Welke draagzak?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lionne, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lionne

    Lionne Fanatiek lid

    24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Wij willen graag een draagzak voor ons kindje.
    We onen namelijk op een appartement, zonder lift.
    Ik wil graag dat het kindje naar me toe kan en van me af(als dat nodig is). We wiklen er een die lang meegaat, dus waar ze niet te snel uitgroeit.

    Welke raden jullie aan?
     
  2. Inaya

    Inaya Actief lid

    4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook wel benieuwd naar de reacties, wil er ook eentje voor korte boodschapjes e.d. Of is een draagdoek beter ivm de houding van het kindje?
     
  3. Jel123

    Jel123 Actief lid

    1 aug 2011
    222
    0
    0
    Ik heb zelf een Marsupi gekocht voor het eerste jaar. Hier kan de baby vanaf de geboorte al in. Een Manduca of Beco is geloof ik ook erg fijn maar is nog niet te gebruiken direct na de geboorte, geloof vanaf 4/5 maanden ofzo maar kan je wel tot zeker 2 jaar gebruiken. Op het forum voeden en dragen kan je erg veel informatie vinden over ergonomische dragers.
     
  4. mich87

    mich87 Bekend lid

    7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Manduca is wel vanaf de geboorte te gebruiken, want er zit een speciaal inzetstuk bij. Maar voor hele kleintjes zou ik gaan voor een mei tai of draagdoek en vanaf een week of 8 vond ik een ergonomische drager erg fijn.
     
  5. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou zeker voor een draagdoek of ergonomische drager kiezen.. En geen gewone draagzak; is niet goed voor je kindje en loopt ook nog eens veel minder comfortabel terwijl je met een goede draagdoek/drager echt heel lang kan 'dragen'.

    Kijk anders eens op wat verschillende sites zoals bijv.: DraagKrachtig shop staat informatie etc.
     
  6. Daph85

    Daph85 Lid

    5 jan 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vanaf dag 1 een Bondolino gebruikt, echt heerlijk!
    Heb ook een Aquacarrier, die ik ook 'droog' gebruik, maar dat is echt een doek. Maar ook heel prettig in gebruik!
     
  7. Nummer 10

    Nummer 10 Actief lid

    2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over het algemeen is een babywinkel geen goede plek voor het vinden van een draagdoek/zak.

    Wij hebben een Beco Butterfly, die is ook direct vanaf de geboorte te gebruiken (vanaf 3,5 kilo geloof ik) maar we hebben hem pas na een paar maanden gekocht. Deze kan ook op de rug en is tot 2,5 jaar mee geweest op vakantie en naar de stad (dan hoef je geen buggy mee op de fiets)
    De eerste maanden gebruikten we een draagdoek die je moest knopen. Ik vond deze de eerste paar maanden heerlijk, tot ze niet meer liggend erin paste en ik haar niet meer goed omgeknoopt kreeg. Ergonomische dragers zijn veel makkelijker in gebruik. (vond met name mijn man ook)

    Kindjes van je af laten kijken wordt afgeraden door veel draag-experts omdat ze dan niet in een goede houding kunnen hangen, al het gewicht komt op hun kruis en hun beentjes bungelen naar beneden terwijl ze eigenlijk tot aan de knieholtes ondersteunt moeten worden. Daarnaast hebben kindjes dan geen enkele mogelijkheid om zich af te schermen van de prikkels van de drukke buitenwereld als ze dat zouden willen. Sommige kindjes vinden dat heerlijk en voor sommige kinderen is dat helemaal niet fijn.

    Als je wel perse wil dat ze van je af kunnen kijken, is een Stokke draagzak misschien een optie? Ik heb er geen ervaring mee, maar zag dat hij naar je toe, van je af en op je rug te gebruiken is.

    Ik raad je aan om alle namen die hier genoemd worden eens te googelen en ervaringen te lezen zodat je een goede keuze kunt maken.
     
  8. Marlett

    Marlett Fanatiek lid

    13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    De Stokke drager vind ik geen beste drager, een stuk beter dan een BabyBjöngel, dat wel, maar hier vind je een goede review die uitlegt waarom je beter een andere SSC kunt kiezen: Cathelijne » Archive » review Stokke MyCarrier
    Daaronder staat een review van de Manduca en dan zie je een duidelijk verschil. Dit verschil levert je ook nog eens €50,- op...

    Overigens is de houding in een SSC en een draagdoek hetzelfde, een SSC is alleen wat makkelijker om te doen.

    Ik ben erg enthousiast over de Manduca, trouwens.
     
  9. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.903
    254
    83
    Hier ook een Manduca fan!
     
  10. klarinet

    klarinet Fanatiek lid

    23 apr 2007
    2.980
    131
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Voor de eerste tijd heeft een draagdoek mijn voorkeur, na 2-3 maanden hebben wij een beco gebruikt. Erg fijn.
    Bij de website babybij vindt je ook heel veel draagdoeken ed. Succes!
     
  11. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier een Manduca gehad en gaan nu voor een Bondolino (in combi met een doek)
     
  12. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.827
    164
    63
    Hier de eerste maanden ook een doek gebruikt, daarna een hoptye en een beco. Laatste tijd niet meer, ivm de zwangerschap, maar de nieuwe baby wordt ook zeker weer gedragen! (wil nog een wompat of wallaby aanschaffen. Of een Girasol doek... moeilijk, moeilijk!)
     
  13. nense

    nense Fanatiek lid

    14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik raad je ook een draagdoek of ergonomische draagzak te kopen. Let goed op dat je een drager koopt die je kan gebruiken vanaf dag 0.
    Welke jij prettig vindt is heel persoonlijk. Wil je knopen met een doek of juist niet of vind je een combi van deze vormen fijner, zoals een mei tai of wrap around.
    Er zijn een paar webwinkels waar je ook dragers kan huren en zo uitproberen welke jij het fijnste vindt.
    Ik had voor mijn 1e zoontje voor de eerste maanden een rekbare draagdoek. Dit is mij erg goed bevalling en nu voor de 2e ligt hij alweer klaar.
     
  14. Kapedi

    Kapedi Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hi,

    Ik heb een marsupi, het fijne hieraan is dat het met klittenband is.
     
  15. Lionne

    Lionne Fanatiek lid

    24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    We gaan er zeker een huren, om te kijken welke het prettigst zit.
     
  16. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    Een draagdoek! Heel veelzijdig, door de vele knopen die je kan maken. En makkelijk mee te nemen, en als dekentje te gebruiken :).
     
  17. barbeestenboel

    barbeestenboel Actief lid

    20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Een bondolino!
    Hele fijne drager, als je eens wat dikkere kleren draagt of je man draagt na jou, hoef je geen gespen te verstellen. Heel simpel en past altijd. Hier ook vanaf de geboorte gebruikt.
    bar
     
  18. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    bondolino! super ding en heel snel om te doen :)
     
  19. Krissie85

    Krissie85 Niet meer actief

    Bijna alles wat deze mevrouw zegt klopt van geen kant!

    Zeer tevreden over de stokke.. en eenmaal geïnstalleerd is hij net zo makkelijk aan te trekken als je eigen jas!
     
  20. fafje

    fafje Niet meer actief

    ik hb de storchenwiege baby carrier! in breedte en hoogte verstelbaar, echt ideaal
     

Deel Deze Pagina