Welke kinderwagen kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door baby4me, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Graag zou ik ervaringen horen mbt kinderwagens...

    Er is zoveel keuze dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

    Ik weet ook niet goed waar je op moet letten dus alle tips zijn welkom!

    Zelf vinden we wel de bugaboo best mooi en heb er ook al goede dingen over gelezen maar hij is zooo duur...dat is dus wel een groot nadeel.

    Dus moeders, laat jullie ervaringen met kinderwagens horen. De min en pluspunten.

    Groetjes,

    Baby4me
     
  2. Nex

    Nex Fanatiek lid

    5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Wij hebben een mutsy 4 rider aangeschaft omdat deze heerlijk licht reed. Wij wilden ook perse een wagen met 4 wielen die makkelijk kan draaien. Ook hebben we gekeken naar de hoogte van de bak, wilde niet dat mijn beeb heel laag ligt.
    Aangezien we hem nog niet in gebruik hebben kan ik je daar niets over vertellen.

    Hij is wel gekeurd door mijn zussen (die samen 8 kids hebben) en die vonden hem helemaal super.

    Suc6 met kijken, zou gewoon veel winkels afgaan en met wat wagen rondcrossen, zo zijn wij onze wagen tegengekomen.
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Om eerlijk te zijn adviseer ik je gewoon naar een zaak te gaan en daar met iemand langs al die wagens te lopen.
    Niemand hier kan jou advies geven denk ik, iedereen zal hem anders gebruiken en vindt andere dingen belangrijk.

    Ik kan je wel vertellen welke wij hebben gekozen en waarom ;)
    Mutsy 4-rider singel spook next (mooi in wijnrood ;)

    - Lichtgewicht frame
    - Luchtbanden
    - Makkelijk in hoogte verstelbaar, uittrekbaar waardoor een lang iemand verder van de wagen af komt te lopen en dus niet de wielen vertrapt.
    - Bak staat vrij hoog op het frame (ik vind die van Bugaboo dus veel te laag, mijn lange man ook ;))
    - Lederen handgreep i.p.v. foam
    - Makkelijk in te klappen (alle banden kunnen er heel makkelijk af).
    - Wandelwagen inzet kan helemaal in een ligstand en helemaal rechtop! Wij gaan nog wel eens een tijdje weg dus dat is wel zo handig voor frummel!

    Euh....verder weet ik het zo 1 2 3 niet eigenlijk....

    Succes met uitkiezen!
     
  4. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Oh ja, 4 wielen! Dat wilde wij dan weer per se... :)
     
  5. diana hoogeveen

    diana hoogeveen Actief lid

    7 aug 2006
    265
    0
    0
    ondernemer
    omstreken rotterdam
    hoi wij hebben se quinny speedi xs pappilon uitvoering ten eerste vind ik het een hele mooie wagen en dan heb ik het voornamelijk over de kleuren combinatie hij is super licht en het wiel draait 360 graden dus nooit meer moeilijk een bocht om... hij heeft ook verstelbare stang in hoogte en 3 luchtbanden ik wil echt nooit geen andere meer liefs
    foto staan in mijn album
     
  6. Maartje06

    Maartje06 Fanatiek lid

    5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Wij hebben ook de mutsy 4rider, omdat wij:
    - luchtbanden willen
    - vier wielen willen
    - een wagen nodig hebben die goed op het strand en door het bos kan.
    - de stang makkelijk verstelbaar is
    - een kleine auto hebben en de mutsy heel compact op te klappen is
    - graag een wagen willen met zwenkwielen die wel vast kunnen.

    In de winkel zei de verkoopster dat de Bugaboo ook heel ideaal is voor op het strand, maar dan moet je de kleine wielen er wel af halen en de wagen dus meetrekken. Wij vonden dat niet practisch en niet gezellig tijdens een lange wandeling.

