Welke anticonceptie? Na 3e kindje

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Niicci, 18 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niicci

    Niicci Fanatiek lid

    1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Beste,

    Ik ben een maand geleden bevallen van ons 3e zoontje.
    Nu ben ik weer begonnen aan de pil, maar heb behoorlijk last van depressieve stemmingen.
    Dit zelfde ook gehad door de mirena spiraal.

    Zo'n staafje in mijn arm of de prikpil wil ik sowieso niet aan beginnen, maar ben wel benieuwd naar andere ervaringen.

    Ik heb kort de nuvaring gehad maar was altijd bang hem te verliezen op de wc, is dat iets wat uiteindelijk over gaat?
    Want constant checken wordt je op den duur gek van haha.

    Verder benieuwd naar ervaringen van de koperspiraal.

    Bedankt alvast!
     
  2. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    Ik weet niet of jullie gezin compleet is? Maar als dat wel zo is zou ik gaan voor een sterilisatie. Zie ik hier in de omgeving heel erg veel (voornamelijk bij mannen). Waarom zou je anders tot de overgang (met 50 ofzo) aan de hormonen moeten. Of voorwerpen in je lichaam moeten inbrengen? Die werken vaak ook tijdelijk en hebben nadelen. Als jullie nog een 4e willen is het natuurlijk een ander verhaal.
     
  3. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Ik heb na de geboorte van de tweede een koperspiraal gehad, wat erg goed bevallen is. Laten verwijderen na 3,5 jaar ivm wens voor een derde. Mirena heb ik gehad tussen 1 en 2, wat helemaal niet goed beviel.

    Na de geboorte van de derde zullen we een periode overgaan op condooms, en dan laat man zich steriliseren. Er is bij mij genoeg gerotzooid qua zwangerschappen, bevallingen en anticonceptie. Nu is hij aan de beurt.
     
  4. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Als jullie gezin conpleet is sterilisatie man?
     
  5. cinniz

    cinniz Actief lid

    19 jul 2011
    365
    45
    28
    ik heb de nuva ring gebruikt voor mn zwangerschappen maar kreeg er veel bijwerkingen van maar dat heb ik met vrijwel alle hormoon anticonceptie.heb hem wel lang gebruikt en ben er nooit 1 verloren.

    na de 2de overgegaan op koperspiraal en buiten de onwijs heftige menstruatie die ik er van kreeg ben ik er 2 jaar toch tevreden mee geweest want zonder hormonen gaat het mij toch beter af...tot zie mn onderschrift!!voor mij nooit geen koperspiraal meer!
     
  6. Kimmuh

    Kimmuh Fanatiek lid

    23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik heb na de zwangerschap van mijn 2e een kooersoiraal gehad omdat ik helemaal klaar was met hormonen enz.
    Dit beviel goed, geen last gehad met plaatsen. Ook daarna niet.
    Gewone menstruatie (dit is wat ik ook graag wou toen..) Heb hem 2.5 naar gehad toen verwijderd ivm kinderwens.

    Nu Mirena, ivm ik de menstruaties flauw ben maar of het bevalt geen idee. Heb hem nog maar een week....
     
  7. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik heb een aantal anticonceptie pillen geprobeerd: stediril, microgynon, Diane, en nog een andere maar vond ze allemaal niet fijn. Dempt mijn emoties heel erg.
    Mijn vriend laat zich steriliseren als onze dochter gezond en wel geboren is. Geen hormonen meer voor mij.
     
  8. Niicci

    Niicci Fanatiek lid

    1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Heel eerlijk durf ik daarover nog geen definitief besluit te nemen.
    Ik heb het overwogen, omdat we nu 3 kindjes hebben.
    Maar ik ben nog geen 30, dus wil het toch nog niet definitief maken..
     
    2littlemonkeys en Esila vinden dit leuk.
  9. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Na mijn 2e een koperspiraal gehad, beviel me prima, helaas is deze verzakt waardoor ongeplande zwangerschap en miskraam. Achteraf bleek het een 'minder betrouwbare' koperspiraal te zijn die nu niet meer geadviseerd wordt...

    Na mijn 3e daarom een mirena gehad, maar dat was het niet... Veel bijwerkingen die ook steeds erger werden, m.n. na stoppen met BV. Na 2 jaar laten verwijderen.

    Nu voor 2e keer een koperspiraal, maar dus wel een ander type dat 2x zo betrouwbaar is als de vorige die ik had (heb nu T-safe). Bevalt me wel. Oke, bloedverlies zou best iets minder mogen :rolleyes:, maar het is wel te doen. Verder geen klachten of bijwerkingen. Een groot verschil met de mirena ;), wat een verademing!
     
  10. cinniz

    cinniz Actief lid

    19 jul 2011
    365
    45
    28
    T safe had ik ook :D
     
    wiella vindt dit leuk.
  11. wiella

    wiella Actief lid

    27 apr 2015
    199
    3
    18
    Ik heb hem ook....maar test soms tussendoor...hihihihihi! Je weet maar nooit!
     
  12. Niicci

    Niicci Fanatiek lid

    1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Koperspiraal lees ik inderdaad over veel bloeden.
    Dat remt mij nog af, want ook tijdens de pil zijn ze erg heftig, zo dusdanig dat ik eigenlijk 1,5 a 2 dagen het huis amper kan verlaten

    Zal in ieder geval even alles meenemen voor een gesprek met HA en VK. :)
     
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik had voor onze kinderwwens ruim 6 jaar de nuvaring en nu weer sinds hij 4 weken is.

    Ik ben hem nog nooit verloren en vibd hem erg fijn.

    Mirena spiraal was een hel. Die doe ik nooit meer. Mycrogynon pil 30 reageerde ik heftig op. De 20 niet. En cilest (pil) beviel ook goed.
     
  14. mc87

    mc87 Actief lid

    11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Is het dan niet beter om het gewoon op de natuurlijke manier te doen? Zonder al die hormonen en door onthouding en temperaturen? Door bewust te worden van je lijf kan er ook weinig mis gaan . We bestaat ook iets als de ladycomp. Een apparaatje dat je temp. meer en uitrekent wanneer het veilig is.
     
  15. jessiejz

    jessiejz Actief lid

    19 apr 2013
    291
    66
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Ik heb nu ruim een jaar een koperspiraal. Eerste 3 maanden constant iets gebloed. Na 3 maanden alleen nog als ik ongesteld ben en wat ik dan bloed is minimaal, terwijl ik normaal heel hevig bloed zonder anticonceptie
     
  16. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Ik gebruikte voor deze zwangerschap de Ladycomp. Geen hormonen, maar wel heel betrouwbaar. Na de bevalling ga ik er zeker mee verder (na jarenlang aan de pil te zijn geweest wil ik dat niet meer). Ik denk dat we over een paar jaar overstappen op de sterilisatie van mijn man.
     

Deel Deze Pagina