Welke kleuren kan vruchtwater hebben?

Discussie in 'De bevalling' gestart door JohannaJohanna, 12 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JohannaJohanna

    5 sep 2017
    19
    0
    1
    Vrouw
    Hallo dames,

    Gister ben ik gestript en zondag worden mijn vliezen gebroken als mijn baarmoederhals goed verweekt ik. Heb er gister erg veel krampen en pijnlijke weeën door gehad. Nu zeurt het een beetje. Maar ik verlies sinds gister avond helder vocht. In het licht heeft het een hele lichte gelige gloed. Moet je echt goed voor kijken. Het ruikt nergens naar. Nu had ik gegoogled en kom er niet echt over uit. Weten jullie welke kleur vruchtwater kan zijn? Heb de vk al gebeld, had een andere als gister, die zei dat ik het even aan moest kijken. Heb een foto bijgevoegd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Even nog eens de verloskundige bellen.dan kunnen ze het nakijken dmv een teststaafje.
     
    JohannaJohanna vindt dit leuk.
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.502
    5.591
    113
    Vrouw
    Nou het lijkt me gigantisch veel voor afscheiding oid... dus ik gok erop dat het gewoon vruchtwater is...

    Maar goed ik zou gewoon nog even bellen en vragen of ze t wil testen ;)
     
    JohannaJohanna vindt dit leuk.
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier was het wat wittig, rook sterk naar iets zeer zoets - tropisch sap ofzo.
    Goed dat je wat hebt opgevangen; vk kan met een dipstickje testen :)
     
    JohannaJohanna vindt dit leuk.
  5. JohannaJohanna

    5 sep 2017
    19
    0
    1
    Vrouw
    Dat is het probleem, mijn vk heeft geen dipsticks. Zij zei dat die niet 100% betrouwbaar zijn. Het ruikt verder niet echt nergens naar. Vannacht twee keer een natte onderbroek gehad. Ze bellen mij vandaag terug over een bloedtest van gister, dan vraag ik meteen weer om te testen in het ziekenhuis gezien ze het zelf niet testen.
     
  6. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Dat zou ik dan zeker laten doen.
     
  7. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ja dit dus lijkt mij meer vruchtwater dan afscheiding zo zag dat er bij mij ook uit..
     
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.502
    5.591
    113
    Vrouw
    Dat zou ik ook doen...

    Bij mij rook het overigens ook naar niks... niet 'ziet' zoals je vaker hoort
     
  9. JohannaJohanna

    5 sep 2017
    19
    0
    1
    Vrouw
    Het ruikt echt naar niks inderdaad. Ik wacht tot 16u, als zij mij nog niet gebeld hebben dan ga ik zelf bellen.

    Heb overigens erg veel slijmverlies sinds gister, maar dat is echt super slijmerig, heel anders dan dit. Ben super benieuwd.
     
  10. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.502
    5.591
    113
    Vrouw
    Ik durf wel met 95% zeker te zeggen dat het vruchtwater is eigenlijk...

    Ik heb nog nooit zooooooo'n plas afscheiding gehad, ondanks dat Mn afscheiding toch echt waterig was

    Ik zou eigenlijk niet wachten tot 16.00... je mag niet langer dan 24 uur met gebroken vliezen rondlopen vanwege infectie gevaar...
     
  11. JohannaJohanna

    5 sep 2017
    19
    0
    1
    Vrouw
    Ja ik heb dit ook nog nooit gehad en bij mij is afscheiding gewoon echt afscheiding. En gezien in gister gestript ben zou het zomaar kunnen. Ik heb het opgemerkt sinds gisteravond 21.45u en het blijft zo nu en dan druppelen. Buik rommelt ook. Zaten er bij jou witte vlokjes in? Bij mij niet namelijk. Ben zo onzeker. Heb bij de eerste 2 hoge vliesscheuren gehad, maar kan mij toch niet meer herinneren hoe het eruit zag.
     
  12. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.502
    5.591
    113
    Vrouw
    Geen idee of ik witte vlokjes had, volgens mij hoeft dat niet..
    Bij de eerste had ik gebroken vliezen maar dat is alweer 6 jaar geleden bijna

    En bij de 3e moest ik gelijk gaan liggen omdat ze jog niet ingedaald was, heb het dus alleen gevoeld in Mn handdoek( jakkes! Haha) en niet gezien
     
  13. cinniz

    cinniz Actief lid

    19 jul 2011
    365
    45
    28
    Ik had het zelfde als jij na strippen(in de ochtend)toen ik in de avond een natte onderbroek had dacht ik aan een ongelukje maar toen ik wakker werd weer dus had later in de ochtend toch maar gebeld en na test was het indd vruchtwater.
    Bij mij was t overigens niet zoveel en was een hoge vliesscheur.
     
  14. JohannaJohanna

    5 sep 2017
    19
    0
    1
    Vrouw
    Net weer gebeld ivm met de uitslag van bloedprikken. En ook weer gevraagd van het lekken. Ze zei nee kan geen vruchtwater zijn, water dunne afscheiden is heel normaal met deze termijn.. Morgen anders maar even vragen of de huisarts teststrips heeft. Het is nogal veel moeite om het te testen.
     
  15. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Ik vind wel dat ze zich er makkelijk van afmaken! Zou er echt op staan om een test te doen! Mijn vk nam nooit het risico!
     
  16. JohannaJohanna

    5 sep 2017
    19
    0
    1
    Vrouw
    Vind ik dus ook, ben normaal echt niet om mijn bekkie gevallen. Maar zulke situaties durf ik niet eens meer te bellen. Als het morgen nog is bel ik toch maar weer en dan hopen dat er iemand anders dienst heeft die het wel wil laten checken. Mijn vorige vk's ook niet. En zelfs in het ziekenhuis zeggen ze beter safe then sorry. Maar goed, ik kan daar niet rechtstreeks naartoe. Anders probeer ik het via de huisarts morgen.
     
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als je ligt en je blaast op je hand, verlies je dan meer? Ik vind het ook gek dat de vk niet die dipstickjes heeft en gewoon even checkt...
     
  18. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik heb ook zulke plassen verloren op het eind.
    Weken lang mijn slijmprop in delen verloren wat indd slijmerig was en daarnaast constant natte onderbroeken. Moest me echt een aantal keer per dag omkleden.
    Ik twijfelde toen ook of het geen vruchtwater kon zijn, maar toen mijn vliezen echt braken in de nacht wist ik dat het 'gewoon' afscheiding was.
    Vanwege een vroeggeboorte ben ik ook getest op allerlei infecties ed, maar daar is niks uitgekomen, dus gewoon afscheiding en erg onhandig.

    Hoeft natuurlijk biet te betekenen dat het bij jou ook geen vruchtwater is.
     
  19. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik heb mijn vruchtwater nooit op kunnen vangen omdat ze door de gyn zijn gebroken maar ik ben er 99% zeker van dat dit vruchtwater is.
    Op het laatst had ik veel afscheiding maar zeker niet zo veel en dun dat ik het op kon vangen.
    Ik zou rechtstreeks het ziekenhuis bellen, je vk doet wel heel makkelijk...
     
  20. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Ik zou zeggen via de hap vandaag nog.als het vruchtwater is zit je inmiddels (bijna) op 24 uur en dus met langdurig gebroken vliezen.met de daar aan vasthangende risico's.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina