Zwangerschaptest doen met ovulatietest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Knoelie, 9 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knoelie

    Knoelie Lid

    26 nov 2007
    60
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi,

    heb vanmorgen weer eens getest met Matcare. Ik kreeg een 2e streepje maar wel heel licht. Nu weet ik niet na hoeveel minuten dat was (minder dan 10). Vervolgens ben ik op de fiets gestapt en bij de apotheek nog een test gehaald(eigen merk) Ik begreep die test niet zo goed maar had uiteindelijk 2 lichte streepjes. Nu zijn de testen op maar ik wil nog een keer testen. Ben bang dat het 2 keer niet goed is gegaan.
    Nu las ik dat je met ovulatietesten ook op een zwangerschap kan testen. Zo ja, wie weet hoe?
     
  2. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    gewoon op dezelfde manier als met een zwangerschaps test...als-ie positief is (2 DIKKE strepen) heb je kans dat het raak is.



    Maar dit biedt natuurlijk geen garantie/zekerheid!
     
  3. Knoelie

    Knoelie Lid

    26 nov 2007
    60
    0
    0
    Eindhoven
    Heb getest; 2 lijntjes. Allebei niet zo dik. Volgens mij kan dat nooit betekenen dat ik een eisprong heb, toch? Ik hoor nu ongesteld te zijn dus....
     
  4. maak er es een foto van dan...zijn ze beide even dik de lijntjes of is 1tje wat vager
     
  5. Knoelie

    Knoelie Lid

    26 nov 2007
    60
    0
    0
    Eindhoven
    Ik weet niet hoe ik de foto's op de site moet krijgen.
    Maar het teststreepje is iets lichter dan de controle streep.
    Toch nog weer een zw test gehaald(CB niet digitaal) en daar kwam een plusje uit. Wel heel vaag, maar hij stond er wel.
    En nog steeds ben ik er niet zeker van. Maar ze zeggen toch een streep is een streep. En als je niet zwanger bent komt er toch helemaal niets te staan, buiten de min streep.
    Ik word echt gek van mezelf! De ene keer denk ik, zouden alle 4 testen het fout hebben, dat kan niet. De andere keer denk ik ik zal ze allemaal wel net niet op de juiste manier hebben uitgevoerd.
     
  6. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    knoelie: Zou wel heel gek zijn natuurlijk alle 4 de testen verkeerd uitvoeren.. Volgens mij ben je gewoon zwanger hoor :) Probeer morgen ofzo nog een test. die is vast al wat duidelijker!
     
  7. ToetieL8

    ToetieL8 Niet meer actief

    Hartelijk gefeliciteerd meid, je bent hartstikke zwanger hoor! Na 4 posi testen zou ik niet meer twijfelen. Snel een nieuwe banner maken!
     
  8. Niet meer actief

    Hi Knoelie!

    ik heb het zelfde gehad met die ovulatietest vorige maand!
    Ik stond helemaal te trillen, ik dacht dat ik heeel misschien wel zwanger was. Maar de zwangerschapstest gaf negatief aan... En uiteindelijk ben ik toch ongesteld geworden. Maar in jouw geval lijkt het me duidelijk hoor!
    Volgens mij ben je hartstikke zwanger! GEFELICITEERD!
    En doe morgen gewoon nog even een testje om jezelf te overtuigen ;)

    Liefs Malina
     
  9. casedy

    casedy Actief lid

    25 feb 2007
    256
    0
    0
    hoi meiden,

    Is een beetje vroeg maar ik kan gewoon niet meer slapen.
    Maar ik heb idd nu precies het zelfde.
    Gister en eergister negatieve zwangerschapstest.
    Nu net met ovulatietest gedaan en binnen een seconde stonden er al 2 dikke strepen.
    de ene testlijn is zelfs nog dikker als de controlelijn.
    wat denken jullie
     
  10. mama2801

    mama2801 Niet meer actief

    volgens mij ben je zwanger maar toch nog even n zwangerschapstest doen voor de zekerheid
     
  11. casedy

    casedy Actief lid

    25 feb 2007
    256
    0
    0
    ik ben dus idd zwanger.
    heb net positieve zwangerschapstest in mijn handen!
    het kan dus wel.


    knoelie en hoe zit het met jou weet je al wat meer?
    ik hoop het voor je
     
  12. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Je kan je zwangerschap niet testen met een ovulatietest. Het is wel zo dat je als je zwanger bent een vaak een duidelijke 2e streep krijgt op je ovu-test maar een ovu-test test gewoon géén HCG en dàt is waar het om gaat bij een zwangerschap. Als je zwanger bent heb je sowieso veel meer hormoon in je lichaam, en dus ook LH, vandaag dat de ovu-test ook positief kan zijn, maar je moet er niet vanuit gaan dat een positieve ovu-test ook betekent dat je zwanger bent. Je kan ook gewoon een verlate eisprong hebben.

