Welke draagzak/draagdoek?

Discussie in 'Babyuitzet' gestart door xNadine, 19 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xNadine

    xNadine Actief lid

    27 jul 2016
    383
    39
    28
    Hoi, ik ben op zoek naar een goede draagdoek of draagzak. Mijn zoontje is 6 weken en we hadden een Stokke Mycarrier aangeschaft, maar die is absoluut geen succes, mijn zoontje krijst dan de hele boel bij elkaar namelijk. Nu ben ik op zoek naar een andere optie en ik heb al gekeken naar de Minimonkey, Babylonia en Bykay, maar kan geen keuze maken. Welke zouden jullie adviseren en waarom?
     
  2. fee90

    fee90 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Geweven draagdoek. Zit als een tweede huid, gaat eindeloos mee, kan je heel veel diverse manieren mee dragen zodat je een knoopt kunt vinden die jou en je kindje het beste past.


    T lijkt vaak indrukwekkend het knopen van die lap stof, maar met YouTube of eventueel een draagconsulent komt je een heel eind.

    Dat laatste kan je sowieso misschien overwegen, of dat je misschien van iemand een doek mag lenen /goedkoopste op marktplaats aanschaft, want je hebt Helaas ook gewoon kindjes die niet van gedragen worden houden.

    Heb zelf 2 draagzakken, bondolino en de bopa 4g maar zo perfect passend als.mijn doek zit er geen 1.

    Knoop nu eigenlijk altijd op mijn rug omdat mijn zoon te zwaar wordt voor buik en dat zit zo comfortabel. Je kan dus heel lang doordragen.
     
  3. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Voor mij zit een draagdoek niet als een tweede huid, ik heb 2 consulten gehad en was heel wat euro's lichter en nog kon ik het niet


    Ik heb daarom gekozen voor draagzakken, een stokke is niet ergonomisch en de mini monkey ook niet,

    Je hebt zakken van canvas.... Maar ook van draagdoeken stof, deze is ten eerste lekker zacht en ten tweede kun je deze vaak verstellen,

    Ik heb de kodaki Flip en de Fidella fusion

    De kodaki kan van geboorte tot broekmaat 74/80 maar kan alleen in breedte versteld worden, de Fidella vind ik nog fijner, deze is vanaf maat 62 tot 98 ( mijn dochter van 3 zou er dus zelfs nog in Passen) en deze is in breedste en hoogte te verstellen en hij draagt heel fijn


    Maar je hebt ook tula marsupi manduca mucibi Lenny lamb emei storchenweige
     
  4. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Ik heb een boba4g, heel fijn ding. Ben die alleen pas gaan gebruiken vanaf een maand of 5. Daarvoor een little frog draagdoek gekocht. Maar onze zoon was prematuur.

    Ik wil graag mijn bondolino nog kwijt, deze is zo goed als nieuw. Wellicht spreekt deze draagzak jullie aan. Weinig knopen, maar geen kliksysteem.
     
  5. vaddie

    vaddie Fanatiek lid

    30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Let er goed op dat je ergonomisch gaat dragen. (google maar eens op het verschil)

    Hier een Tula. Is geschikt voor kindjes vanaf maat 68. Maar mijn favoriet blijft mijn Yaro geweven doek. (die laatste moet dus worden geknoopt) Yaro is een relatief vrij goedkope doek. Ik was tweedehands 55 euro (inclusief verzendkosten) kwijt.
     
  6. Skippy87

    Skippy87 Actief lid

    22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Een geweven draagdoek, of een mei tai (van hoppediz is fijn) en vanaf maat 68 de tula.. zou ik aanraden..
     
  7. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik had in het begin de hoppediz draagdoek, zojuist de boba4g tweet gekocht (tweedehands, 90 euro). Super fijne draagzak! Vind het echt een stuk makkelijker dan het knopen van een draagdoek.
     
  8. nijna

    nijna Fanatiek lid

    25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Voor de eerste maanden had ik een gewewen draagdoek van little frog. Die zijn niet zo duur en knoopt vrij makkelijk omdat die niet zo stug is. Voor 6 weken zou ik dat aanraden. Knopen heb ik geleerd met Youtube. ( eerst een paar keer. Met een grote knuffel geoefend 😂)

    Vanaf 5 maanden draag ik haar in een Tula. Hele fijne draagzak.
     
  9. Roose79

    Roose79 Bekend lid

    9 sep 2016
    511
    1
    16
    In het begin heb ik de ringsling gebruikt, vond ik fijn toen m'n baby echt klein was. Ze zat er met haar beentjes is (ik las wel tegenstrijdige berichten daarover maar het lukte niet; ze vond het alleen prettig met de beentjes binnenboord) Na een maand of 3 vond ik de ringsling al zwaarder dragen.
    Ik heb nu een Mei Tai de Luxe; heel fijn. Kort door de bocht; een draagdoek voor mensen die niet zo handig kunnen knopen. Ik vind m makkelijk te knopen, en hij draagt lekker. Maar zoals jij beschrijft; mijn dochter vindt het ook niet altijd even leuk in de draagdoek. Misschien moet je zoontje even wennen. Of misschien gaat hij het niet zo leuk vinden.
    Een ergonomische draagzak heb ik weleens geprobeerd, is ook fijn maar moeilijk dicht klikken op je rug.
    Let trouwens bij de aankoop (mocht je hem bv op Marktplaats kopen) op voor namaak!!!! Er is blijkbaar veel goedkope neprommel op de markt die niet aan de veiligheidseisen voldoet!! In de winkel koop je in elk geval een echte ;)
     
  10. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heb een ringsling, geweven doek, rekbare droek en een mucibi draagzak. favoriet is hier de ringsling en de geweven doek :)
     
  11. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.124
    152
    63
    Ik heb een bykay ssc deluxe draagzak en vind het heel fijn en zoontje vind het ook super, slaapt gelijk.
     
  12. FallenAngel

    FallenAngel Bekend lid

    23 jun 2010
    604
    10
    18
    Draagdoek, draagzak, en dan welke.... Het is heel persoonlijk wat je fijn vindt. Let wel op dat je een ergonomische koopt - de carriers in de doorsnee babywinkel zijn dat NIET, hoewel ze vaak anders beweren.

    Woon je in het zuiden? In Weert zit de winkel van www.dragenenzo.nl en daar kun je passen en advies vragen. Is dat te ver weg, dan zijn er ook draagconsulenten die pasconsulten aanbieden.

    Verder wil ik je wijzen op de vele draaggerelateerde groepen op facebook. Draagpraat, Draagdoekenmarkt (tweedehands kopen!), maar ook vele lokale/provinciale groepen. Daar kun je ook altijd terecht met vragen en advies.

    Omdat zl graag gedragen wordt, maar het knopen maar zozo vond als baby, gebruik ik meestal een draagzak. De kokadi flip vind ik de fijnste die ik ken, maar dat is dus heel persoonlijk. Anderen lopen bijvoorbeeld weg met de Wompat, maar daar kan ik geen vriendjes mee worden.
     
  13. Lelietje85

    Lelietje85 Bekend lid

    25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Marsupi! Heeft het comfort van een draagdoek, maar is heel eenvoudig met klittenband vast te maken (het klittenband is heel sterk, dus geen zorgen dat het loslaat) Is ook geschikt voor kleintjes.
     
  14. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje

    helemaal mee eens. echt onmisbaar hier en superfijn ding.
     
  15. krullebol81

    krullebol81 Actief lid

    9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    ik begon met een ergobaby met insert. Daarna heb ik een tula standaard gekocht en sinds kort heb ik een kokadi flip xl.
    Alle 3 werden/worden ze met plezier gebruikt, al moet ik wel zeggen dat de ergobaby wat 'stugger' aanvoelt.
     
  16. BloemJK

    BloemJK Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het heel persoonlijk is en dat je iets moet uitzoeken wat bij jou en je kindje past.
    Ik heb dus de Stokke my carrier, de rug en buik drager, en ik zweer erbij. Ik heb in de winkel verschillende soorten draagsystemen geprobeerd en dit was voor ons de allerbeste optie. Ik heb de bykay draagdoek geprobeerd, en nog een paar anderen en hij zat verschrikkelijk, en maar de boel bij elkaar krijsen.
    In de Stokke my carrier werd hij prompt stil en begon verbaasd om zich heen te kijken. Daarnaast kan hij in de buikdrager ook met zijn gezicht van mij af veilig bij mij op schoot zitten in de rolstoel, als mijn man hem niet draagt en mijn rolstoel duwt.

    Zo zie je maar. Het is voor iedereen verschillend. Kijk vooral samen met je kindje en hoe die tijdens het testen reageert op het dragen, dat is echt een goede manier om er achter te komen welke voor jullie het beste is.
     

Deel Deze Pagina