    Bij de mutsy is ook nog een funseat te koop(zie album). Hier kan je kindje inzitten op een soort fietsstoeltje (kan dus pas als hij wat groter is) met een net voor spullen erachter. Wij hebben een strandhuisje, dus deze funseat is ideaal als vervanging voor een zware bolderkar.

    Dat zijn geloof ik wel onze belangrijkste overwegingen. Mijn advies: Laat je goed voorlichten en maak een lijstje van wat voor jullie het belangrijkst is.
    Succes met jullie keuze!
     
  7. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Wij hebben nu al meer dan 2 jaar een mutsy 3 rider, hij bevalt op 1 ding na helemaal en dat ene ding is het voorwiel, schijnt nu verbetert te zijn en heeft iets minder problemen nu, maar als ik nu overnieuw zou kiezen zou ik voor een 4 rider gaan. Maar ach op het wiel na wat af en toe blokkeert vinden we de wagen na 2 jaar nog steeds helemaal fantastisch (en doen er alles mee, boodschappen, boswandelingen etcetc)
     
  8. sofaan

    sofaan Actief lid

    11 dec 2006
    300
    0
    0
    nu even niets
    noordholland
    bugaboo is gewoon heel goed
     
  9. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Ik heb de urban jungle, maar zou inderdaad even een winkel langs gaan en ze gewoon uitproberen. Smaken verschillen nou eenmaal.

    Ik heb gekozen voor de Urban Jungle, omdat de bak op drie verschillende hoogtes geplaatst kan worden. Ik had hem altijd op de hoogste stand, niet omdat ik zo lang ben maar meer omdat mijn rug en bekken niet altijd mee willen werken. Ook is hij met 1 hand makkelijk bestuurbaar.
    Verstelbare duwstang, kindje kan helemaal plat in de buggyinzet.
    Wat voor mij ook erg belangrijk is/was is dat ik een wagen wilde waar een kindje als hij 3 is met gemak nog in kan zitten.
     
  10. Carla1980

    Carla1980 VIP lid

    16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier een quinny speedi sx, vind het een super fijne wagen, heb nog geen nadelen ontdekt!
     
  11. leonietje24

    leonietje24 Fanatiek lid

    25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Hier precies zo :)
     
  12. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Wij hebben ook een Mutsy 4-rider single spoke.
    Rijdt erg lekker en is inderdaad superhandig.
    Alleen het vastzetten van de voorwielen............ dat werkt dus niet goed. Als je dat doet gaat de wagen schudden! Geen idee hoe dat kan, maar ik doe het ook niet meer. Ik vind het sowieso niet handig, want dan kan de wagen alleen nog maar rechtdoor en zit er geen sturing meer op.
    Ik hoor ook veel over zwabberende voorwielen. Dat heeft de mijne niet, maar het komt regelmatig voor.
     
  13. Maartje06

    Maartje06 Fanatiek lid

    5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Als je een mutsy hebt met zwabberende voorwielen kun je contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt. Je krijgt dan een nieuw frame.
     
  14. eko

    eko Actief lid

    22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Wij hebben een quinny buzz.
    ik vind het heel erg handig, het is heel makkelijk in te klappen en makkelijk te rijden met één hand.
     
  15. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    je moet bij een keuze voor een kinderwagen, van te voren gewoon heel goed bedenken onder wat voor'n omstandigheden je hem wilt gebruiken.

    Bijv. wij gebruiken hem nogal eens op zandpaden of ander ongelijk terrein en dan is een volledig draaiend zwenkwiel niet handig (kinderwagen wiebelt dan alle kanten op) Voor alleen gebruik in de stad oid is zo'n draaiend voorwiel weer wel handig.

    Ook is't handig om te kijken hoe groot / klein hij is bij't opklappen en of dit handig gaat. ivm ruimte in de auto of 't halletje waar hij moet staan.

    kunnen de wielen er makkelijk af, kan de stoffering gewassen worden (in geval van een combi wagen) is de duwstang op de juiste hoogte verstelbaar, hoe is het rijcomfort / vering etc etc.

