welke inkopen in duitsland goedkoper?

Discussie in 'De lounge' gestart door pallieter, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

    Amfy Niet meer actief


    voor mij is het wel veel goedkoper we rijden op gas dus dat is al weinig.
    een keer in de week ga ik naar de kaufland en de penny daar haal ik voor de heleweek boodschappen voor 60 euro hoog uit dan heb ik alles.als ik de zelfde boodschappen in nederland haal (dit heb ik dus gedaan en dan bij de albert hein en aldi) was ik 120 euro kwijt ik vind dat wel veel geld.
     
  2. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Als je echt coca cola drinkt (en fanta/sprite etc) dan is het ook echt de moeite waard om dit in Duitsland groots in te kopen! Ik weet niet meer precies hoeveel het scheelde maar was tussen de 30 en 50 ct per fles.
    (ook hier dus Kleve)
     
  3. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    in kleve bij de getranke hal:) ideaal mijn vriend is nog al gek op de echte mezzo mix
     
  4. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Bij ons ligt Duitsland echt naast de deur, dus ik ga mijn mascara daar halen (Volume express).
    Deze kost hier € 11,20 en in Duitsland € 4,89 vindt ik dus wel interessant.

    Voor de rest zijn de pampers € 1,- goedkoper. als je nu nog een stuk moet rijden alleen daarvoor scheelt het niks maar als je er toch moet zijn.
     
  5. pallieter

    pallieter Lid

    20 mei 2008
    33
    0
    0
    We gaan er inderdaad een gezellig dagje van maken en omdat we er dan toch zijn wat voorraad in te slaan, maar dan vooral drank, milka chocolade ;) , keukenrol, deo...niet zozeer verse groenten en fruit. Ik vind het ook altijd plezant om nieuwe dingen te leren kennen (beroepsmisvorming ;) mijn werk heeft te maken met voeding). Ik denk wel dat sommige dingen voor ons goedkoper zal zijn, wij wonen namelijk in België en hier is het echt wel duur. Dus ik kan het best eens gaan kijken in kaufland of aldi of plus en in DM?
     
  6. Krokus

    Krokus Fanatiek lid

    5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik woon maar vijf minuten van duitsland en ga er echt nooit boodschappen doen. Al die duitsers komen hier boodschappen doen. Je kunt in venlo nog geen parkeerplaats meer vinden door allemaal die duitsers. Word daar echt niet goed van hoor. Waarom komen die duitsers hier als het in duitsland allemaal zo goedkoop is?
     
  7. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ze zijn jaloers op onze mooie supermarkten :)
     
  8. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Ik ga altijd naar Real in duitsland. Pampers zijn daar vaak in de reclame en dan stukken goedkoper dan hier. Ook zuivel, toiletartikelen, waspoeder scheelt enorm.

    Keuze bij Real is ook vele malen groter dan hier.. met name de hoek van de koeling.. is daar net zo groot als hier de plaatselijke supermarkt.

    Tanken is ook voordeliger, maar let op! In duitsland kunnen de prijzen per dag enorm schelen.. ene dag 1.38 voor euro.. dag erna gewoon 1.46..
     
  9. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Ik weet niet of dit bedrijf vestigingen door heel Duitsland heeft, maar als ik op familiebezoek in Duitsland ben, dan moet ik ook altijd even winkelen in de Globus !
     
  10. Krokus

    Krokus Fanatiek lid

    5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ja dat zal het zijn hahahah. Alleen omdat ik zo'n hekel heb aan het feit dat die duitsers hier heen komen ga ik gewoon uit principe niet naar duitsland.

    wat ik ook niet snap, ze kopen hier ook veel kleding. En dan zien ze er nog niet uit. :(
     
  11. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Wij gaan ook wel eens naar de rewe..
    Probleem is altijd dat ik de kar zo vol duw met lekkere dingen, dat ik veeeeeeeel duurder uit ben als dat ik hier gewoon de c1000 binnenwandel en mn wekelijkse boodschapjes haal :oops:
     
  12. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    1. Omdat producten over het algemeen toch echt wat goedkoper zijn in Nederland
    2. betere kwaliteit in Nederland, vooral groente en fruit
    3. Kleding is in Nederland ook leuker, kleuriger, degelijker.
    4. Nieuwe producten. In Duitsland is altijd alles hetzelfde.

    Helaas woon ik te ver van de grens om even in Nederland boodschappen te doen, maar ik laat veel producten importeren.
     
  13. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zeg je nou dat Duitsers niet goed gekleed zijn? :rolleyes:

    En ik woon zelf sinds 3 jaar net over de grens. Hier zie je bij de Penny altijd de hele week nederlanders hun boodschappen halen en in nederland staan alle witte kentekens.
    Niets mis mee toch. In Duitsland zijn veel artikelen goedkoper, maar in nederland heb je ook veel artikelen nog goedkoper.

    Ik denk dat een groot deel duitsers, waarvan jij denkt dat het duitsers zijn, in het echt gewoon nederlanders zijn hoor. Dat zie je overal net over de grens.

    kwebbel
     
  14. Krokus

    Krokus Fanatiek lid

    5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    nee hoor, ik weet het verschil tussen nederlanders en duitsers en ik hoor ze toch ook gewoon praten.

    Waar ik me helemaal aan erger is dat winkelmedewerkers gewoon duits gaan praten tegen nederlanders, omdat ze het gewoon zo gewend zijn dat er veel duitsers komen. In duitsland praten ze toch ook geen nederlands tegen ons.
     
  15. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik vind je wel erg kortzichtig, maar goed dat is mijn mening.

    Als ik jouw was zou ik me er niet druk om maken er zijn erger dingen toch ;)

    Kwebbel
     
  16. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    kwebbel waarzit jij? ik ga morgen bieden op een huis in emmerich.

    ik vind de boodschappen in duitsland veel beter en de meeste duitsers die in nederland boodschappen gaan doen.zijn nederlands duitse gezinnen en omdat een van de 2 geen nederland praat word er duits gesproken als ik in elten kleve enz boodschappen ga doen dan loop ik over de nederlanders.hier zie ik trouwens nauwelijks duitser in de winkel en ik zit toch dicht om de grens
     
  17. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Elten :)
     
  18. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    lobith :)

    jij hebt brödje dichtbij zitten
     
  19. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland

    :) :) heel dichtbij :) :)
     
  20. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Nou en bedankt, dus ik zie er niet uit.............. :rolleyes: vind je antwoorden een beetje kort door de bocht als ik eerlijk ben. Als je het niet zo op duitsers hebt, blijf dan lekker weg uit dit topic! :D
     

Deel Deze Pagina