Welk traphek is goed/veilig?!

Discussie in 'Maak je huis kindveilig' gestart door Zonnetje3, 23 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje3

    Zonnetje3 Niet meer actief

    Nav het bericht dat de klaphekjes van Ikea teruggeroepen worden )terwijl ze vorig jaar of jaar daarvoor nog beste koop van de Consumentenbond waren) ben ik op zoek naar een goed en veilig traphek voor bovenaan de trap.

    Wie weet een goed en veilig traphek?
     
  2. babygirl2015

    babygirl2015 Actief lid

    15 feb 2015
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gister de traphekjes van ikea verwijderd en nieuwe gekocht bij de prenatal. Ze zijn nu in de aanbieding voor 27 euro en ik vind ze heel stabiel/sterk aanvoelen
     
  3. Sorarocks

    Sorarocks Bekend lid

    9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die van prenatal waren ook afgekeurd 🙄 Ik heb er voor gekozen om de Ikea hekjes te houden. Buiten het feit dat ze eigenlijk altijd open staan omdat m'n zoon toch niet naar boven gaat, zitten ze echt wel goed dicht als ze goed dicht zitten. M'n man heeft boven aan de trap er tegen aan staan beuken met 82 kg. En ze gingen echt niet open.
     
  4. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Die van Kidsriver zijn prima.
     
  5. Me82

    Me82 Actief lid

    28 nov 2015
    144
    0
    16
    Safety 1st, heb ik het klemhekje van in de deuropening.
    Makkelijk te monteren / demonteren.
    Makkelijk te openen, ook als je al een kleintje op de arm hebt.
    Kunnen naar twee kanten open.
    Niet handig voor kids te openen en beukproof...
     
  6. esje1981

    esje1981 Fanatiek lid

    28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Wij hebben ook die van ikea al,10 jaar.en nog nooit iets mee gebeurt.
     
  7. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Wij hebben die van de prenatal, maar die zitten ook echt goed dicht. Weet niet waarom die is afgekeurd? Dochter is 1,5 dus heel hard er tegenaan beuken gebeurd nog niet.
     
  8. Sorarocks

    Sorarocks Bekend lid

    9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat weet ik ook niet precies, ik heb het artikel niet gelezen omdat wij Ikea hebben. Die nu ineens ook niet goed is 😂 Zag het op FB voorbij komen van de prenatal hekjes
     
  9. babygirl2015

    babygirl2015 Actief lid

    15 feb 2015
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zag ik indd maar dat zijn andere dan die nu voor 27 euro in de aanbieding zijn. Wij hebben er ook 1 van ikea laten hangen gezien dat dat gene was om mee naar zolder te kunnen en die zat heel goed dicht en voelde stevig.. De andere 2 hebben we verwijderd omdat ik ze zelf al gammel aan vond voelen en alsnog mn kleine niet los durfde te laten lopen ondanks de dichte traphekjes van ikea. Deze voelen echt een stuk steviger (Let wel op; het zijn de houten van 27 euro nu in wit en houtkleur verkrijgbaar)
     

Deel Deze Pagina