Welke internetbrowser/beveiliging gebruiken jullie voor je kind (bijna 8jr)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Selly, 20 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selly

    Selly Actief lid

    22 feb 2010
    221
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    mijn dochtertje van bijna 8 vindt het steeds leuker om zelf op de tablet muziek en filmpjes op te zoeken.
    Vooralsnog zijn het bijna alleen tekenfilmpjes of Checkpoint en ze luistert muziek via Spotify, dat hou ik allemaal met een schuin oog in de gaten.
    Maar nu heeft ze ontdekt dat ze via Google de bijpassende videoclips kan vinden en daar is ze de laatste tijd meer mee bezig. Ik heb laatst meegekeken en rustig uitgelegd waarom ik graag wil weten waar ze naar kijkt maar ik merk dat ze zich toch wat betrapt voelde.
    Maar ja, ik heb ook liever niet dat ze al te gekke dingen ziet dus ik wil me verdiepen in kindvriendelijke browsers of andere internetbeveiliging of filters. Hoeft echt niet alles tegen te houden maar expliciete seks en geweld vooralsnog wel. Hebben jullie tips?

    Groetjes,
    Selly
     
  2. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier ook dezelfde leeftijd, en youtube mogen ze kijken via smart tv, zodat het op scherm zichtbaar is.
    Daar kun je prima clips zoeken en hou il het in de gaten.
    Informatie zoeken gebeurt op de laptop aan de keukentafel.

    Tablet vind ik verschrikkelijk voor de ogen en lichaamshouding, dus hebben we helemaal niet.
     
  3. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier kijkt zoon altijd naar minecraft games en naar enzo knol... vreselijk! Hij ligt onder tafel van het lachen en sommige dingen moeten uit omdat ze echt te erg zijn (taalgebruik etc).
    Verder kijk ik regelmatig terug wat ze kijken en soms praat ik met hem erover als er dingen zijn waarvan ik denk waarom?? Toch zijn het geen schokkende dingen, meer nerf gevechten met volwassenen etc (hij vindt dat supergrappig omdat dat hier ook gebeurd, zeker als mijn neef in de buurt is).

    Hier wel beperkte content ingesteld op youtube, verder niet.
     
  4. nerdygirl123

    nerdygirl123 Actief lid

    20 jun 2014
    295
    60
    28
    #4 nerdygirl123, 24 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2018
    Op computer heeft ze een account met ouderlijk gezag (bij iedere nieuwe site toestemming geven), maar ze heeft een eigen iPad, liever dat ze daar op gaat ;)
    Die heeft geen beperkingen.

    Heel soms kijkt ze wel eens filmpjes met te grof taalgebruik, maar meestal vind ik het ok. Ze kijkt ook enzo knol/minecraft, Dylan Haegens, Djamila etc.
    Verder veel informatieve filmpjes of piano oefeningen. Momenteel ook veel Harry Potter stukjes; iedere zoveel tijd heeft ze weer een andere interesse.
    Alleen als haar stiefzusje van 6 erbij is mag ze niet naar Dylan H en Enzo K kijken.
    Verder alleen beneden kijken, zodat ik zie wat ze doet.

    Toen ze 3/4 was had ze een kinderslot (kids place) met beperkte spellen/toegang op tablet. Maar mevrouw kraakt altijd alle codes.. Vanaf 4/5 ofzo is ze steeds meer ‘los’ op internet. Kon ook al vroeg schrijven.
     

Deel Deze Pagina