Welke jongensnaam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nina Sanders, 22 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    wij komen er niet uit. Mijn man is vervelend aan het doen en ik ben ook vervelend door de utro ;).
    Voor een meisje zijn we het unaniem eens. Heel fijn.
    Voor een jongen is het me toch lastig. Telkens als we denken dat we de naam hebben twijfel mijn man weer.

    Ik heb hem zoooooo veel ruimte gegeven maar hij zegt gewoonweg dat er naast de naam van ons zoontje geen enkele naam is die het erbij haalt. Daar ben ik het wel mee eens.

    Komen we toch weer bij mijn eerste keuze qua jongensnaam (tweede naam was een optie van mijn man die ik prima vind):

    Kaiser (Kai) Manuel

    Een meisje zal Ziva Isabelle heten en ons zoontje heet Sito (omgekeerd. Tweede naam zet ik hier liever niet neer maar is de liefdesdag in feb). ;)
    Help. Waarom twijfelt mijn man telkens zo? Gaan we hier ooit uitkomen? We hadden op een gegeven moment Jones Augustus. ZO vet. Maar toch twijfelt manlief weer en ‘is dat het toch niet’. Maar met een alternatief komen: ho maar!
    help! Ik wil dat hij er ook echt achter staat.
    Maar er is niks dat hij mooi vindt. Ja Manuel als tweede naam: ja prima weetje.
     
  2. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Misschien even laten rusten en verder gaan als je zwanger bent.

    Niks mis met namen zoeken maar het moet niet obsessief worden.

    Zet in een lijstje wat je hebt en ga verder als het zover is. Misschien krijg je dan ook een juist gevoel bij de naam.
     
    Marchella, Oona, Oceanna en 9 anderen vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja goede tip! Thanks! Het is ook allemaal wat he. Och ik maak het mijn man ook niet gemakkelijk. De behandelingen en alles hebben natuurlijk ook effect op hem. Maar ik vind zijn houding vooral frustrerend (ja ik ben weer gestart met de utro waarvan ik weet dat ik hekserig word dus ik weet hoe onredelijk ik ben ook).
    Gelukkig kan ik er nu hopelijk wat beter mee om gaan (mijn man is ook wel relaxter dan vorige ronde) en zijn we meer in staat het te relativeren. Maar namen issues frustreert me enorm!
    Voor de rest gaat het prima ;)
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  4. Anna1083

    Anna1083 Bekend lid

    21 okt 2016
    841
    323
    63
    Ik vind Kaiser en ziva geweldig! Niets meer aan doen
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Haha genoteerd zijn ze sowieso. Maar ik wil tzt per se dat mijn man er net zo over denkt.

    Ik wil mijn enthousiasme zo graag overbrengen op hem! Maar hij denkt in stapjes. Eerst behandelingen enzo. En och ik kan het hem niet kwalijk nemen.

    Doe ik ook niet. Maar ik voel me soms wel een beetje machteloos. Dan denk ik: waarom kun je er niet nu al mee bezig zijn? Doe ik toch ook. Ook al is t voor de afleiding. Toch is hij meer nuchter. Kan ik daar boos om worden? Nee. Tuurlijk niet.

    Ik bedoel, ik ben degene die hierin faalt. Dus Tsja. Daar heeft hij plat gezegd ook last van.
     
  6. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Haha ik snap je wel hoor. De naam is een van de weinige dingen waar je nu grip op hebt, en als je man dan tegenstribbelt is dat even klote. Denk dat het voor je man nu nog niet zo heel concreet is en dat hij daardoor nog afwachtend is?

    Als ik jou was zou ik toch proberen het een beetje los te laten. Obsessief is wel een woord waar ik aan moet denken ;) Focus op je kleine man, op je gezin, op je werk, hobby's enz. Even loslaten die naam. Die komt vanzelf wel :)
     
    Marchella vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Precies dat eerste. Ahh Thanks. Thanks voor je woorden. Niet leuk maar wel waar.
     
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oké oké.
    Niet meer zeuren. :)
    Ik heb besloten dat ik niet meer mag zeuren. Tuurlijk mag mijn man een mening hebben en vinden dat we te snel hierin gaan.
    Bah ik wil ook te veel.
     
    Marchella vindt dit leuk.
  9. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Fijn dat je het goed oppakt, het was ook echt goed bedoeld! :)
     
  10. Sunna

    Sunna Fanatiek lid

    10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Mannen gaan er volgens mij vaak anders mee om...Hier in elk geval ook. Ik hoef hier nog niet met namen aan te komen haha! Eerst een goede echo, daarna geslacht en dan zullen we wel eens zien...

    Maar ik snap je wel goed, ik zou het liefst de namen al gekozen hebben nu.
     
    Nina Sanders en Hopsatee vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Tuurlijk! Ik ben ook echt niet makkelijk. Het is voor mij soms echt klote maar dat maakt de wens voor mijn man niet minder. Ik wil dit gewoon samen doen en het komt uiteindelijk echt wel goed!
     
  12. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.589
    13.146
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Sja ik kan je man niet begrijpen dus aan mij heb je niks :roflmao:
    Ik vind Jones Augustus echt zó fantastisch dat ik niet snap waarom hij er zo aan twijfelt.
    En Kaiser vind ik ook geweldig (was zelfs mijn bijdrage) dus ook daarin snap ik niet waarom hij twijfelt. Manuel vind ik dan weer compleet 3x niks. Maar soit, als jij er mee kunt leven, kan ik dat ook :D

    Enige tip die ik jullie geven kan: schrijf de namen die in de race zijn elk op één A4-tje.
    Hou de lijst kort. Mijn advies is max. 5 namen.
    Keer de vellen om en hussel flink door elkaar (liefst door een onafhankelijk persoon).
    Ga nu beiden stuk voor stuk op alle vellen staan en vóel. Onthou beide degene waar je het beste gevoel bij kreeg. Hou je één vel over? Dan is dit dé naam. Houden jullie twee vellen over? Draai dan tegelijk de vellen waar jullie op staan om en lees de naam die op jouw vel staat alleen zélf. Spreek beiden hardop je gevoel uit bij het zien van je 'gekozen' naam. Teleurgesteld bij het zien? Gooi deze naam weg.
    Ga door tot er één overblijft.

    Edit: ben het wel met de rest eens dat het soms beter is om het even te laten rusten allemaal.
    Kun je mijn tip bewaren voor als het nodig is ;)
     
    Marchella en boogiebril vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wat ik bedoelde is dat de behandelingen ook invloed hebben op mijn man. Hij heeft immers dezelfde behoefte maar is toch meer nuchter hierin. Wellicht vanwege ons zoontje. Oh vind ik dan zo lastig. Doe ik hem tekort door een wens voor een 2e? Dat wil ik absoluut niet.
     
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @hummeltje5 wat een goede tip!! Ga ik erin houden!
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  15. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Jullie kiezen beide voor een tweede toch? Hij weet ook wat dat voor jou en jullie betekent. Blijf in gesprek met elkaar, over de behandelingen en wat dat met jullie beide doet. Dan komt t vast goed :)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Kreeg net even een geruststellende aai over mn bol:
    ‘Lief komt wel goed!’
    ‘Ja???!!!! Echt?? De namen???’
    ‘Niet per se’
    ‘Huh?’
    ‘Ik wil me er ook goed bij voelen!’
    ‘Ja lekker voor je. Schat kom op.’
    ‘We komen er wel uit. Tzt. En we hebben O. Tot die tijd heb ik genoeg aan jou en O.’


    Och. ;)
     
    boogiebril vindt dit leuk.
  17. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja ja zeer zeker vanuit beiden!
     
  19. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Niet zo voelen hoor xxx
     
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.589
    13.146
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Amen.
    Dus dat.
    :)
     
    Schuurpapier vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina