welke draagzak voor peuter en baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oxbow, 17 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

    oxbow Niet meer actief

    Ik heb onze jongste dochter van 25 maanden en onze zoon 6 maanden altijd in een draagdoek gedragen, maar nu heb ik een draagzak te leen gehad van iemand en ik vind dat toch ook wel erg makkelijk.

    Ik zou graag een draagzak er bij hebben zodat ik ook kan dubbeldragen en omdat het sneller is dan knopen.
    Maar welke drager is geschikt voor baby en peuter.
    Onze zoon is met 6 maanden 6,5 kilo (draagmaat kleding 62/68) en onze dochter is rond de 12 kilo en zo'n 90 cm.

    Ik heb nu een manduca te leen, maar voor mijn dochter van 2 vind ik hem eigenlijk net te klein worden en mijn zoontje heeft zijn beentjes meer opzij steken dan naar beneden hangen omdat hij er voor mijn idee nog net even te klein voor is.
    Verder wel een fijne drager en ik mag hem ook overnemen van degene van wie ik hem geleend heb, maar ik twijfel dus.

    Alvast bedankt voor jullie advies
     
  2. Danielle86

    Danielle86 Fanatiek lid

    13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Het is een heel lastig dillemma waar je in zit, want er zijn eigenlijk geen dragers die zowel bij een baby als bij een peuter echt goed zitten. Het is altijd consessies doen.

    Onze zoon hebben wij vanaf een maand of 6 veel in de manduca gedragen tot hij 18 maanden was en 91 cm. Dus dat jij vind dat jouw peuter te groot wordt voor de manduca klopt ook helemaal. De manduca gaat vanaf 68/74 echt goed zitten, dus dat zit er wel aan te komen.

    Ik heb tijdens mijn opleiding de emeibaby geprobeerd. Die kan vanaf de geboorte dus die kan voor de baby. En volgens mij kan hij zeker tot maar 92 maar ik twijfel of het geen maat 98 was... Bij mijn weten is dit de enige drager die je voor beide goed zou kunnen gebruiken omdat je het zitvlak van smal tot erg breed kan verstellen. Maar de emeibaby vergt even wat oefening voor hij goed zit. Maar als je er eenmaal handigheid in hebt is het een fijne drager.

    Zou het eventueel een optie zijn om bijvoorbeeld je peuter in een Tula Toddler oid. te dragen en de baby in de doek? Of de manduca en dan de peuter in de doek?
     
  3. Teske1987

    Teske1987 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Emeibaby is ook de enigste die ik kan bedenken die tot maat 92/98 gaat.
     
  4. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    De boba 4g is perfect! Zowel buik als rug te dragen en heeft als enige in zijn soort ook voetsteuntjes voor peuters.
     
  5. cooksie

    cooksie Bekend lid

    24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    De ergobaby! M'n dochter met maat 92
    Zit er perfect in op de rug en de baby kan er ook perfect in op de buik! Mijn zoon zit nu in de baby insert maar als straks gewoon als een kikkertje erin!
     
  6. Sanny76

    Sanny76 Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Van de Storchenwiege (ik hoop dat ik het goed schrijf) kun je het zitvlak ook versmallen en verbreden. Ik weet niet goed tot hoeveel kilo die gaat.

    Ik vond de manduca heel fijn, maar mijn oudste is nu 20 kg en dat wordt voor mij echt te zwaar om te dragen (helaas nog steeds beetje last van rug/bekken) Voor onze dochter is het nu prima! (ze is 10 mnd en 10 kg)
     
  7. Danielle86

    Danielle86 Fanatiek lid

    13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Als een kikker in een ergonomische draagzak is niet aan te raden. Enkel de eerste weken (één a twee) wanneer de beentjes moeilijk te spreiden zijn. Wanneer dit wel kan (spreiden dus) heeft dat zeker de voorkeurd omdat in een kikkerhouding er heel erg veel druk op de heupjes komt en je net zo goed een babybjorn kunt pakken. Ook de boba 4g is niet geschikt voor beide leeftijden.

    De storchenwiege is idd goed verstelbaar maar niet tot maat 92. Het aantal kilo's dat ze mogen dragen zegt enkel iets over de stof en de sterkte hiervan (en tot hoeveel kilo hij getest is), het gaat echt om de ondersteuning zoveel mogelijk van knieholte tot knieholte te hebben. En die afstand is bij baby's nu eenmaal minder dan bij peuters.
     
  8. Leonike

    Leonike Bekend lid

    21 nov 2011
    521
    2
    18
    Ik zou gaan voor een Tula babyversie met de verbreders erbij.
    Je jongste past qua kledingmaat prima in de Tula baby (babymaat is vanaf maat 68).
    Met de verbreders zit je oudste ook nog prima erin.

    (heb toevallig gister een logeetje van 2j9m (kledingmaat 92/98) erin gedragen op die manier. Ze werd niet meer helemaal van knie-tot-knie ondersteund, maar zat prima. Ik vond het qua zwaarte ook erg meevallen).

    Ik kan je evt. per pb wel een foto sturen van logeetje in de Tula. Dan kun je zien hoe ze zit.
     

Deel Deze Pagina