    Ik duim voor je meid!
     
  13. Blondie

    Blondie Fanatiek lid

    22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Lieve Anouk dat is niet helemaal waar wat je schrijft.
    Je kan zeker wel een zwangerschap aantonen met een ovulatietest.
    Het wordt alleen niet aangeraden.

    Zelf heb ik meerdere ovutesten gedaan (1 voor en de rest tijdens mijn zw. schap) en die zijn allemaal vet positief.


    Kan ik een ovulatietest gebruiken om een zwangerschap vast te stellen:

    In principe kan het maar het wordt afgeraden. Wanneer je zwanger bent kan een ovulatietest een positief resultaat geven. Dit komt doordat LH en hCG bijna identiek zijn. Hieronder een simpel voorbeeld van een LH molecuul en hCG molecuul:

    [​IMG]

    Een ovulatietest test op de stof die bij beide aanwezig is (blauw). Dus wanneer je zwanger bent kan de ovulatietest een positief resultaat geven. Omgekeerd werkt het niet want een zwangerschapstest test op de stof die hCG uniek maakt (grijs).

    Liefs Paula (ook van het andere forum :p)
     
  14. Knoelie

    Knoelie Lid

    26 nov 2007
    60
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi Hoi,

    Ik ben op zoek geweest naar de digitale testen van CB. Niet kunnen vinden(kruidvat en DA zitten dicht op maandagmorgen) heb dus maar een gewone van de c1000 meegenomen. Er ontstond wel een streepje. Na 3 minuten kon je aflezen als je zeker wilde zijn dat die negatief was. Volgens mij kwam mijn lijntje binnen 5 minuten. Ook staat er dat de test na 10 minuten niet meer afgelezen mag worden. Betekend dat dan dat je hem dus nog wel na 5 minuten af kan lezen, of moet het binnen die 3 minuten.?Dit is al de 6e test die ik doe. Overal komt wel vaag wat uit, maar als ik al die dingen lees kunnen het toch allemaal indrooglijntjes zijn. Of zou dat wel heel toevallig zijn, 6 keer een indroogstreep?
     
  15. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Nou, volgens mij ben je zwanger hoor. Je moet die test gewoon tussen de 3 en 10 minuten aflezen.
    En dat heb je gedaan. En duidelijke tweede lijn. Dus hardstikke zwanger. Proficiat!
     
  16. LindaS

    LindaS VIP lid

    30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Je bent gewoon zwanger hoor! Proficiat! :)

    Ik zie dat je nu je banner hebt aangepast! Dus klim maar lekker op die roze wolk en geniet ervan!

    XXX
     
  17. Blondie

    Blondie Fanatiek lid

    22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    fotootje zou handig zijn..maar het hoort als zwanger!

    Liefs, paula
     
  18. Knoelie

    Knoelie Lid

    26 nov 2007
    60
    0
    0
    Eindhoven
    Ik heb die banner er snel weer afgehaald. Wilde alleen zien hoe ver ik nu zou zijn. Als ik die banner plaats dan is het zo. En ik ben nog niet overtuigd. Eerst de CB digitaal. Als die positief is komt de banner.
    Ik zal zo vragen of mijn vriend de foto's erop kan zetten. Mij lukt het niet
     
  19. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Ha lieve meid :),

    Ja, waar het mij eigenlijk het meest om gaat is dat ovulatietesten in principe bedoeld zijn om het LH te meten. Een positieve test geeft dus alleen aan dat je veel LH in je urine hebt zitten. Dat heb je ook waneer je zwanger bent, dus dat zou kunnen betekenen dat je zwanger bent, maar omdat LH in principe duidt op een ovulatie, vind ik het zelf echt onwijs om te testen met ovu-testen omdat het het zwangerschapshormoon HCG niet meet.
    Toen ik de 2e keer zwanger was, had ik dat niet door, en deed ik een ovulatietest omdat ik verwachtte dat mijn eitje er ieder moment aan kon komen. De test sloeg ook positief uit, maar ik bleek zwanger. Het kan dus inderdaad zeker wel maar hetgeen waar het echt om draait, het HCG wordt dus niet gemeten.

    Tot op het andere forum, Paula! *dikke kus*
     
  20. Niet meer actief

    Hoe kan je nou tijdens je zwangerschap LH hebben.
    Dat is het stof waardoor je eitje gaat springen.
    Het lijkt mij niet dat als je zwanger bent je LH bij je draagt, want je hebt dan helemaal geen eisprong, dus ook geen stof die het aanmaakt.

    Maar TS, jij bent volgens mij gewoon zwanger hoor!
     

Deel Deze Pagina