    Wij hebben de quinny freestyle outdoor xl model 2005 met meesturend maar niet volledig draaiend voorwiel. Voor wat wij er mee willen ideaal.

    Ga eens kijken bij een groot baby warenhuis, waar je ook kunt proef lopen op zo'n "hindernisbaan"

    Wij hebben onze wagen trouwens bij het outlet gedeelte van babypark vandaan, staan nogal eens showmodellen van modellen die er uit gaan. Vaak niets mee mis, maar stukken voordeliger.

    succes met de kinderwagen jacht
     
  16. Niet meer actief

    Wij hebben de wagen nog ni gekocht, maar hebben al wel gekozen, voor de Stokke Explory, dit is eigenlijk de enige die voor ons hoog genoeg is. De mutsy heeft al bak wel veel hoogte, maar als buggy niet meer. We zijn allebei lang, dus is wel belangrijk. Daarnaast vinden we de Stokke gewoon superstoer haha.

    Let wel even op, de Mutsy heeft op dit moment 18! weken levertijd! Je bent nog ruim op tijd zie ik, maar als je voor de Mutsy zou kiezen, dus niet ál te lang mee wachten.

    Succes met kiezen!
     
  17. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    wij hebben met kiezen rekening gehouden met de volgende dingen:

    -hoge wagen vanwege onze lengte
    -als je het handvat verhoogd een uitschuifsysteem, als je zo'n opklapsysteem hebt dan kom je dichterbij de wagen waardoor je er tegenaan kunt schoppen,
    -3-wieler, luchtbanden
    -makkelijk opklapbaar

    Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de quinny speedi

    hij bevalt ons prima, en hij valt op door zijn wenbaarheid. stuurt heel licht!
    Een klein nadeel van deze wagen vind ik dat de reiswieg wat smal is, maar ik weet niet of dit veel verschilt met andere wagens.
     
  18. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb de Bugaboo Cameleon.

    Voordelen:
    - laag, je kan goed in de wagen kijken
    - hij rijdt echt superlicht en heeft geen moeite met scherpe bochten
    - je hebt ook een stand voor ruig terrein, zoals het bos
    - supervering
    - hij ziet er zeer gaaf uit en je kan met kleuren combineren dmv de losse bekledingsets

    Nadelen:
    - de boodschappenmand is bijna onbruikbaar in combinatie met de kinderwagenbak, later als buggy heb je daar geen last meer van
    - irritante draagbeugel (kan er gelukkig wel af)
    - duur!
     
  19. Miep en Miep

    Miep en Miep VIP lid

    27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Wij hebben ook nog niet besteld..maar het wordt hier toch ook de stokke xplory! ;)
    oja en ik had gehoord in de winkel bij ons dat als je een zwarte urban jungle zou willen..
    zit er 6 maand levertijd op! :confused:
     
  20. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb verschillende wagens gehad. Eerst een Quinny Freestyle 4-wiel. Dit vond ik echt een onding, onbestuurbaar, log, en veel te groot voor onze ruime stationauto (dus zeker voor een klein autootje). Deze heb ik verkocht. Toen een Freestyle driewiel gekocht. Deze is helaas kapot gegaan (was een tweedehands). Toen heb ik een bebiesfirst wagen gekocht. Een heel goedkoop merk, maar ik vind hem een stuk beter dan de Quinny wagens. Ik heb nog even een Quinny Buzz gehad voor in de auto, maar dat reed helemaal voor geen meter.

    Wat betreft de Mutsy, een paar kennissen van mij hebben hem ook. Wat mij altijd opvalt is dat de bak helemaal schuin gaat hangen als het kindje wat groter wordt. Niet alleen bij hun, maar ook bij anderen die hem hebben.
     

Deel Deze Pagina