Welke flessen vinden jullie het beste? En welke de minst goede fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nemo1, 27 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Gewoon nieuwschierig welke fles vinden jullie het beste en waarom?

    Ik gebruik dr brown flessen de smalle! Ik vind ze vooral fijn dat ze geen vacuüm zuigen en heel makkelijk schoon te maken zijn.

    De mindere fles vind ik difrax vooral omdat ze vaak vacuüm zuigen een harde speen hebben, en vaak lekken!

    Ook de avent fles vind ik minder
     
    Kerstbal vindt dit leuk.
  2. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Medela kreeg mijn dochter amper iets uit. Dr. Brown's werkte het beste voor ons
     
    Nemo1 vindt dit leuk.
  3. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Wat grappig. Ik gebruik alleen difrax met dr brown speen en ze lekken nooit en zuigen nooit vacuüm hier. Ben heel tevreden. Mijn zoon spuugt nauwelijks en geen krampjes. Ook niet gehad in het begin.
     
  4. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Hier altijd Avent.
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Bij de jongste eerst Avent geprobeerd, maar die ging veel te snel.
    Daarna de difrax gepakt, maar ging eigenlijk ook te snel, toen naar dr Browns maar omdat die speen een stuk zachter is vond hij dat dus niks meer en daarna dus bij difrax gebleven. Bij hem wel eens last gehad van een lekkende fles, maar ook zeker een paar goede flessen gehad.

    Bij dochter direct begonnen met dr Brown, beviel erg goed, tot we over gingen op de grotere (gekleurde) flessen. De roze flessen gingen al snel lekken. De standaard fles bleef redelijk lang goed. Kwam er dus na een poosje achter dat je ze eigenlijk niet mag uitkoken en niet in de vaatwasser mag doen (wat ik wel deed). Aangezien de periode van krampjes over waren toen overgestapt op difrax en daar drinkt ze nog steeds uit. Ze is nu net 1 en drinkt sinds ze 4 maanden ongeveer is uit dezelfde difrax flessen. Nog nooit een lekkage probleem gehad nu. En deze kunnen wel gewoon in de vaatwasser, wat ik ideaal vind.
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Avent eerst geprobeerd. Vreselijk zoontje zoog ze steeds vacuüm.

    Nu Dr brown al bijna 10mnd. Nooit problemen mee, en volgens de gebruiksaanwijzing mogen ze wel in de vaatwasser. Doe ik elke dag en nooit lekkage.
     
    Roetje08, Kerstbal en Nemo1 vinden dit leuk.
  7. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Onze zoon kreet bv en als ik dit geloofd had dan in de avent. Heb toen de difrax geprobeerd maar was hier huilen geblazen hij kon er niets mee. Onze dochter die kan ivm vroeggeboorte niet uit de borst drinken heeft ze niet genoeg kracht voor. Maar die drinkt nu ontzettend goed uit de avent.
     
  8. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Onze zoon kreeg bv en dat combineerde ik op een gegeven moment met de avent natural flessen. Want op de opvang kreeg hij de fles.

    Nu voor onze dochter heb ik van nuby de natural flessen gekocht. Straks kijken hoe dat gaat. Ben ook weer van plan bv te geven.
     
  9. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Hier fan van de Avent natural flessen. Nu bij de tweede weer mee begonnen. Ook even dr. Brown flessen gebruikt, maar dat vond ik echt ondingen.
    De Avent natural flessen wel tot zeker ruim vier maand met de prematuren speen (0 speen). De eerste heeft zelfs alleen maar de 0 speen gebruikt tot hij een jaar was met afgekolfde melk. Tweede kindje kreeg vanaf vier maand kunstvoeding en toen naar de 1 speen (voor vanaf de geboorte) over gegaan en die gaat nu nog steeds goed.
     
  10. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Difrax!
    Nooit problemen mee gehad. Dochter heeft ook nooit krampjes gehad gelukkig.
     
  11. marina kl

    marina kl Bekend lid

    21 jun 2015
    649
    344
    63
    Hier altijd avent natural flessen. Brede hals om poeder in te doen en werkte ook goed met mijn kolfapparaat (meteen in de fles kolven). Ze dronk precies goed (niet te snel en niet te langzaam), geen vacuüm en het lekte nooit. Ik waste het altijd in de vaatwasser en deed af en toe in magnetron sterilisator.

    We hebben andere nerken geprobeerd, oa difrax en nuk, maar dochter wou het absoluut niet.
     
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Dr Brown! Wij hadden de smalle voor onze reflux uk. Hij kon ondanks zijn vroeggeboorte toen ook gelijk goed uit drinken.
    Schoonmaken is eenvoudig en vermindert kramp. Haha lijkt wel reclame. :oops::)
     
    Kerstbal en Nemo1 vinden dit leuk.
  13. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Haha maar het is wel de waarheid :oops:
     
    owly en Kerstbal vinden dit leuk.
  14. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Hm. Misschien moet ik dan toch ook es dr Brown flessen gaan kopen...
    Bij dochter was ik groot fan van Avent natural, dus die heb ik nu ook weer. Maar zoontje zuigt m dus idd vacuum. Evenals de S-fles van Difrax. Hij heeft veel last van boertjes en krampjes, dus ik ga op zoek naar dr Brown...
     
    Nemo1 vindt dit leuk.
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Bij dochter Difrax gebruikt, zij kreeg vanaf het begin fv.

    Bij zoon hebben we die geprobeerd maar hij snapte de Difrax echt niet.
    Toen overgestapt op Avent en daar lukte het wel mee.
    Fijn ook dat die een 0 speen hebben :)
    Hij kreeg bv tot 6 maanden.
     
  16. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    Bij de oudste zijn wij toen vanwege flinke krampen Dr. Browns gaan gebruiken ipv Avent. Difrax toen een blauwe maandag geprobeerd, maar dat werd het echt niet. Geen fijne flessen vind ik.
    Bij de jongste eerst de natural avent fles gebruikt vanwege de borstvoeding die ik veel deed kolven. Toen ik geen borstvoeding meer gaf zijn we gelijk ook de dr.Browns gaan gebruiken. Jongste heeft nauwelijks krampjes gehad. Ik ben heel tevreden. 1 minpuntje: het schoonmaken en schoon spullen van die fles is een crime.
     
  17. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Helemaal tevreden met avent naturel.

    De slechtste die ik tegen kwam was chicco.
     
  18. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik gebruik Difrax.
     
  19. HvO

    HvO Niet meer actief

    Difrax met 3 standen speen.

    Waren heel erg fan van Dr Brown tot we voeding gingen indikken en het gekloot begon. :(
     
  20. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Hier de wijde dr Browns met ingedikte melk en speen 2, na 5 maanden de 1-2-3 spenen van Difrax erop gezet :) hier lekken ze bijna nooit, en als ze al eens lekken volstaat het om het rietje en radje af te spoelen. We hebben de gewone, maar ook de gekleurde.
     

Deel Deze Pagina