Welk maandverband prettig na bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Lara78, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara78

    Lara78 Actief lid

    1 jan 2008
    272
    0
    0
    Na mijn eerste bevalling had ik een mega hechting 'down under' dus maandverband voelde altijd heel oncomfortabel. Ik gebruikte de Kotex Night-time verbanden (zwarte verpakking met rode stip erop) maar ben benieuwd welk verband jullie prettig vonden na de bevalling, aangezien ik binnenkort weer aan de beurt ben.
     
  2. Lavendel82

    Lavendel82 Fanatiek lid

    9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    ik heb van horen zeggen dat die van kotex die jij noemt het fijnste zijn. Kan daar zelf nog niet over mee praten, hopelijk binnenkort wel ;) maar ik was van plan om die maar aan te schaffen.
     
  3. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    gebruikte ook die kotex, had van de zorgverzekering ook een pak onbekend maandverband gehad in mijn kraampakket, maar vond dat maar niks
     
  4. torrach le

    torrach le Fanatiek lid

    30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    met hechtingen raden ze Kotex aan omdat hier geen plastic laagje op zit zoals bij Allways enzo.....
    (dat plastic gaat zweten en irriteren)

    hier dus strax ook weer Kotex.. waarschijnlijk weer de witte variant met 2 of 3 druppels.... maar de Night-editie zal ik zeker onthouden!!
     
  5. Megan82

    Megan82 Actief lid

    30 jun 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van het kruitvatmerk heb je ook fijn maandverband waar geen plasticlaagje in zit. Maar ik vind na nu bijna 4 weken maandverband gebruiken alles rot aanvoelen haha

    Succes alvast met jullie bevalling meiden
     
  6. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Hier ook de Kotex (zwarte pak). De witte variant zit wel gewoon plastic onder, de 'kraamverband' van de Kruidvat ook.

    Had 3 pakken kraamverband uit m'n pakket van de verzekering, en heb na de bevalling 2 dagen in 't ziekenhuis gelegen, dus daar kraamverband gebruikt.. Scheelde volgens mij toch behoorlijk, helemaal die eerste dagen.
     
  7. MamaNoor

    MamaNoor Actief lid

    14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb die van de Aldi gebruikt, die zweet ook niet. En heb ook van Allways geprobeerd (een proefpakketje gekregen in de zwangerschapsdoos) maar vond die echt ontzettend zweten.
     
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ook hier de zwarte kotex gebruikt...
     
  9. muizz

    muizz Actief lid

    4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je iets minder vloeid is de always silk touch heel fijn!! die is heel dun en absorbeert toch heel goed en ook geen plastic aan de bovenkant... ik heb alle merken ondertussen geprobeert want ik kan er niet goed tegen alles irriteert. maar deze dus niet! (en ik vloei morgen al 7 weken pffff!!)
     
  10. Lola86

    Lola86 Fanatiek lid

    12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik vond het maandverband die ik altijd gebruik het allerfijnst
    Libresse securefit (toen het vloeien minder werd) deze voelen ook niet zo plasticerig aan.

    Ik vond trouwens het kraamverband van helltique het fijnst die van de kruidvat belabberd.
     
  11. Lt20

    Lt20 Niet meer actief

    Eerste dagen Helltiqu gebruikt, deze zat in het kraampakket. Daarna heb ik kotex gebruikt.
     
  12. fightforlove

    fightforlove Niet meer actief

    Ik had hier al op t forum gelezen dat kotex zwarte pak een aanrader was en ik heb die toen ook gekocht en vond het goed maandverband.
     
  13. mamaeva

    mamaeva Lid

    29 dec 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik vond kotex heel fijn!
     
  14. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Hier ook de zwarte kotexverpakking
     
  15. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    gaat om het plastic aan de onderkant waardoor het kan gaan broeien :)

    plastic aan de bovenkant, dan neemt het denk ik helemaal niets op :D
     
  16. Sanjor

    Sanjor Fanatiek lid

    23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Sluit me hierbij aan!
    En ik vloei ook al te lang:x bijna 10 weken!
     
  17. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier Euro Shopper gebruikt van de AH. Beviel erg goed en erg goedkoop. Is hier ook een hoop doorgegaan.
    Heb hier ook zo'n 10 weken gebruikt. Mijn knip was ontstoken en er kwam nog steeds rommel uit. Inlegkruisjes en ander maandverband durfde ik niet ivm broeien.
     
  18. bloem79

    bloem79 Actief lid

    16 okt 2006
    406
    0
    16
    Hier ook een flinke hechting.
    Ik was zo dom om tijdens de kraamtijd libresse maandverband te gaan gebruiken. Dag erna kreeg ik last van de hechtingen (broeien), toen op advies van de kraamverzorgster overgestapt naar een huismerk kraamverband. De allergoedkoopste van de drogist, europrofit heette dat.
     
  19. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    ja hier ook aan de europrofit van de kruidvat... 45 cent voor een pak! hoe kun je het er voor maken?!
    Heerlijk voor als je niet meer veel vloeit maar pijnlijke hechtingen hebt
     
  20. Lara78

    Lara78 Actief lid

    1 jan 2008
    272
    0
    0
    Oke! Ik ga Kotex en Europrofit vast inslaan!

    Bedankt meiden!!
     

Deel Deze Pagina