Welke kruik voor baby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bebis, 29 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bebis

    Bebis Actief lid

    3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Hoi! Ik ben begin november uitgerekend en nu bezig met de uitzet van baby nummer 2. Bij baby nummer 1 hebben we een Zensy gebruikt maar we waren niet tevreden. Naast alle zorgelijke verhalen, hadden we zelf een Zensy die opbolde en een vieze geur af gaf.
    Ik zoek nu een normale 'ouderwetse' kruik maar kan deze nergens meer vinden en lees verhalen dat ook deze nu plots gevaarlijk zijn en lekken? Weet iemand hier meer van?
    Een magnetron hebben we niet, pittenzak is daarom geen optie. H
     
  2. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ik lees even mee, zie door de bomen t bos niet. Zijn er mensen met ervaring met de snoozly elektrische warm water kruik?
     
    Bebis vindt dit leuk.
  3. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Wij hebben de normale aluminium kruik in huis.
    Ik heb ze van me broer gehad want die had ze nog.
    Hema en de prenatal verkopen ze.
    De andere werden hier door de kraamzorg afgeraden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    lies276 en Bebis vinden dit leuk.
  4. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ik heb ze ook van iemand gehad, maar mij is weer gezegd dat je die beter niet kan gebruiken ivm lek gevaar :confused:. Die aluminium kruike zijn bijna nergens meer verkrijgbaar, op de site van prenatal iig niet en bij Hema zie ik ze ook niet.
     
  5. Tejas

    Tejas Actief lid

    15 sep 2015
    102
    67
    28
    Vrouw
    Toevallig heb ik vandaag de intake van het kraambureau gehad. Ze vroeg of we een kruik hadden. Ik heb aangegeven dat we een Zensy hebben maar ze gaf aan dat een 'gewone' kruik hun voorkeur heeft. Toevallig heb ik er nog een van de vorige zwangerschap. Bij ons verkoopt de HEMA ze wel nog.
     
    lies276 en Bebis vinden dit leuk.
  6. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Kraamzorg raadt sowieso de ouderwetse aluminium kruik aan, en dan het liefst nog 2 stuks. Ik zag ze toevallig vd week bij de Babydump liggen. Je kan ze soms ook huren (net als de klossen)
     
    lies276 en Bebis vinden dit leuk.
  7. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ik heb gister toevallig contact gehad met de kraamzorg, omdat ik online nergens die aluminium kruiken kon vinden. Ik heb er nog 1 van N liggen, maar die is ook al 2 rondes mee gegaan. Dus wil sowieso een nieuwe dop, maar voor nu vind ik die dus nergens. Afijn de kraamzorg gaf hier aan dat de zensy ook een goede optie was.
     
    Bebis vindt dit leuk.
  8. Bebis

    Bebis Actief lid

    3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Thanks voor de reacties! Ik ga het toch overleggen met de kraamzorg. Wel raar dat de aluminium kruiken bijna niet meer verkrijgbaar zijn...
     
  9. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
  10. Appeltje22

    Appeltje22 Niet meer actief

    Ik heb ze uiteindelijk gewoon bij de kring gescoord, scheelt je ook nog eens geld! Thuis even testen, en dan s t volgens mij veiliger dan zo’n elektrische. Dat kreeg ik iig van mijn kraamzorg te horen!
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  11. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    @Bebis gister toevallig ook even gebeld met prenatal. Zij hebben vanaf eind deze week halverwege volgende week weer kruiken.

    Er is nog maar 1 fabrikant die ze maakt, vandaar dat er zulke leveringsproblemen zijn.
     
    mxm en Bebis vinden dit leuk.
  12. Bebis

    Bebis Actief lid

    3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Oh wat fijn! Dank voor de info!
     
  13. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Bij de eerste en Zensy gebruikt die inderdaad opbolde. Bij de tweede een Soozly gekocht en die had dat niet. Ook geen geur. Is mij prima bevallen.
     
  14. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    De hema heeft ze soms wel en soms niet. Ze verkopen wel vaak de doppen ook.
     
  15. Bebis

    Bebis Actief lid

    3 mrt 2015
    189
    52
    28
    De aliminium kruiken zijn weer leverbaar bij Babypark! :)
     
  16. FayMylmama

    4 aug 2015
    33
    8
    8
    NULL
    NULL
    Ik had bij de oudste de aluminium kruiken, maar vond het ondingen!
    Ik heb bij de jongste de kipkep pittenzak veelvuldig gebruikt. Vond deze veel fijner!
    Ik heb deze weggedaan na mijn scheiding, maar nu voor de 3e opnieuw aangeschaft.
     
  17. Banana

    Banana Fanatiek lid

    29 jun 2014
    2.040
    613
    113
    Ik heb de zensy gebruikt voor beide kindjes en nooit problemen mee gehad. Hier dus erg goed bevallen
     
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dit hebben wij ook. Als je ze gewoon goed dichtdraait kan dr niks gebeuren.
     
  19. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Hier bij de tweede ook gewoon weer een zensy gebruikt (9 maand geleden). Ik vind het een ideaal ding.
     
  20. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    De Zensy bolt op, op het moment dat je de kruik weer opwarmt wanneer dat ding nog een beetje warm is. Daarom heb je er 2 nodig. Na verkeerd gebruik mag je hem ook niet meer gebruiken, wij legde hem dan altijd even buiten omdat wij er maar 1 hadden. ( onze zoon is in de winter geboren)
     

Deel Deze Pagina