Welke kleertjes warmer weer?

Discussie in 'Verzorging' gestart door HvO, 16 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvO

    HvO Niet meer actief

    Onze kleine man is een dysmatuur. Morgen wordt hij weer gewogen, maar week geleden was hij 2590 gram.

    De komende dagen belooft het bijzonder warm weer te worden (25 graden :eek:). Maar wat trek je zo een klein frummeltje aan?

    Als we nu naar buiten gaan heeft hij zijn normale kleertjes aan, een gewatteerd pakje en mutjes. Met daarover twee/drie dunne dekentjes en natuurlijk de bedekking van de kinderwagen.

    Gewoon een kwestie van dekentjes “afbouwen”? Of ook een laagje minder kleding aan, dus geen gewatteerd pakje?

    Zijn normale kleding is nu een romper met daarover een pakje of romper lange mouwen, broekje en sokjes.

    Hij kan zichzelf goed op temperatuur houden inmiddels.

    Help!
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik zou zijn gewatteerde pakje niet aandoen en verder zijn dekentjes afbouwen.
    Voel gewoon regelmatig aan zijn nekje of hij het warm genoeg heeft.
    Met een temp rond de 23 zou hij genoeg kunnen hebben aan zijn kleertjes, 1 dekentje en kinderwagen kap.
    Neem voor de zekerheid een extra dekentje mee en wanneer je voelt dat hij het koud krijgt kun je die er nog altijd opleggen.
     
    HvO en Blijdorp vinden dit leuk.
  3. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93
    Waarom pak je hem zo dik in?en waarom een gewatteerd pakje ?

    Ik kleed mijn dochter gewoon net zoals wij en dan 1 laagje meer , ook al is ze klein
     
  4. HvO

    HvO Niet meer actief

    Inmiddels pakken we hem niet meer zo dik in. Toen ik het topic opende kon hij net misschien 2/3 daagjes zichzelf goed op temperatuur houden.
     
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zou hem nu, in een romper, broek en shirt doen. evt mutsje op. En dekentjes mee. Dan voel je na een halfuur zn nek en voel je wel of het goed is of er iets bij moet.

    Ben je dr zelf al uit wat handig is?
     
  6. HvO

    HvO Niet meer actief

    Met deze warmte heeft ie nu een rompertje met korte mouwen aan. Hadden de eerste warme dag er een broekje over aan maar dan werd het echt een klein kacheltje.

    Hij kan zichzelf op temperatuur houden inmiddels. Vandaag de 3400 gram aangetikt. Toen ik het topic opende zat ie nog net onder de 3000 gram.
     
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Oh kijk wat goed!

    Ik snap jou wel hoor, lijkt me ook heel moeilijk met dit warme weer met zon kleintje. Onze zoon was in de winter, met -10, ik bleef maar stoeien met meer en minder. Fijn dat je nu iets gevonden hebt wat goed gaat!

    En goed gegroeid zeg! wauw!
     

Deel Deze Pagina