welk merk zuigelingenvoeding, letten jullie op prijs?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door BabeBabe, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    Ik gebruikte eerst voeding voor hongerige baby's van Friso. Toen we over konden stappen heb ik etos merk standaard gedaan. Er zat een Etos bij mij in de buurt dat was handig, de voeding beviel goed en bij etos heb je babyzegels, dat tikt wel weer mooi aan met de voeding :D
    En dit allemaal voor een mooie prijs.
    Kruidvat heb ik de 1e 2 wkn gebruikt dit beviel ook prima alleen zoonlief was niet goed verzadigd en toen had kruidvat helaas nog geen voeding voor hongerige baby's anders was ik bij kruidvat gebleven.
     
  2. bloempje29

    bloempje29 Fanatiek lid

    28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    hier kruidvat voeding vanaf het begin. Had er goede verhalen over gehoord en de rechtszaak die nutrilon heeft aangespannen tegen kruidvat (en verloren..:)) zegt mij genoeg. De voeding is identiek aan nutrilon, behalve de marketing...:) en daar betaal je voor..

    Ik heb kruidvat gewoon meegenomen naar het ziekenhuis, ook daar gebruikten veel zusters het zelf voor hun eigen kinderen, maar het ziekenhuis heeft gewoon leveranciers en die leveren friso of nutrilon. Dus vandaar. Gewoon meenemen in een bewaarbak (die van friso is handig die blauwe die je gratis krijgt in een van de dozen) zak erin hangen en klaar! hier is ie 5,99 (soms 4,99) voor 800 gram (2 zakken van 400), we hebben eerst de comfort gebruikt, tegen het spugen) en nu de standaard.
    en over het proeven... alle flesvoeding vind ik vies, nutrilon, friso, kruidvat en bv...maar het is niet voor niks voor babies en niet voor ons natuurlijk...:)
     
  3. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die zegeltjes krijg je pas bij voeding voor na 6 maanden hoor!
     
  4. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ben je mal, je zit helemaal niet vast aan een merk hoor!
    De fabrikanten WILLEN natuurlijk heel graag dat je dat denkt en dat je trouw hun merk blijft aanschaffen, maar het is echt niet nodig.
    De eisen waaraan kunstvoeding moet voldoen zijn heel streng. De verschillen tussen alle merken zijn dan ook heel klein. Het belangrijkste verschil is de prijs, en daarnaast heb je verschil tussen geur en smaak. Maar die verschillen kun je vergelijken met het verschil tussen Pepsi en Coke.
    80% van de kinderen die kunstvoeding krijgen merken er helemaal niets van als ze de ene voeding het ene merk en de andere voeding het andere merk krijgen. Je kunt je kind dus rustig in het ziekenhuis het ziekenhuismerk laten drinken (dat is so wie so al anders dan wat ze thuis maakt, omdat ze in het ziekenhuis de kant-en-klaar versie hebben en je thuis poeder gebruikt) en dan als je thuiskomt gewoon je eigen merk geven. Het is dus ook helemaal niet nodig om bijvoorbeeld over te stappen op een ander merk als dat bij het kdv is inbegrepen, meestal is het totaal geen probleem om thuis een ander merk te drinken als op het kdv.

    Ik ken moeders die gewoon steeds de voeding kopen die voorhanden is, elke keer een ander merk, zonder protesten van hun kind.

    Het enige waar je op moet letten is je familiegeschiedenis. Als er in je familie mensen zijn met hooikoorts, eczeem, darmklachten, huidklachten, luchtwegklachten, allergiën of astma, dan is het als je niet gewoon borstvoeding gaat geven aan te raden om te kiezen voor een hypoallergene voeding. Maar die heb je ook van het huismerk.
     
  5. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waar komt ie dan als beste uit de bus? Heb je een link?
     
  6. kim0503

    kim0503 Bekend lid

    10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik kreeg die zegeltjes ook gewoon bij 0-6 maanden voeding.
    heb boekjes vol gespaard hihihi:D
     
  7. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan heeft je Etos stelselmatig de wet overtreden. Had ze een flinke boete op kunnen leveren! Net als bij geneesmiddelen mogen ze bij 0-6 voeding geen zegeltjes of korting geven (warenwetbesluit zuigelingenvoeding).
     
  8. Zoon

    Zoon Actief lid

    14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Wij hebben voor Nutrilon gekozen. Tuurlijk hebben wij ons van te voren goed georienteerd en daardoor kregen wij bij nutrilon het beste gevoel. Ook ons mannetje doet het er geweldig op, wat ons gevoel natuurlijk extra bevestigd natuurlijk! Voordeel van Nutrilon vind ik dat er een gehele professionele helpdesk achter staat, er een gehele professionele website aan is gewijd en dat het daarbij ook nog eens gewoon in de supermakt te verkrijgen is. Wij vinden het daarom ook het geld waard.

    Wij hebben ook gekeken naar eigen merken, maar wij vinden het niet uit kunnen om steeds alleen voor zijn voeding de stad in te moeten naar bijvoorbeeld een kruidvat. Kom zelden in de stad. Er heen rijden, parkeergeld betalen en de tijd die ik extra kwijt ben kost bij elkaar opgeteld bijna evenveel als een pak nutrilon. Daarnaast word nutrilon ook in het buitendland verkocht. Stel je gaat op vakantie en je komt onverhoopt zonder te zitten... Je weet maar nooit, maar dat hebben wij ook in onze keuze meegenomen.

    Ik zeg niet dat overige merken slecht of minder goed zouden zijn. Voor ons staat Nutrilon op dit moment echter op 1.
     
  9. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De Nutrilon in het buitenland is wel van een andere samenstelling! Alleen de merknaam is gelijk!
     
  10. Zoon

    Zoon Actief lid

    14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Tegenwoordig toch niet meer?

    Ik weet wel dat er veel verschillen zijn wat betreft het (op)voeden van kinderen in NL en het buitenland... Ik sta soms versteld van de verschillen en het feit dat men maar denkt dat in NL het allemaal zo ver ontwikkeld is... Dat valt nog wel eens tegen.
     
  11. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

    Samenstelling is anders, omdat de eisen van wat er wel of niet in mag van land tot land verschillen, en die eisen worden steeds strenger. Zo zijn veel toevoegingen (immunofortis enzo) in de VS nog niet toegelaten. Daar willen ze eerst een jaar of tien afwachten hoe het in Nederland valt en of het geen slechte gevolgen heeft.
     
  12. Annemarie76

    Annemarie76 Fanatiek lid

    25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Nee wij letten niet meer op prijs..

    Vlak voor kerst zijn we weer terug gegaan op Pepti ( = dieetvoeding bij KMA), maar Gijs heeft hoogwaarschijnlijk geen KMA.. Alleen op de extra care van kruidvat krijste hij alles bij elkaar en binnen een week weer op de pepti is dat over...

    Mijn man zegt "wij kunnen voor 22 euro geen week eten" en vind dat t belangrijker is dat gijs t goed doet dan dat ie last heeft en een goedkopere voeding zou krijgen...
     
  13. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oke, ik ga toegeven, ik heb me nooit echt in kunstvoeding verdiept, maar dat weet je geloof ik wel :p. Maar wat ik me af vraag, bestaat er hier eigenlijk nog wel kunstvoeding zonder van die soort toevoegingen? Oke bij nutrilon heet het immunofortis, bij friso heet het weer anders, bij nestle zit het er vast ook in en bij kruidvat heet het dha (ofzoiets). Maar eigenlijk is het allemaal dezelfde rommel.

    Dus dirksmama, weet jij of er nog een merk is zonder dat? Of kom je dan op iets van biobim bijv uit? Daar heb ik ook weleens aan zitten denken, maar heb eigenlijk geen idee. En volgens mij ben ik onduidelijk, maar dan hoor ik dat wel :D!
     
  14. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Van dat ADHD-spul als toevoeging is inmiddels al genoeg bekend om er van uit te gaan dat het nut heeft, daarom zit dat in alle merken (gaat om vetten die geode invloed hebben op de hersenontwikkeling).
    Maar de prebiotica (immunofortis, unieke vezelmix of hoe ze het ook heel fancy allemaal noemen, eigenlijk is het gewoon iets uit witlofwortels, een olligisaccharide oftewel langeketensuiker) zijn omstreden (ook al staat er 'wetenschappelijk bewezen op de verpakking, echt bewijs krijg je niet als je er om vraagt) en over de probiotica (bifidus) die andere merken er aan toevoegen vraagt men zich tegenwoordig af of het voor sommige groepen zelfs gevaarlijk kan zijn.

    Koemelk (of geitenmelk of schapenmelk) is het zuivere natuurlijke product. Aan alle kunstvoeding IS nou eenmaal gesleuteld, uitgehaald, teogevoegd.
     
  15. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik begrijp u en ik dank u :D! Haha!
    Maar hier komt er geen 'gewone' koemelk of wat voor 'merk-dier' dan ook, dus houden we het lekker nog even bij de Nutrilon voor de oudste twee tot we ermee stoppen :D! Overigens in melk die je niet zelf bij de boer haalt zit ook van alles bij in en is van alles uit gehaald, haha! Maar wel een stuk minder als bij kv idd ;)!
     
  16. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als Gijs het goed doet op Pepti en niet op iets anders, dan moet er toch iets van een allergie in het spel zijn hoor! Extra Care is minder hypoallergeen dan Pepti, dus vaak wordt dat wel als aanwijzing voor KEA geaccepteerd. Met bloedtesten of andere testen is het namelijk niet definitief vast te stellen, en dan gelden de observaties van de ouders toch echt ook als aanwijzing. Ik zou toch eens met de arts overleggen over een machtiging, zodat je een deel via je verzekering vergoed krijgt!
     
  17. Zoon

    Zoon Actief lid

    14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Nou ok, maar kruidvat hebben ze in ieer geval niet in het buitenland :p

    Ik respecteer iedereen zijn of haar keuze. Wij hebben ook maar de mazzel dat het geen waarvoor wij kozen ook goed verdragen word door onze zoon.
    Zou het eens kunnen testen of dat ons mannetje het ook goed doet op iets anders, maar waarom onnodig het risico lopen dat andere melk hem niet lekker valt?
    We hebben het niet breed, maar vind een tevreden kindje wel de moeite waard om het geld uit te geven aan iets dat goed voor hem is.
     
  18. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nutrilon komt even hard van een koe vandaan hoor!
    Al eens aan sojamelk gedacht?
     
  19. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja idd, we weten dat de kunstvoeding gemaakt word van koemelk met een hele hoop andere rommel. Samen worden het dan allemaal poedertjes door elkaar en wanneer je er water bij doet word het een goedje waar kindjes van kunnen groeien.

    En ja heb zeker aan sojamelk en rijstemelk gedacht. Hebben ons er niet heel erg in verdiept, gezien we besloten hebben tot ong 3.5 jaar nutrilon te blijven geven en daarna te stoppen met de melk. Maar als ik hoor dat rijstemelk geen voedingstoffen, eiwitten en vetten bevat, valt dat sowieso al af gezien het volgens ons dan totaal niks toevoegd aan eten. Sojamelk lijkt ons ook geen gezonde keuze voor kinderen/baby's gezien de plantaardige hormonen die blijkbaar je celmetabolisme in de war schoppen. Kortom, voor ons gewoon kunstvoeding (van koemelk idd) tot de leeftijd dat wij vinden dat kinderen melk nodig hebben ivm groei en daarna niet.

    Overigens, kunstvoeding in handen hebben vind ik niet vies. Een pak koemelk in de koelkast hebben staan vind ik walgelijk, bleh! En tja ze mogen het drinken als ze het zelf willen, tegen die tijd zullen we eens kijken voor een aparte koelkast oid :D!
     
  20. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier zijn we overgestapt van Friso naar Kruidvat omdat het wel erg snel erdoorheen ging en wel erg veel geld ging kosten.. :) Zeker omdat we nog een tijdje Extra/Forte gaven. Onze ervaring met Sverre had ons geleerd dat als de krampjesperiode eenmaal voorbij was, alles wel goed viel en hij groeide prima. Dus toen ze tegen de 3 mnd liepen en de krampen voorbij waren zijn we in 1 keer overgestapt.
     

Deel Deze Pagina