Welke jongensnaam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nina Sanders, 22 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.476
    3.333
    113

    Denk dat je man wel met namen komt als je zwanger bent.
    Nu is het nog geen werkelijkheid en denk vooral als man niet.

    Dus ga gezellig wat leuks doen samen!

    Anders is straks een naam zoeken ook niet meer leuk.
     
    Marchella en Oceanna vinden dit leuk.
  2. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Er zijn ook mannen die zelfs als je al zwanger bent nog niet echt meedenken hoor. Voor veel mannen is het gewoon pas écht als de baby geboren is ofzo. Anderen doen hun best wel tijdens de zwangerschap maar het is voor hun heel anders dan voor ons
     
  3. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Dat had vriendin van mij ook dag later hoorde we pas de naam. Met geboorte was die er nog niet.
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wooow dat lijkt mij pas lastig!
    Voor mijn gevoel moet je altijd wel 'wennen' aan een naam om te kijken of hij bij je past.
    Daarbij kan ik een naam mooi vinden maar een paar weken later denken 'hm, nee, toch niet!'
     
  5. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.009
    25.458
    113
    Ik zou op dit moment ook geen namen kunnen verzinnen. Bij elke jongensnaam zie ik mijn zoontje voor me, en die heeft de perfecte naam al, haha.
    Ik denk dat als je zwanger bent dan de naam wel komt omdat deze dan echt voor het nieuwe persoontje is :)
    Meisjesnamen begin ik niet eens aan, lol. Ik kan me niet voorstellen om een meisje te krijgen :p
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik wilde een heel verhaal typen over mannen die niet mee denken... die zijn stom! (Totaal gebaseerd op eigen ervaring en hormonen :roflmao:)... maar na zijn "Ik heb jou en o en dat is voorlopig genoeg"... neem ik het terug. Ik vind je man geweldig :thumup:

    On topic :) het komt ook echt wel goed. Als je zw dadelijk een feit is, komt er echt wel meer ruimte om het hier samen over te hebben!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ja mij ook hoor... Niet aan mij besteed.

    Vond zelf ook wat onwennig. Gefeliciteerd met jullie dochter Hoe heet ze? Daar zijn we nog niet over uit.
    Euhh ok.. Haha

    Advies met namen. Schrijf de leuke op en laat het verder even rusten. Jullie hebben vanuit heel positief gezien sowieso 40 weken de tijd.

    Wij hadden op een gegeven moment top 3 die af en toe wisselde gedurende zwangerschap..En zo uit boekje kwam mijn man met de 2e naam waar we over zaten te dubben (Laureen) pats boem klaar. Haha
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Haha mijn zus en haar man hadden al tijden de naam van hun dochter vast staan. Geen twijfel. Toen ze geboren was vonden ze die naam totaal niet meer passen en hebben ze een half uur na de geboorte en andere naam bedacht. Het kan dus wel ;)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Ik herken zooooo wat je zegt. Ik heb op niks grip, behalve de naam. Dus bombardeer ik mijn man daarmee die dan zegt: hmm, niet zo. Of: dat zien we dan wel, of: ik denk er over na. Verschrikkelijk! En het enige wat helpt (weet ik nu) is laten rusten. Want als ik dan enige tijd later de naam noem is hij wel enthousiast. Mannen en hun gebruiksaanwijzing :rolleyes:
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Haha woooooooooooww dat vind ik wel heel gewaagd hoor!
     
  11. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Mijn vriend kreeg het voor elkaar om op de dag van de inleiding - terwijl we al onderweg waren - te bedenken dat hij de naam die we hadden toch niet zo mooi vond. De naam stond al vast sinds de 20 weken echo, had zelfs al een armband met de initialen van onze dochters:roflmao::roflmao:. Dus in de auto een andere naam verzonnen en wat zijn we er blij mee.
     
    Marchella, Flamingooo, Diro en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nu ben ik heel benieuwd naar de namen. Is het een compleet andere naam geworden of qua stijl / klank wel hetzelfde?
     
  13. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Lieve Nina, je faalt niet. Je bent juist heel hard aan het werk voor een tweede kindje.

    En je man is in zijn hoofd hard aan het werk om ervoor te zorgen dat jij niet helemaal de pan uit flipt, omdat hij net op dat moment de verkeerde dingen zegt. Misschien dat hij daarom niet zo goed op naam wil reageren?

    Als je zometeen zwanger bent valt de stress van die behandeling weg. Misschien komt er dan ruimte om heerlijk over namen te kibbelen samen. Hou nog even vol, je doet het goed. :)
     
    MamavanHayden en hummeltje5 vinden dit leuk.
  14. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ja haha. Het zou Isabel Hannah worden en uiteindelijk is het Sofie Marah geworden:D
     
    Posh en Nina Sanders vinden dit leuk.
  15. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik had tijdens de zwangerschap ook heeeeel erg het gevoel dat we dé naam moesten vinden. Werd er zenuwachtig van dat het niet lukte. Gefrustreerd dat vriend niet genoeg mee dacht. Veel afkeurde etc. We hadden twee namen waarvan 1 mijn voorkeur had en hij vond ze allebei prima (bij 1 heeft dat even geduurd ;)) maar konden het toch niet eens worden. Uiteindelijk besloten te wachten tot ze er zou zijn en an te kiezen. Doodeng maar gek genoeg gaf het heel veel rust. Ik voelde niet meer de druk van we moeten kiezen.

    Uiteindelijk heeft het na de geboorte nog bijna 24 u geduurd voordat we de knoop hadden doorgehakt en het is niet de naam geworden die altijd mijn voorkeur had haha. Ben nog steeds heel blij met de naam die ze heeft :).

    On topic: ik ben team Jones!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ahh ik vind je reactie echt geweldig lief.

    Ik denk trouwens dat ik een leuke afleiding heb gevonden: voorheen sportte ik heel erg veel (4 - 6 x per week) en na de geboorte van O. is het er gewoonweg nooit meer echt van gekomen (ja tuurlijk 's avonds kon het maar daar heb ik geen puf meer voor).
    Ik zie dat nu ook niet gebeuren, zo vaak en zo intensief sporten past nu niet meer bij mijn leefstijl: ik wil quality time met mijn gezin.
    Maar: morgen ben ik een dag alleen. En raad eens wat ik ga doen voor het eerst in anderhalf jaar?? Juist: sporten! Ik heb er zo ongelofelijk veel zin in.
    Ben niet van plan het nu op te pakken.. want ja.. zwanger worden, huis gekocht etc etc. Maar ik weet wel: als ik er zon fijn gevoel van krijg als destijds dan ga ik over een tijdje, als alles een beetje op zijn plek valt, ik me wat rustiger voel, we hopelijk verhuisd zijn en ik ook wat nieuws heb gevonden qua baan, weer áf en toe Nina time inlassen!

    Woehoe!
     
    Betsy vindt dit leuk.
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Echt allevier mooie namen!
    Een tweede naam voor een meisje wordt dus sowieso Isabelle. Zo mooi!
     
    bozoe vindt dit leuk.
  18. Posh

    Posh Niet meer actief

    Ik snap je helemaal, ik ben nog steeds met namen bezig, ondanks dat hier geen 3e komt... waarschijnlijk, haha.

    Mijn man wil het het altijd pas over hebben als we het geslacht weten :rolleyes:

    Ik vind de naam Kaiser niet zo mooi, doet me denken aan die vreselijke Teen Mom moeder.
    Jones vind ik écht geweldig, past ook mooi bij O.
     
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Vind ik zo jammer want vond de naam al mooi ver voordat die vreselijke Jenelle in beeld kwam. Maar ik ben het wel met je eens dat die associatie nu eerder wordt opgeroepen. En dat is me toch ook een heks haha.

    Maargoed. Jones fantastisch vooralsnog maarja.. als ik van mijn man moet uitgaan.. ;)
     
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.563
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Omg ik zou echt never nooit een andere (lees: betere) naam kunnen verzinnen in krap 10 minuten tijd (de tijd tussen huis en ZH hier)!
    Respect!
     
    bozoe en Nina Sanders vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina