Welke fles het beste naast borstvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sarahtjee, 29 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarahtjee

    Sarahtjee Lid

    8 sep 2015
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Beste allemaal!

    Mijn dochtertje is nu bijna 8 maanden , bij het cb zeiden ze dat ze alweer te weinig is gegroeid en dat is nu al best lang zo. Ze wilde het eerst aankijken maar bij deze controle bleek ze nogsteeds onder t gemiddelde. Ik geef borstvoeding maar ben ook weer zwanger. Nu kan t dus daar aan liggen dat mijn melk is veranderd .

    Nu gaan we proberen haar flesvoeding erbij te geven maar ik heb er totaal geen verstand van. Ik zag de avent naturel fles maar dan heb je ook nog zoveel verschillende spenen voor erop. Welke kies je dan? Als je ook nog borstvoeding geeft?

    Iemand tips?

    Alvast bedankt
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Met 8 maand hoef je natuurlijk geen fles meer te gebruiken. Je kunt ook voor een (rietjes)beker gaan. Dat is vanaf een maand of 6 te leren.
    Of gewoon een open beker (met wat hulp).
    Dan hoef je straks de fles ook niet af te leren.
    In principe maakt het type fles niet uit, maar is therapeutisch voeden belangrijk. Er is geen speen die de tepel na kan bootsen, ook al beweren sommige fabrikanten het wel.
    De avent is prima, als je dochter eruit wilt drinken. Een klein speentje, nummer 1 is goed. Dan moet ze een beetje moeite doen voor de fles, net als aan de borst.
    Als de fles te makkelijk gaat, kan het zijn dat ze de borst gaan weigeren. In combinatie met de mindere productie en eventuele smaakverandering kan ze dan opeens niet meer willen drinken. Als je hier vrede mee hebt, is het een makkelijke manier om te stoppen. Maar eerst eens kijken of ze de fles wel wilt.
    Ook qua hoeveelheden moet je even goed kijken. Bij flesvoeding worden vaak grotere voedingen geven maar minder vaak. En bij bv juist kleinere en vaker. Kijk even naar de hoeveelheid die ze mag hebben en deel die door het aantal voedingen die ze nu krijgt.
     
  3. 3boymom

    3boymom Actief lid

    3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw
    Ikzelf denk dat het niet uitmaakt wat voor fles. Mijn tweeling drinkt namelijk zonder moeite uit ewn kruidbat fles, ik denk dat t bij elk kindje anders is.
     
  4. Sarahtjee

    Sarahtjee Lid

    8 sep 2015
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel! Heb vandaag contact opgenomen met verpleegkundige van het cb. Ze adviseerde ook al om niet volledige voedingen te geven en een fles van bijv avent . Die lijkt op een tepel volgens haar. Dus ik ga is kijken!
     

Deel Deze Pagina