welk merk zuigelingenvoeding, letten jullie op prijs?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door BabeBabe, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

    BabeBabe VIP lid

    14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Precies, er word zo gehamerd op Nutrilon of Friso, dat zijn DE merken... maar als je naar de samenstelling gaat kijken van de "goedkopere" merken, is dit gewoon hetzelfde... het is gewoon een stukje prima marketing van die 2 bedrijven! daar ben ik dus inmiddels wel achter... en kijk, wij zouden eventueel best Nutrilon kunnen betalen hoor, daar gaat het niet om, maar inderdaad voor mensen die het moeilijker hebben moeten zich geen slechte ouders voelen omdat ze niet "het beste" kunnen betalen, want dat is het niet...
     
  2. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben gekozen om kunstvoeding van Nutrilon (HypoAllergeen) te nemen toen we naast de borstvoeding bij gingen voeden met kunstvoeding.

    De keuze hiervoor is gekomen omdat deze in heel wat winkels in de buurt te krijgen is en ook evt bij de apotheek te krijgen is mocht het in de winkels uitverkocht zijn of mochten we onverhoopt een keer in een weekend zonder zitten.

    Stel we hadden voor kruidvat eigenmerk gekozen waren we afhankelijk geweest van alleen die winkelketen. Er zit er 1 ong net zo ver als de Etos en AH, maar wil ik naar een andere kruidvat omdat ze het bij de dichtbijzijnste niet hadden, moeten we alweer een heel stuk verder rijden.

    Kortom, voor ons gewoon een voor ons bekend merk dat in verschillende winkels te verkrijgen is. Kosten nooit naar gekeken, kan daar echt niet mee zitten, ga niet op de voeding van mijn kinderen 'bezuinigen'. En ja de duurdere merken zijn prima en de goedkopere merken zijn prima, maar we kopen bijv ook appelsap van appelsientje en niet van ah eign merk.

    Liefs, Hanneke!
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Bij mijn dochtertje was ik begonnen met Nutrilon, een keer een uitstapje gemaakt naar Kruidvat, was drama, krampen, krijsen, noem maar op, dus weer terug naar Nutrilon. Met een maand of 7 ben ik naar Bonbébé overgestapt en dat ging heel goed.
    Bij mijn zoontje ben ik met AH eigen merk HA begonnen, maar die moest een kwartier na de fles erg huilen. Naar Nutrilon gegaan en dat ging goed, dus ik gebruik het nog. Nu heb ik grotendeels borstvoeding gegeven, dus zo vaak hoefde ik geen nieuw pak te kopen, want het is aardig aan de prijs.
    Dat het allemaal goedgekeurd is, dat weet ik. Ik wil gewoon iets wat overal te krijgen is en ook niet regelmatig uitverkocht is (wil bij Kruidvat nog wel eens het geval zijn) en waar mijn kindje goed op reageert. Ik ga straks eens Friso proberen, kijken hoe dat gaat. Er zit hier alleen een AH en een Etos in de buurt en op het ene eigen merk reageert hij niet goed en het is allebei van Ahold, dus het lijkt me dat de inhoud ook exact hetzelfde is.
     
  4. Skye

    Skye Niet meer actief

    Hier geef ik vanaf dag 1 Friso (ook mee begonnen in ZH). Waarom??????? Tja, het leek me gewoon een goed merk en wel iets goedkoper als de Nutrilon. En verder totaal geen problemen met voeding gehad, dus hier altijd opgebleven. Met een pak doe ik nu zo'n 2 weken
     
  5. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier ook kruidvat. 5,99 voor een pak standaard en heel vaak in de aanbieding voor 1 euro per pak minder.
    Toen ik overstapte van bv naar fv heb ik gewoon gekeken wat het goedkoopst was en dat was dit. Elke voeding in nl is goed.
    Er is zelfs een rechtzaak tussen nutrilon en kruidvat geweest omdat nutrilon vond dat de kruidvat voeding teveel op nutrilon leek.

    Ik heb van de week trouwens ergens 6 pakken friso voor 2 euro per pak gekocht omdat dit uit het assortiment ging bij de vomar. Dus dit ga ik binnenkort geven. Wil eigelijk niet te vaak overstappen maar voor 6 pakken doe ik het wel. En mijn meisje heeft nooit ergens last van dus...
     
  6. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
  7. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hier gebruiken we ook Kruidvat.
    Na 2 maanden overgestapt, eerst gebruikte we Nutrilon.
    En Kenji heeft nergens last van gehad.
     
  8. pol

    pol Actief lid

    25 sep 2006
    270
    0
    0
    Het CB gaf mij ook aan dat er best strenge controles zijn op babyvoeding. Dus als de goedkope merken niet deugen dat ze het niet op de markt hadden mogen brengen.
    Ze raden ons zelfs kruidvat en bonbebe aan, omdat deze stukken goedkoper zijn.
    Wij hebben zelf nutrilon gegeven. Ook omdat dat pak makkelijk hersluitbaar is en je de schepjes kan afstrijken.
    Andere merken hebben dat niet en dan zit alles onder de poeder.
     
  9. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Wij gebruiken kruidvatvoeding.

    Wat betreft het knoeien en 't afstrijken, waar Pol 't over heeft: Wij hebben in 'n babydoos een handige box gekregen van friso en daar passen de zakjes van de kruidvat ook in; kun je gelijk ook makkelijk de schepjes afstrijken... :D Ideaal ding!

    Hanne kent niet anders dan kruidvatvoeding, dus van niet lusten is geen sprake...

    Ik hoorde van de kraamverzorgster wel dat haar collega's wel vaker meemaakten dat baby's in 't begin wat diarree hadden; zelf hebben wij deze ervaring niet.
     
  10. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja ik heb die bus ook en als je die bus niet krijgt kan je hem voor 2,95 incl. verzendkosten bestellen. ik ga niet 6 euro per pak meer betalen omdat het pak handiger is... na 1 keer heb ik dat friso ding er al uit.
     
  11. wendelaa

    wendelaa VIP lid

    30 nov 2008
    8.641
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij gebruiken ook de voeding van de kruidvat en dan wel de hypo-allergeen. Kijk, van Nutrilon kost die 15,99 en van de kruidvat 9,99! En aangezien er bijna 2 pakken in de week doorheen gaan, vind ik het gewoon teveel schelen.
    Er is totaal niets mis met voeding van eigen merken! Anders zou het idd niet verkocht mogen worden....het is gewoon het merk waar je voor betaald hoor....net als met Nutella pasta of Venz hagelslag. Als iemand wel voor Nutrilon of Friso gaat, gewoon doen als je je daar prettiger bij voelt. Maar eigen merk is net zo goed!

    Dus ik sla de voeding en luiers in van de Kruidvat!
     
  12. wendelaa

    wendelaa VIP lid

    30 nov 2008
    8.641
    0
    0
    Noord Brabant
    O en nog even op het pak gekeken, ook in de kruidvat voeding zit DHA...alleen lopen ze daar niet zo mee te koop;)
     
  13. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Bij Bonbébé ook, volgens mij zit dat zowat overal standaard doorheen.

    Het is maar net waar je kindje goed op reageert, die van mij doet het alleen goed op Nutrilon, ik heb zowel Friso als AH eigen merk geprobeerd en dat levert alleen huilbuien en krampen op. Verschil zit er dus wel tussen, maar ja, een ander kind kan bijv. weer heel goed op Kruidvat ofzo reageren en weer niet goed op Nutrilon en andere kinderen maakt het helemaal niet uit wat je ze geeft.
    Mijn dochtertje deed het goed op Bonbébé, maar helaas zit er geen winkel in de buurt die dat verkoopt, dus ik heb geeneens zin om het te proberen. Hij krijgt ook nog borstvoeding, dus daar bespaar ik dan al iets geld op uit. En die opvolgmelk is nog regelmatig in de aanbieding, in tegenstelling tot nr. 1.
     
