Welk wipstoeltje geschikt voor baby van meer dan 9 kilo?

Discussie in 'Babyuitzet' gestart door xNadine, 6 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xNadine

    xNadine Actief lid

    27 jul 2016
    383
    39
    28
    Hoi dames, ik zit in een dilemma. Mijn zoontje heeft een wipstoeltje die mocht vanaf de geboorte tot 9 kilo. Mijn zoontje is 5 maanden en al 8200 gram, wat betekend dat hij zijn stoeltje bijna uitgegroeid is. Dit word nu ook steeds meer zichtbaar, hij raakt met zijn kontje de grond al :(

    Het stoeltje is wel echt onmisbaar voor ons, hij eet er zijn fruit en groente hapje in, kijkt er televisie in en hij zit gewoon heel erg graag overeind, hij ligt niet graag helemaal plat meer.

    Maar, nu moet er dus vervanging komen dus na lang overwegen heb ik de nuna leaf besteld. Die kwam vandaag binnen en daar ligt hij dus veeeels te plat in, hij vind er echt niks aan! Dus, die ga ik maar retour sturen.

    Nu ben ik dus wanhopig opzoek naar eentje die wel goed is, maar ze zijn bijna allemaal tot maar 9 kilo. Dan is het toch niet veilig als ik er eentje tot 9 kilo aanschaf? Nu zag ik de Kidsriver Alyssa 2 wipstoel, die kan je verstellen van zit naar ligstand en andersom. Ideaal dus. Maar.. weer maar tot 9 kilo!

    Wat adviseren jullie me? Kennen jullie nog wipstoeltjes die meer kilo's aankunnen en die ook verstelbaar zijn? Of hoef ik die 9 kilo marge niet zo nauw te nemen? Voor een kinderstoel vind ik hem nog iets te jong, dus ik moet gewoon een goede wipstoel vinden :)
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    De Baby Björn werkte bij mijn dochter goed toen ze uit alle andere stoeltjes al uitgegroeid was.
     
  3. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi Nadine,

    De Europese norm voor wipstoeltjes geeft aan dat een wipstoel die voldoet aan de norm bestemd is voor een kindje tot maximaal 9 kg. Dat betekent dat het stoeltje getest is en veilig is als het belast wordt met een gewicht van maximaal 9 kg. Dus alle wipstoelen die aan de norm voldoen, hanteren deze grens van 9 kg.

    Dit betekent niet dat als een kind 9,5 kg is en in de wipstoel zit direct in gevaar is, maar de grenswaarde is er niet voor niets.

    Je zoontje is nu 5 maanden. Voor hem is het ook goed om regelmatig plat in de box of op een (speel)kleed te liggen. Zo help je zijn motorische ontwikkeling. In de wipstoel zitten kindjes in een gehoekte houding die ervoor zorgt dat ze minder vrij kunnen bewegen. Natuurlijk wel superhandig voor de fruit- en groentehapjes ;)

    Groet, Angela
    VeiligheidNL
     
  4. Rianne1988

    Rianne1988 Actief lid

    21 okt 2015
    150
    18
    18
    babybjorn wipstoel; kan tot 13 kg. Mijn dochter is bijna 1 en gebruik hem nog steeds dagelijks voor bv het fruit hapje.
     
  5. xNadine

    xNadine Actief lid

    27 jul 2016
    383
    39
    28
    Hoi Angela, ontzettend bedankt voor je duidelijke antwoord! Mijn zoontje ligt inderdaad vaak in de box of onder zijn babygym, het gaat ook vooral om de momenten dat ik hem inderdaad zijn hapjes moet geven of als hij het platliggen zat is. Of om hem bijvoorbeeld bij me in de badkamer te zetten s'morgens als ik me aan het opmaken ben en meneertje niet alleen in de woonkamer wilt zijn, haha. ;)
     
  6. xNadine

    xNadine Actief lid

    27 jul 2016
    383
    39
    28
    Shakes & Rianne1988: bedankt dames! Ik heb inderdaad de Babybjörn aangeschaft en dat is een groot succes.
     
  7. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Fijne tip, van de Babybjörn!

    De norm test alleen tot 9kg, dus deze fabrikant heeft het stoeltje dan waarschijnlijk steviger gemaakt dan de norm eist. En daardoor is het wipstoeltje dan langer te gebruiken.

    Groet, Angela
    VeiligheidNL
     
  8. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.243
    2.420
    113
    Vrouw
    Wij hebben idd een babybjorn stoeltje. Gaat tot 13 kg. In 3 standen verstelbaar en makkelijk en plat in te klappen..Wel prijzig maar zeer de moeite waard. Stoeltje is nog ergonomisch ook
     
  9. mc87

    mc87 Actief lid

    11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Ik gebruik de wipstoel om eten of drinken in te geven.Soms speelt of slaapt ze er in. Maar je kan haar er niet meer in vast zetten met de riempjes. (Ook om die reden niet beschikt voor oudere baby's) Ze klimt er zo uit! Ik heb een Nijntje topmark wipstoel. Super stevig! Niet stuk te krijgen. En ze is al 1 geweest. Onze oudste precies ook zo gedaan. Na een maand of 8 willen ze zelf ook niet meer zo vaak in zo'n stoeltje zitten.baby Björn is ook meer een echte stoel.
     
  10. xjeannii

    xjeannii Actief lid

    15 apr 2016
    403
    2
    18
    Ik heb de Nuna Leaf.
    Beetje prijzig, maar die kan heeeel lang mee.
    Die is geschikt tot ong. 80kg.
    Mijn zoontje is nu 11 maanden en zit er nog in te chillen.
    Ik zit er heel af en toe ook op.
    Hij is een beetje prijzig, maar je hebt er veel aan.

    Misschien 2e hands op marktplaats anders?
     
  11. appelschil

    26 jan 2017
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Baby Björn en anders de Bumbo maar dat is geen wipstoel. Wel heel fijn om in te eten als ze nog niet zelf kunnen zitten.
     

Deel Deze Pagina