiets steeds meer zelf, maar straks in de wintermaanden zal dat minder zijn ivm gladheid/donker buiten.
    Hij fietst wel graag gelukkig, maar helemaal zonder zitje lijkt me ook zo wat, of wordt daar juist wel voor gekozen?
     
  2. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    918
    903
    93
    Onze zoon is ook zo'n 20 kg en fietst meestal zelf, maar voor de keren dat hij achterop zit heb ik zo'n "kussentje" met alleen een ruggesteuntje. Dus geen complete stoel, geen gordeltjes etc. Z'n benen steekt hij dan in m'n fietstassen, dan heb ik geen bagagedrager-verlenger nodig. Die heb ik eerder ook wel gebruikt, maar zeker als je een zwaarder kind achterop hebt vond ik dat snel wiebelig worden. Dan verloor ik voor m'n gevoel bijna m'n evenwicht in een bocht of als ik een heuveltje op moest ;) Voor ons werkt dit ideaal. Het is al wel een ouder model, dus ik weet niet precies of en waar dat tegenwoordig te koop is...
     
  3. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Ik zou dan een gewoon zitje doen volgens mij heb je nog een opvolger van Yepp. Onze dochter moet nog 4 worden maar die zit helemaal niet meer achterop ze wil alles zelf fietsen.
    Met gladheid zou ik hem ook niet achterop nemen hoor.
     
  4. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Het stoeltje/rugsteuntje maakt niet zo uit wat merk, alleen let wel op spaakbescherming voor de voeten. Er komen per jaar geloof ik 2500 kinderen met een voet tussen de spaken.
    Dus of voeten in fietstassen, of je fiets zelf heeft al goede afscherming (simpele jasbeschermers voldoen niet) of er zijn speciale platen voor te koop, zowel Bobike als Yepp volgens mij heeft bescherming. Moet je even googelen. Mijn dochter van 5 is 20 kg en past voorlopig nog wel even in Yepp Maxi. Heb je zadelbuis of op je bagagerek montage? Bij die laatste bepaalt het max gewicht van je bagagedrager de limiet en niet het fietstoeltje.
     
  5. Lelie84

    Lelie84 Actief lid

    28 okt 2012
    305
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Bedankt voor de reacties!
    Ik heb nu bagagerek montage erop. Ik heb mijn fietstassen nodig met boodschappen halen, dus de fietstassen worden veel gebruikt.
    Een soort van rekje erop en dan de voeten in fietstassen is wel een idee. En dan moet hij mij vasthouden denk ik? Wordt dat voor hem dan niet wiebelig omdat hij niet vast zit?
    Mijn schoonmoeder heeft nog zo’n inklapbaar zitje van bobike, maar volgens mij gaat dat niet lukken met de fietstassen achterop.
     
  6. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Waarom een kind van 5 nog achterop? Met dat gewicht zal je fiets snel instabiel worden en kom je juist sneller ten val bij gladheid of slecht weer. Daarbij worden ze gewoon te groot en lang om nog goed te kunnen fietsen. Als jij ook nog boodschappen mee wilt nemen zal het zwaar trappen worden. Laat je zoon gewoon zelf fietsen. Daar is hij toch wel oud genoeg voor (desnoods met een helm op).

    Voor noodgevallen zou je zo'n klapbare beugel kunnen monteren (je hebt fietstassen die een uitsparing hebben. En dan de benen in de fietstassen. Of (als jij de tassen vol hebt) de benen gewoon los over de fietstassen heen. Dan kan hij niet bij de spaken (waar je standaard beschermers voor hebt).

    Maar ik zou op die leeftijd echt geen fietszitje meer plaatsen (als dat er al is). Gewoon lekker zelf fietsen. Leren ze een boel van.
     
  7. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.161
    588
    113
    Heb je de openingspost überhaupt wel gelezen?
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn 6-jarige zit nog vaak achterop, ik vind zelf in de stad fietsen niet altijd geschikt voor haar, dus met 5 nog achterop vind ik helemaal niet raar. Hier zit ze nog in de Yepp maxi, gaat prima. Hierna koop ik het volgende stoeltje van Yepp.
     
  9. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    ja, daar reageer ik ook op.
     
  10. Lelie84

    Lelie84 Actief lid

    28 okt 2012
    305
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Bedankt weer voor de reacties!
    2 dagen per week moet hij eigenlijk wel bij mij achterop, want dan moet hij naar de Bso na schooltijd, en dan kan zijn fiets niet mee.
    Net even bij de fietsenwinkel informatie gevraagd. Hij raaddde de vervolger van de yepp aan. Ik heb nu al een extra lang rek erop en dan hoef ik alleen de fietsstoel te verwisselen. Alleen die is 80 euro, toch wel prijzig...
     
  11. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.161
    588
    113
    Dan snap ik jouw eerste alinea niet.
     
  12. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Hier heb ik ze ook nog soms op de moederfiets, de oudste van 6 in zo'n polisport en de jongste van 4 met zn benen wapperend in de yepp mini. De jongste is nog niet verkeersveilig in de stad, heeft echt nog 1 op 1 toezicht nodig bij het fietsen, en de oudste moet je ook nog wel wat aansturen. Ze treuzelen s ochtends nogal, dus dan is met zn drieën op de fiets de snelste oplossing, en papa haalt vaak met de auto wat ook niet samengaat met een kinderfiets die mee terug moet.

    Op mijn man zn fiets hebben we zo'n yepp opvolgzitje.
     
  13. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Ik heb toevallig een zgan bobike inklapbaar stoeltje gekocht op marktplaats met beugel voor 25 euro. Dat lijkt mij ideaal voor die periode. Wellicht kan je daar ook even kijken?
     
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Ik zou inderdaad op Marktplaats kijken, staat genoeg op. Of met Koningsdag op de rommelmarkt ofzo.
     

Deel Deze Pagina