dekentjes in dekbedhoes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sdeterink, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sdeterink

    sdeterink Actief lid

    4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    We hebben laatst de kinderkamer uitgezocht en nu vroeg de verkoopster of we een dekentje met een lakentje wouden hebben of dekentjes in een dekbedhoes.
    Ik dacht altijd dat een dekbed niet mocht maar mag je dan wel een dekentje in een dekbedhoes doen? Dit waren speciale dekentjes van vellux.
    Heeft iemand hier ervaring mee.
     
  2. jes1

    jes1 Fanatiek lid

    26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Je mag geen dekbedje maar wel een dekentje in een dekbedhoes! dat komt omdat een dekbedje om de baby heen kan gaan zitten. Een dekentje niet en die ademt ook meer. Wij willen ook een dekentje van vellux gaan kopen, die is goed adement en zorgt dat de baby het niet te warm krijgt.
     
  3. Yvonne02

    Yvonne02 Actief lid

    19 feb 2008
    332
    0
    0
    Wij hebben ook een vellux dekentje en hier om heen een hoes.
     
  4. MamaMiaatje

    MamaMiaatje Bekend lid

    11 feb 2008
    887
    0
    0
    En bevalt deze goed?
    Wij hebben er namelijk ook één gekocht.
     
  5. Yvonne02

    Yvonne02 Actief lid

    19 feb 2008
    332
    0
    0
    Ja, ik vind het een fijn dekentje. Droogt ook snel na wassen. En je kunt hem enkel of dubbel gebruiken, ook handig met warme en koude dagen!
     
  6. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hier ook!
    Hadden eerst wel een lakentje maar dit is echt perfect.
    En nu ze wat ouder is vind ik een dekbedovertrekje toch veel stoerder staan.
     
  7. gerda

    gerda Actief lid

    15 nov 2005
    242
    0
    0
    hier ook velux met dekbed hoes. wast makkelijk en droogt snel.ik dacht eerst wat een stijf ding maar als het in het bedje ligt valt het mee. gr gerda
     
  8. marjan77

    marjan77 Bekend lid

    wij hebben een duodeken met dekbedhoed, ideaal!
     
  9. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    DekbedhoeD :)
     
  10. lolly

    lolly Fanatiek lid

    20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Wij hebben ook de deken van vellux in een dekbed hoes. Bevalt prima.

    Nog een tip je kunt 1 deel van de deken gebruiken voor op ben en het andere deel in de kinderwagen. Scheelt weer een dekentje kopen.
     
  11. sdeterink

    sdeterink Actief lid

    4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    Allemaal bedankt voor de reacties.
    De keus valt dus op de dekentjes in de hoes.
     
  12. Sharon20

    Sharon20 Fanatiek lid

    19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi, ik heb een duo deken. kan je aan elkaar "plakken" met de klittenband maar ook enkel gebruiken en is dus ideaal voor zomer en winter! wij hebben er ook een dekbedhoes rond zitten omdat dit veel leuke staat als alleen het deken :) hoe het ons bevalt kan ik nog niet zeggen! moet nog 4 weekjes!
     
  13. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
  14. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Ik heb dat artikel gelezen (overigens al van het jaar 2004) en sommige dingen vind ik wel heel erg vergezocht, hoor. Zoals dat je erop moet letten dat er geen losse draadjes aan kleding of een slaapzak zitten, omdat ze anders een vingertje of teen kunnen afbinden. En ik snap ook niet waarom borstvoeding de kans op wiegendood verkleint en waarom dat niet geldt voor flesvoeding... :rolleyes:

    Tegenwoordig mag een deken in een dekbedovertrekje wel, zeker met die speciale duodekentjes. Dus ik denk dat dat sinds 2004 veranderd is. Maar natuurlijk moet je er dan wel opletten dat je het goed instopt en dat ze niet in de hoes kunnen kruipen.
     

Deel Deze Pagina