  14. booboo22

    booboo22 Bekend lid

    14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    iemand ervaring met etos hypoallergeen?
     
  15. linnie83

    linnie83 VIP lid

    20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Ik heb friso gebruikt voor Jordy. Heb gekeken wat er allemaal hier in de buurt te krijgen was en aangezien ik niet altijd naar de winkelstraat wil hier in de buurt heb ik ook gekeken wat er in de supermarkt hier op de hoek was.
    Daar had ik keus uit friso of nutrilon. Toen heb ik voor friso gekozen omdat deze toch iets goedkope is.
    Kwalitatief is alles even goed. Ze moeten in nederland allemaal aan bepaalde eisen voldoen.
    De smaak kan wel iets verschillen waardoor de ene beter gedronken wordt als de ander en nutrilon/friso heeft meerder varianten. (comfort/ kma allergie enz)
     
  16. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hier friso 1 standaard hier gekozen omdat friso als beste elke keer uit de bus komt en hij ligt mooi tussen de prijzen in. en het kdv geeft ook friso dus hoef niet voeding mee te nemen.

    Friso is trouwens bij de jumbo 7,90 haha.

    Ik zou niet snel voor eigenmerk gaat niet om het eigen merk hoor want ik denk dat het idd weinig verschil maakt maar stel voor dat je het een x vergeet of zo is friso of nutrilon toch beter ergens anders te verkrijgen
     
  17. BabeBabe

    BabeBabe VIP lid

    14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik ben nu dus nog in twijfel tussen KV eigen merk en Friso om te beginnen, want inderdaad, Friso zit tussen de prijzen in en is wel gewoon in alle supermarkten verkrijgbaar inderdaad.... maar goed, ik rijd dagelijks uit m'n werk ook wel langs een kruidvat indien nodig... dussss, we zullen wel even zien over een paar maand:)
     
  18. Cherrylein

    Cherrylein Fanatiek lid

    14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik gebruik Kruidvat, en ja dat gaat me inderdaad om de prijs. Eerst gebruikte ik altijd Nutrilon, toen kwam ik erachter dat Kruidvat vrijwel hetzelfde is, alleen dan 4 euro goedkoper. Meteen overgestapt ;)
     
  19. Cherrylein

    Cherrylein Fanatiek lid

    14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Als je geen tijd hebt om langs de Kruidvat te gaan, kan je altijd tussendoor gewoon een pak Nutrilon halen, niks aan het handje. Doen wij ook wel eens. Verder koop ik zowat altijd alle pakken op die er staan van de Kruidvat als het bijgevuld is. Hier zijn dat er maar 3 :p. Of mijn vriend haalt het in de plaats waar hij werkt, daar staan er wel altijd 10 ofzo.
     
  20. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik had me er vantevoren ook totaal niet in verdiept, maar helaas voor ons lukte het allemaal niet.

    Toen is mijn man op zondagochtend naar de diensdoende apotheek gegaan en heeft daar Friso gehaald...en die zijn we blijven gebruiken.

    Nu krijgt Finn alleen voeding voor Koemelkallergie...maar wel van Friso (het wordt ook vergoed)

    Ik zou niet naar de prijs kijken maar kijken waar hij goed op reageert.
    Ik zou zelf niet bezuinigen op zijn eten. De fles is het enige wat ze krijgen in het begin. Dus ik wilde daar niet "gierig" mee doen.

    Maaaaaarrr....als het met een ander merk gewoon goed zou gaan..zou dat wel eens gewoon goe dkunnen werken voor jullie!

    Ik zou zelf daar dus alleen niet op letten...

    (en dat is overigens niet omdat ik veel geld heb ofzo! Toen ik zwanger was van Finn en de eerste 4 maanden dat hij er was had ik geen werk en hadden dus erg weinig geld!)
     

Deel Deze Pagina