Welke grote klussen doe jij in huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door MnnW, 23 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.151
    2.237
    113
    Vrouw
    Ik had vandaag zo'n dag dat de kinderen naar de opvang waren en ik thuis (zeldzaam!) en ik ben een lang uitgestelde klus gaan doen. Ik heb in de hal boven het goedkope laminaat (wat er 5 jaar geleden al lag toen we het huis kochten) eindelijk vervangen door de houten vloer (van marktplaats) die al een half jaar klaar lag. Heerlijk om te doen en daarna genieten van het resultaat.

    Maar de buurvrouw, leidsters bij de opvang, ouders op het schoolplein, waren allemaal heel verbaasd dat ik dat in mn uppie zelf doe. Voor mij is het echt een hobby en hij ligt er supermooi in ook nog! Mij vriend houdt helemaal niet van klussen en huurt het liefst overal iemand voor in of blijft maar uitstellen, soms jááren.

    Pakken jullie ook wel eens zelf dit soort klussen aan?
     
    LolaBloem, Vitamientjuh en femkes vinden dit leuk.
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.380
    6.921
    113
    Vrouw
    Ik pak dat soort dingen ook wel snel aan maar ik woon samen met een vrouw dus ik kan niet terug vallen op een man haha ;)

    Dingen ophangen, schilderen, meubels in elkaar zetten, lampen vervangen (ook van de auto) etc vind ik prima om te doen.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  3. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.151
    2.237
    113
    Vrouw
    Ik ben opgegroeid als oudste van 4 meiden en vond het altijd heel leuk om mijn vader te helpen als hij klusjes deed, met de paplepel ingegoten dus, waarschijnlijk veel meer dan wanneer ik ook broers had gehad
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Ja hoor laminaat leggen, verven, doe bijna alles zelf. Mijn vader heeft 2 linkerhanden en mijn moeder deed ook alles thuis. Mijn man kan het gelukkig ook wel, want heb er niet altijd zin in.
     
  5. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Maar net wat er nodig is. Geen man in huis dus doe vrijwel alles zelf, alleen als er electriciteit bij komt kijken bel ik mijn vader.
    Behangen is favoriet, dat vind ik echt leuk om te doen!
     
  6. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Verven, sausen en behangen.

    Laminaat leggen laat ik over aan anderen.
    En als het te lang duurt voordat ie eraan begint,
    Dan plaats ik een oproepje op FB.
     
  7. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Ik heb een keer de buitenboel geschuurd en geschilderd. Dit had €1500 gekost en toen vond ik dat ik dat zelf ook heus wel kon. Ik kon het ook. Maar wat een giga @&€&@-klus!! Dat was echt éénmalig. Volgend jaar laten we al het hout vervangen door kunststof :D
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  8. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    Momenteel laat ik het meeste aan een ander over. Vandaag wel een spiegel en gordijnrail opgehangen. Mijn vader heeft de kapstokken en lampen gedaan. Nu moet er alleen nog een kabel onder de vloer door. Op de één of andere manier ben ik al gewaarschuwd dat niet zelf te doen, ben ruim 37 weken zwanger.

    Deze zomer moet het huis geverfd, leuk klusje.
     
  9. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ja, ik doe alles zelf. In dit huis alles alleen gedaan, strippen van plafonds en wanden tot behangen en schilderen, restaureren van de trap en spotjes aansluiten. Alleen het nieuwe plafond plaatsen lukte me niet alleen, dat heb ik samen met een klusjesman gedaan (na eerst een hele dag hannesen met stempels om die gipsplaten hoog te houden). En het spackspuiten en de aanleg van de tuin heb ik uitbesteed. Mijn man heeft in die tijd voor onze zoon en het huishouden gezorgd. Hij heeft twee linkerhanden, dus dit was een logische verdeling. Maar ik had het liever samen, als stel gedaan.
     
    cowgirl80 en Evi88 vinden dit leuk.
  10. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik schilder, schuur en zet meubels in elkaar.
    Daarnaast doe ik vaak de 'electronische' dingen. CV instellen, tv aansluiten etc.
     
    Whysteria vindt dit leuk.
  11. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Grappig. Dit is zo'n beetje precies hoe het bij ons gaat.
    Ik doe heel veel dingen zelf (tot reparaties aan de grasmaaier/kettingzagen toe). Ik heb alleen in het huishouden en tuinonderhoud weer twee linkerhanden, en daar is mijn vriend juist weer heel goed in (en voor de brute kracht uiteraard) :)
     
    Manque vindt dit leuk.
  12. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Met een man die van beroep timmerman is waag ik mij niet aan dat soort klusjes. Daar kan ik simpelweg niet tegen op qua afwerking.

    Ik schilder wel gerust alles in huis, nu veel in de tuin bezig etc..
     
  13. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Overigens kreeg ik laatst de vraag van de oudste, of ik wel aan papa's gereedschapskist mocht zitten, toen ik een dopsleutel wilde pakken.
    Ik moet duidelijk wat aan m'n imago doen en meer klussen buiten school ipv tijdens :roflmao::roflmao:
     
    Marchella, chrystel73, cowgirl80 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Het enige wat ik doe is dingen verzetten en verven. Vriend kan wel heen veel dus wij huren nooit iemand in ofzo.
     
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik heb ons halve huis zelf verbouwd. Schuren, schilderen, deuren ophangen, zagen, klinken erop zetten, noem het maar. Samen met man het kippenhok gebouwd.
    Onze zoon zn kamer heb ik helemaal gedaan :) (best trots op stiekem :p)

    Sinds we dr wonen bijna alles opgehangen aan de muur, sloten vervangen, lampen opgehangen, muren geverfd, deuren geverfd, plankjes opgehangen, raambomen en raamsloten erop gezet. Rolgordijnen en veluxgordijnen en gewone gordijnen opgehanhen incl systemen.

    Ach ik vind mezelf best handig. Mn man werkt veel, dus als ik dingen af wil hebben zal ik zelf simpelweg dingen moeten doen. Sommige dingen wacht ik op hem, maar dat komt meer omdat ik niet en op onze zoon kan passen en dat kan doen.

    Bepaalde klusjes doe ik niet. Zoals in tegels boren. Als dat fout gaat heb ik liever dat het zijn schuld is :p
     
    Marchella, Vitamientjuh, Miss M en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.451
    10.654
    113
    Dit heb ik ook gedaan. Nooit meer. Wat een rot werk vond ik dat.
     
    Youtan vindt dit leuk.
  17. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik doe alles behalve de electriciteit. Mijn man is eigenlijk elektricien (inmiddels al jaren niet meer) dus dat laat ik aan hem over. Verder pak ik alles aan. Wij hebben zelf ons huis gebouwd, zonder aannemer. Voor sommige dingen hebben we vaklui ingehuurd maar we hebben heel veel zelf gedaan. Ik dus ook. Van het isoleren van de muren tot het leggen van vloerverwarming en het wapenen van beton. Ik draai nergens mijn hand meer voor om.:)
     
    elsie89, Vitamientjuh en Sue87 vinden dit leuk.
  18. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Zojuist heb ik de muur op zolder geschilderd met 5 in 1 voorstrijk (ik vind de bouwmarkt zo leuk, al die geniale spullen die ze hebben. Ik ben gevaarlijker in de bouwmarkt dan bij de kledingwinkel). Morgen gaat het laminaat erin terwijl mijn man zoveel mogelijk kinderen meeneemt naar de bibliotheek. Elke kast in huis heb ik in elkaar gezet en elk gat in de muur heb ik geboord. Maar het liefst doe ik het samen met mijn moeder (dochter van een aannemer) of man, een extra set handen is vaak wel fijn.
    De echt grote dingen laat ik over aan professionals. De dakkapel plaatsen of badkamer erin zetten, dat kan ik echt niet.
     
    cowgirl80 en MnnW vinden dit leuk.
  19. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Echt grote klussen besteden we uit aan de vakman, dan heb ik het over keuken plaatsen en zolder afbreken ,isoleren en opbouwen.(toen we het huis kochten hebben we alles behalve dit zelf opgeknapt, nu simpelweg geen tijd/zin in)
    Laminaat op de nieuwe zolder was mijn man aan begonnen en zou hij in het weekend af maken. Toen moest hij onverwacht werken dat weekend en toen heb ik als verrassing in mijn eentje meer dan de helft van de kamer van laminaat voorzien. Hij was blij verrast toen hij thuis kwam en moest tot de conclusie komen dat ik beter ben in het op maat maken van de planken :D
     
  20. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik ben blij om te lezen dat er meer handige dames zijn. Zelf draai ik ook voor weinig dingen mijn hand om. Als kind ging ik al lekker klussen bij mn vader in de schuur. Bij de verbouwing ook heel veel gedaan. Nu in huis doe ik alles, behalve electriciteit. Daar komt mn broer voor. Maar in mijn omgeving vinden sommige mensen het nog bijzonder dat een vrouw zelf ook klussen doet.
     

Deel Deze Pagina