Welke autostoel groep2/3 hebben jullie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wishfulthinking, 10 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Aangezien mijn meisje van 1.10 de maxi cosi axiss nu echt ontgroeid (de gordels kunnen niet langer) moeten we op zoek naar een vervolg stoel..

    Daarom de vraag welke hebben jullie?
    Met of zonder isofix?
    En hoe bevalt ie?
     
  2. Livia75

    Livia75 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Met isofix, de jojie!
    Kijk anders bij de autostoeltjes test vd anwb!

    Oja, en ik heb hem pas net in gebruik maar makkelijk te instaleren en zoon zit er goed in.

    Zoon in blij met houders voor drinkbekers erin ;)
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  3. Miracle1

    Miracle1 Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Wij hebben de Römer king plus met isofix en 4 punt gordel, bevalt ons erg goed. Deze willen we ook voor de jongste nemen wanneer ze naar de volgende autostoel moet.
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  4. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.078
    3.519
    113
    Wij hebben 2x de maxicosi rodi xp.
    Bevalt prima! Makkelijk te verstellen in hoogte (handig met twee kinderen die nog wel eens ruilen van zitplek maar zo'n 15 cm verschillen in lengte)
     
  5. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    Cybex met isofix. Bevalt goed!
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  6. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Hahaha jullie maken het niet makkelijker met 4 verschillende merken
     
  7. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik kan er nog een vijfde aan toevoegen; de kiddy cruiserfix. ;)
    Maar om je een beetje op weg te helpen: kijk bij anwb of consumenten bond naar de testresultaten. Dan valt er vaak al wel wat af. Vervolgens kijk je wat er binnen je budget past en wat een beetje verkrijgbaar is bij de winkels in jouw buurt. Als het meezit hou je er dan nog maar een paar over. Die ga je dan passen, zowel of je kind er goed in zit als dat het in je auto past. En als je isofix in je auto hebt zou ik dat zonder meer nemen , dat is mijns inziens een no-brainer.
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  8. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Ik heb de test van de anwb bekeken..
    De test van de consumenten bond moet je lid voor zijn?
    Ik heb in mijn golf isofix punten dus het gaat een stoeltje met isofix worden
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Rodi Fix airprotect, is met sofix. Makkelijker in gebruik en zit goed vast.
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  10. Miracle1

    Miracle1 Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Je moet daar inderdaad lid van zijn of iemand kennen die er lid van is.
    De Römer die wij hebben heeft isofix, zit met een makkelijke handeling muurvast en je kan het met 1 hand in hoogte aanpassen. Daarnaast vinden we het beiden een redelijk lichte stoel, ideaal als het in een andere auto gezet moet worden.
    Waardoor ik helemaal voor deze stoel heb gekozen is omdat alle andere 2/3 groep autostoelen een 3punts gordel heeft. Römer heeft als eerste een 4punt gordel (ook patent voor aangevraagd) waardoor het nog veiliger is voor je kind.
     
  11. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Cybex solution 'm fix. Kwam goed uit de test en was nog betaalbaar. In mijn auto (kleine stukjes) heb ik de romer kid staan (zonder isofix) ook Prima stoel waar dl mooi in zit.
     
  12. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier ook een kiddy cruiserfix 3. Wij vinden isofix wel handig, stoeltje zit muurvast.
     
  13. Miracle1

    Miracle1 Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Een tip dat ik nog mee wil geven, ga passen in de winkel. Sommige stoelen vallen wat breder/smaller en het verschilt per kind hoe ze in een stoel zitten.
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  14. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Ik heb net een Titatiumbaby gekocht, zonder Isofix.
    Ik heb wel gekeken naar de autostoeltjestest, maar daar kwam hij niet in voor. Mocht deze niet passen bij zoon, dan stuur ik hem terug en koop alnog de maxicosi rodi.
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  15. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    Hier de maxicosi rodifix airprotect. Erg blij mee. Ik snap niet hoe je een autostoel groep 2 zonder isofix goed vastzet. Gelukkig hier in beide auto's isofix
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  16. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    wij hebben 2 romer stoelen met isofix. Vind dat een veel fijner gevoel dan zonder.
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  17. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Met de gordel, schijnt. Ik las ooit, bij een review van een stoel zonder isofix, dat die kantelde als je (leeg) een scherpe bocht nam. Leek me niet fijn rijden.
     
  18. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Als je een stoel zonder isofix hebt moet je die vastmaken met de gordel als er niemand in zit. Hier zit de oudste op een stoel van romer zonder isofix aangezien de andere 2 plekken met isofix in gebruik zijn. Dat zijn nu nog een groep 0+ en 1 stoelen.en binnenkort dus een 1 en 2/3 met isofix. En dan blijft de oudste dus gewoon op een 2/3 stoel zonder isofix.
     
  19. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Wij hebben een stoel zonder isofix en als onze zoon er niet in zit blijft hij gewoon netjes op z'n plek staan. En inderdaad anders lege stoel met gordel vastzetten.
     
  20. Ilsev85

    Ilsev85 Bekend lid

    19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Hier zojuist de Joie Trillo stoel gekocht.
    Wij hebben geen isofix in de auto. Zoon zit goed in de stoel en hoofdsteun kan nog erg ver omhoog, wat ik zelf prettig vind. Maxi Cosi ook geprobeerd, maar daar zat hij niet fijn in.
    Stoel blijft goed staan ook als zoon er niet in zit. Dat hebben we even
    getest.
     

Deel Deze Pagina