Welke flessenwarmer om afgekolfde borstvoeding op te warmen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mhov, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mhov

    Mhov Bekend lid

    1 mrt 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Dames,
    Ik wil borstvoeding gaan geven en ook af en toe kolven zodat mijn man ook een flesje kan geven.
    Welke flessenwarmer raden jullie aan? Ik lees bij bijna alle beoordelingen van de flessenwarmers niet zo'n goede dingen.
    Melk niet warm, melk te warm, lekt, geen timer enz..

    Kunnen jullie me helpen?
     
  2. LianneE

    LianneE Niet meer actief

    Ik had de avent scf356. Alleen gebruikt door mensen die oppasten. Zelf verwarmden we bv au bain marie. Hij had wel een indicator. Maakte het primawarm maar het duurt gewoon lang (5 a 10 min) en met hongerige baby vond ik te lang.

    Nam een mok, heet water erin en fles erin en vaak voelen of t al goed was.

    Succes!
     
    nosilla vindt dit leuk.
  3. cinniz

    cinniz Actief lid

    19 jul 2011
    365
    45
    28
    Eerlijk ik vond de mijne van prenatal ook echt niets.
    Ik deed het gewoon in de magnetron op de laagste stand.
    Weet dat ze daar ook zat over te zeggen hebben maar het duurde allemaal veel te lang met een hongerige baby die als een malle aan het zoeken en huilen is.
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Zeker als het voor af en toe is, zou ik geen flessenwarmer kopen.
    Hier kookte ik (Nouja m'n man dan) wat water met de waterkoker, zette ik het flesje in, duurt net zo lang als een flessenwarmer, aangezien je een niet te snel warmende flessenwarmer moet hebben.
     
  5. Mhov

    Mhov Bekend lid

    1 mrt 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel!
    Dan gaan we het toch ook maar au bain marie doen in een mok/pannetje.
     
  6. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Passen alle flessen in elke flessen verwarmers? Ik heb Dr. Brown flessen maar vind die flessenverwarmer veel te duur!! Anders schaf ik namelijk een goedkopere aan.
     
  7. elita

    elita Bekend lid

    25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook met borstvoeding geen flessen warmer gehad maar zo nodig au bain Marie in een grote mok of pannetje. Werkte prima. Vaak wist je op voorhand al dat je het flesje moest opwarmen dus zodra baby dan wakker werd zette manlief het flesje in het water
     
  8. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Wij hebben er een van avent. Bevalt prima. Fles is in ongeveer 15 warm, dus ideaal voor bv. Nooit problemen gehad.
     
  9. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.544
    945
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Ik doe het ook zo en werkt prima en snel.
     
  10. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Snel opwarmen is niet goed voor bv ;)
     
  11. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.544
    945
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Hoe 'moet' het dan? Is gewoon in een flessenwarmer die het langzaam opwarmt beter?
     
  12. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Dat wordt idd wel aangeraden. Heeft te maken met hoeveel warmte er in korte tijd door de melk gaat. Een langzame verwarmer doet dit met een lagere temperatuur waardoor eiwitten, enzymen en levende cellen in bv niet kapot gaan.
    een verwarmer die snel verwarmt wordt veel heter en kan dus die cellen en structuren stuk maken
     
    nosilla vindt dit leuk.
  13. LianneE

    LianneE Niet meer actief

    Zal vast beter zijn maar voor die ene keer dat ik het deed.. ze hebben er niks van gekregen ;) snap wel wat je zegt maar eenmalig au bain marie is ook heus geen ramp.

    Dus als je veel gaat opwarmen zou ik een warmer kopen en voor een enkele keer niet. Ik ben zelf na resp. 3 en 4 maanden overgegaan op kv vandaar dat ik achteraf een overbodige aankoop vond ;)
     
  14. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Nee maar ik werk 3 dagen dus ging om best wat voedingen in de week ;). Vond het idee gewoon zonde. Ik heb tot een maand of 4 geleden gevoed, dus was de investering wel waard ;)
     
  15. LianneE

    LianneE Niet meer actief

    Het is indd sterk afhankelijj van je situatie. Bij de oudste maand gekolfd maar ze gaan 3 dagen naar kdv waar ze ook een flessenwarmer hebben. Thuis voedde ik live tenzij ik weg was ofzo.

    TS hoop dat je hiermee uit de voeten kan :)
     
  16. cinniz

    cinniz Actief lid

    19 jul 2011
    365
    45
    28
    Nou die van mij is er ook groot mee geworden.
     
  17. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ik heb de Avent.
    Vond em ideaal.
    Maar mijn zoon krijste niet zo erg als die honger had dus als het even duurde maakte dat niet uit.
     
  18. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Mijn twee dronken de gekolfde melk ook koud. Is ook een optie als je niet vaak een flesje heeft. En je kind al wat ouder is (niet nog maar 1 week oud ofzo).
     
  19. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.226
    2.635
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Bij mijn weten wordt au bain marie juist wel aangeraden hoor, net als met de flessenwarmer. Beiden zijn immers methoden voor geleidelijke verwarming. Het verhaal over kapot maken van eiwitten, enzymen etc gaat over verwarmen met de magnetron.
     
  20. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.586
    425
    83
    Vrouw
    Geen. In een bak met warm water, of onder de warme kraan bij nood.
    Bv kan ook op kamertemperatuur gedronken worden.
     

Deel Deze Pagina