Welke kleur accessoires bij deze kleur muur (zie foto)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ZoWelkom84, 26 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Hoi meiden,

    Voor mijn aankomend zoontje ben ik een beetje inspiratie aan het opdoen voor de babykamer. Ik ben zo verre van creatief (helaas) dus loop snel vast in wat ik zou willen.

    Daarom vraag ik hulp aan jullie.

    De foto (neigt naar mint) gaat een muurkleur worden. Hiertegen komt het ledikantje te staan.
    Aan de overkant komt een witte muur met kleine stickers (driehoekjes). We hebben diverse maten driehoeken en diverse kleuren. De kleuren zijn: zwart, grijs, foto en wel gaan heeeeeel subtiel okergele kleine driehoekjes erbij doen (izie tweede foto voor combinatie). De okergele zal echt zeer subtiel zijn.

    Nu wil ik online een babynetje bestellen (die zal voornamelijk beneden gebruikt worden) en een ledikantdeken en aankleedkussen.
    Nu is mijn vraag wat voor kleur aankleedkussen en ledikantdeken zouden jullie doen? Grijs of mint?
    Ik kan ook van die commode bakjes/zakjes laten maken maar die stoffen dingen vind ik persoonlijk zeer onhandig. Dus heb liever handed by opbergmandjes.

    Voor mijn eerste zoontje hadden wij mintgroen en ik dacht nu eigenlijk naar lichtblauw te gaan, maar neigt de kleur toch veeeeel meer naar mint dan naar lichtblauw.
    Van Happy Horse wilde ik van die twee schaapjes Lammy maar lichtblauw, maar ja dat gaat helaas niet mooi staan.

    Dus welke kleur ledikantdeken en aankleedhoes zouden jullie doen? En wat overige accessoires kleuren zouden jullie doen? Bijvoorbeeld lamp: koeka grijs? of misschien een lamp zoeken in okergeel?

    Wie wilt er meedenken? Of heeft tips/advies om iets juist wel of niet te doen?

    Mijn dank is heel groot ;)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. dreamcatcher

    dreamcatcher Niet meer actief

    Ik vind dat okergele juist ontzettend gaaf! Ik zou dus het aankleedkussen in die kleur doen.. En dan het ledikant dekentje bijv wel in zo'n grijs/taupe achtige kleur om het niet te aanwezig te hebben. Met bijvoorbeeld wel weer een leuk okergeel knuffeltje oid
     
  3. Swinty

    Swinty Actief lid

    3 dec 2015
    138
    1
    18
    NULL
    NULL
    #3 Swinty, 27 apr 2017
    Laatst bewerkt: 27 apr 2017
    Ben het met bovenstaande eens, dat okergeel is juist superleuk erbij.
    Mint en grijs is leuk maar tegenwoordig het nieuwe babyblauw (en roze), helaas daardoor niet echt origineel meer en meer 13 in een dozijn. Bijna iedereen heeft het....
    Dat okergeel maakt het nou juist iets speciaal. Niet dat dan alle accessoires okergeel moeten zijn maar een paar okergele accenten maakt het erg leuk.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Lijkt wel vintage blue van flexa :D
    Ik zou gaan voor oker of grijs. Verder heb je bij de baby dump was kussen hoezen, hydrofiel en volgens mij ook lakens met kruisjes in zwart en een beetje blauwig. Je zou kunnen kijken of dat overeen komt en dan een neutrale grijze deken?
     
  5. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Dank je wel meiden! Het us geen vintage blue, we hadden er een kleirenstaal van vintage blue naast gelegd maar wijkt toch behoorlijk af.
    Daardoor kwamen wij erachter dat hij blijkbaar toch meer naar mint neigt

    Weet iemand waar je nog meer kleine accessoires in okergeel zou kunnen kopen. Een zo'n aankleedhoes is 35,- paar van die goedkopere erbij zou mij persoonlijk dus niet uitmaken en andere kleur is wel te vinden maar okergeel minder denk
     
  6. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Welke kleur zouden jullie de lamp bijv doen?
     
  7. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    @ zo welkom - misschien eens op een stoffenmarkt kijken naar badstof of velours stof en dan zelf hoezen maken? en voor gordijnen.

    Dat okergeel is inderdaad erg mooi! Andere opties is een mooie kleur groen erbij.

    Ik ben zelf erg weg van het merk van tislifestyle. http://tislifestyle.com/
    Misschien zie je daar nog wat leuks?!
     
  8. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Wat leuk, je hebt precies de kleuren die wij ook hebben gebruikt in de kamer van ons eerste zoontje. Ook wij hebben op 1 muur driehoek stickertjes geplakt. Daarvan zijn de kleuren zwart, mint en goud. De muren zijn verder wit. Het ledikant hebben we warm grijs geschilderd en er staat nog een witte commode in.

    We hebben gekozen voor een okergeel ledikantdeken van imps en elfs. Die was best prijzig maar ik vond dat dat wel mocht voor een deken. Accesoires in petrol, okergeel en mint. Aankleedkussenhoes hebben we mintgroen van de hema gehouden want dat vond ik dan anders weer zonde van het geld haha (okergele hoes was toen heel duur). Ik wil je wel wat foto's sturen als je daar behoefte aan hebt.

    Wat betreft okergeel is dat momenteel een zeer populaire kleur op de stoffenmarkt dus je zou ook zelf een deken kunnen naaien (lekker rechttoe rechtaan). Ik heb laatst zelfs okergeel wafelstof gezien.
     
  9. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
  10. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Nee joh, hahaha wat grappig! Ik had een vb van pinterest gehaald. Ledikant is bij ons gewoon wit..
    Ja zou je foto's willen sturen?
    Heb jij 1 ledikantdeken? Of ook andere kleuren?
    Okergeel qua aankleedhoezen zijn nog steeds rond de 30 euro en ik merk bij mijn zoontje er gaan er soms wat door heen in een week tijd.. Als hij van die lekkere luiers heeft tot ver in zijn rug dan kan die gelijk meegenomen worden met de was.

    Die site is idd leuk! Maar ik ben zelf a-creatief, had het graag willen zijn, maar dat geduld dat heb ik gewoon niet en ik kan het ook niet :D
     
  11. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Ja we hadden 1 ledikantdeken, we hebben er in de kraamweek nog 1 gekregen, die is zelfgemaakt door een vriendin van mij. De stof daarvan is zwart witte driehoekjes (past ook erg leuk in de kamer). Maar zoon slaapt nog steeds in alleen een slaapzak. Verder geen dekens dus eigenlijk gebruiken we 'm nooit. Zonde he, maar ja mijn zoontje was zo onrustig onder een deken en een slaapzak werkt voor hem dan veel beter.

    De foto's zien er wat gelig uit maar dat komt door het instagram filter. Ik haal ze later wel weer weg ivm herkenning dus dan moet je ze even opslaan op je foon of computer als je wilt bewaren.
     
  12. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Leuke kamer! Heb ze opgeslagen voor inspiratie!
    Hier ligt mijn zoontje idd ook in slaapzak heb er nog een dekentje overheen voor dat kleine stukje geborgenheid. Maar het is een echte buikslaper das meestal ligt hij er half bovenop :D
     
  13. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Dat gele knuffeltje weet iemand toevallig waarvan die is?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Mw1980

    Mw1980 Actief lid

    15 jan 2017
    341
    190
    43
    babykamer-mintgroen.png

    Dit vind ik persoonlijk een erg mooie kleurcombi.
     
  15. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    De kleuren zijn wel mooi maar dat oud roze (of wat is het) daar ben ik niet zo kapot van.

    Heeft iemand een idee voor de gordijnen?
    Zelf denk ik grijs, moet ook niet te mint worden..
     
  16. Mw1980

    Mw1980 Actief lid

    15 jan 2017
    341
    190
    43
    Dat is taupe/bruin. ;) Lijkt m.i. heel veel op de kleur van jouw kleurstaaltje.

    Oud roze heb ik zelf in de babykamer en is echt heel anders.;)
     
  17. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Nee is toch echt anders
    Mint, lichtgrijs, zwart en okergeel zijn de kleuren ☺️ Wel super bedankt voor mee denken!
     
  18. Mw1980

    Mw1980 Actief lid

    15 jan 2017
    341
    190
    43
    Ow, ik dacht echt dat ik daar een taupekleur bij zag. ;)
     
  19. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina