Welke opties zijn er nog? Huilen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Divatje, 14 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Wat betreft laten huilen en 'moeten leren zelf te slapen'... Wij hebben dat nooit gedaan, (met pijn alleen moeten zijn, lijkt me voor zo'n kleintje ondraaglijk. Het was hier sowieso geen optie, omdat het echt krijsen was en Thirza dan echt tot kotsen aan toe overstuur raakte), en alleen slapen is nooit een punt geweest op de momenten dat ze wel even goed in d'r vel zat.
    Ik hoor erg vaak dat als je je kind bij je houdt, het nooit zelfstandig zal leren slapen, maar Thirza heeft tot 23 maanden heel veel bij ons geslapen, (of wij bij haar), en toen ze eenmaal opknapte eindelijk, ging alleen slapen en doorslapen eigenlijk probleemloos. Tot die tijd ging ik altijd heen en kreeg ze een nachtvoeding, (BV). Toen we hier zagen dat ze goed in d'r vel zat, zijn we daarmee gestopt en is mijn man 's nachts gaan troosten.
    Nacht 1: 1 keer wakker, 5 minuten huilen/troosten (normaal huilen, itt het krijsen wat ze eerder dan deed, als we eens een poging deden om mijn man haar te laten troosten).
    Nacht 2 en 3: twee keer wakker met een tussenpoos van 3 uur, beide keren 2/3 minuten huilen/troosten.
    Nacht 4: 1 keer wakker, aai over de bol genoeg.
    En sindsdien slaapt ze door.
    Wij hebben 'r dus -op een paar wanhopige momenten na dat we dachten dat we het toch maar even moesten proberen- nooit laten huilen, en desondanks was alleen slapen nooit een punt toen ze goed in d'r vel zat. Een kind dat pijn heeft, kun je niet verwennen, dat heeft jou gewoon nodig. Dan hoef je je dus ook niet bezwaard te voelen als je het bij je houdt: zodra je kind wel gezond is, komt dat allemaal vanzelf wel...
     
  2. Venice

    Venice Actief lid

    15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeilijk hoor als je niet weet waarom je kindje huilt.. Allereerst veel sterkte Divatje!
    Mijn zoontje heeft vooral de eerste weken ook ontzettend veel gehuild. Echt non-stop voor mijn gevoel.
    Je denkt dan overal aan, krampjes, reflux, kma etc.Wij kregen een verwijzing voor de huilpoli, maar tegen de tijd dat we de afspraak hadden was het huilen al heel veel afgenomen.
    Slapen was een ramp en nog steeds moeizaam maar wel veel beter. Het schijnt ook te maken hebben met reflexen die nog sterk aanwezig zijn, hij schrok echt elke paar minuten wakker, was blij als hij 20 minuten achter elkaar sliep.

    Je hebt zeker al alles geprobeerd en gelezen, maar hier wat voor ons tot nu gewerkt heeft (maar misschien niet voor jou):
    -oververmoeidheid veroorzaakt huilen, dus proberen dit te doorbreken: mijn zoontje sliep wel/langer in draagdoek/drager dus dit veel gedaan. Rondjes rijden met de kinderwagen (lukte hier pas vanaf 7 weken..) Toen hij meer ging slapen werd het huilen al een stuk minder.
    -slaapsignalen herkennen. Hier wordt hij steeds drukker als hij moe wordt, hadden we eerst niet door. Hij kan heel moeilijk uitschakelen.
    -bedje schuin zetten
    -voedingen meer verdelen over de dag (dus iets vaker voeden, als je fv geeft en dan de hoeveelheid verdelen, bij bv vaker aanleggen). Ook al groeit hij goed, misschien is de tijd ertussen te lang.
    -inderdaad inbakeren (hier een puckababy) Vanaf 6/7 weken ging hij hierdoor snachts goed slapen. (hoera!)
    -kleine stapjes zetten en niet te veel ineens verwachten. Mijn zoontje slaapt pas sinds 2 weken ook overdag in z'n bed ipv de kinderwagen/draagdoek. Eerder lukte gewoon echt niet. Eerst 1 keer per dag en nu 3 keer per dag. Duurde het eerst drie kwartier om hem te laten slapen, nu duurt het 5-20 minuten.
    -zelf af en toe weggaan zonder baby! Heel belangrijk!
    -niet te veel luisteren naar goedbedoelde adviezen en vooral je eigen gevoel volgen ;)

    Veel sterkte, een huilende baby is echt enorm zwaar.
     
  3. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Die tip is idd heel belangrijk: zelf af en toe weggaan! Heb ik bij Thirza niet gedaan, vanwege BV. Maar nu geef ik KV en kan weggaan dus gemakkelijker en dat geeft zoveel meer ruimte in m'n hoofd om er op de andere momenten gewoon weer helemaal te zijn! Ik houd het mentaal veel beter uit nu, (fysiek is ander verhaal, maar OK).

    En idd je intuitie volgen. Niet de adviezen van anderen, niet je eigen angsten, maar je intuitie. Die zit meestal goed :)
     
  4. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier beide kindjes erg onrustig gehad en veel gehuild. Oudste had/heeft KMA en soja-allergie. Toen ik met 8 weken op dieet (gaf bv) had ik een tevreden baby al na 2 dagen.

    Bij de jongste gebruikte ik al vrijwel geen zuivel, voor de zekerheid toch met 5 weken op streng dieet gegaan. Leek iets te helpen maar loste het niet op. In de draagzak sliep ze al wandelend aardig maar verder niet. Ze was ook erg overprikkeld, continu willen zuigen en het werd oorverdovend krijsen als ze te moe was maar niet kon slapen.
    Met 8 weken kon ik bij de osteopaat terecht. Dat heeft een heel stuk geholpen. ze was meer ontspannen en tevreden tussendoor, het in slaap komen lukte wiegend op schoot met een dekentje over haar heen zodat ze niks zag maar na een paar weken lukte dat niet meer. Een paar weken geleden konden we haar in slaap wandelen met de kinderwagen en kregen we meer een ritme van 1 uur wakker, moe, in de kinderwagen en wandelen en dan sliep ze wel mits de stofzuiger of afzuigkap aanstonden anders was ze gelijk weer wakker.
    Ik heb donderdag nog weer een afspraak bij de osteopaat maar eigenlijk gaat het nu sinds een paar dagen heel goed.
    Ik heb haar nu in bedje slapen (stofzuiger staat wel aan) en ze slaapt binnen een paar minuten. Na 3 kwartier wordt ze weer wakker maar ik krijg haar vrij gemakkelijk weer in slaap.
    Laten huilen doe ik niet en ze huilt nu ook eigenlijk niet mits ik haar maar op tijd op bed leg.

    We hebben gewoon een baby met een gebruiksaanwijzing en de meeste baby's gaan rond 3-4 maanden beter slapen en dat klopt hier ook. De eerste 3 maanden heb ik haar veel gedragen, nu alleen s avonds even na het eten of buitenshuis.
    Dus hier klopt het deels wel dat we het ook even de tijd moesten geven maar er was dus lichamelijk ook wat waar ze last van had (nekwerveltjes) wat de osteopaat heeft kunnen behandelen.
    Verder kan ze alleen in slaap vallen met geluid of beweging en als ze niets ziet.

    Overigens reageert ze wel met wat krampjes op melkproducten maar mogelijk kan ze er over een tijdje wel tegen. Ik wil het in elk geval via de bv rustig proberen op te bouwen over een maand of wat zodat ze er alvast langzaam aan kan wennen, mits dat lukt natuurlijk.
     
  5. Divatje

    Divatje Bekend lid

    22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Lief hoe jullie allemaal reageren, ook een aantal priveberichtjes. Met tips en verhalen dat we niet enige zijn en dat het niet gek is dat je bezorgd bent en het beste wil voor je kleintje. Doet me echt goed.

    We hebben samen besloten gisteravond dat we toch gewoon de pepti gaan proberen. Net heeft hij daar zijn eerste flesje van gehad. Ik heb na zijn flesje lekker met hem (ingebakerd) op bed gelegen (in mijn armen) en hij is gaan slapen, ik heb hem nu in zijn bedje gelegd en hoop dat hij even een poosje blijft slapen.
    Ondanks dat hij op schoot eerst ook onrustig was, voelt in ieder geval fijn dat hij bij mij wel de slaap kon vatten.
    Het laten huilen, tja het voelt alsof hij zich dan zo uitput dat hij uiteindelijk niet meer anders kan als slapen....

    Mocht dit niet helpen, heb ik een adres gekregen van een natuurgeneeskundepraktijk in de buurt. Die kunnen ook het een en ander testen.
    Ook kreeg ik een tip voor een therapeut in mijn woonplaats, maar daar zijn we al geweest (wel fijn om te horen dat we de goede uitgekozen hebben). Eventueel wil ik nog een keer naar een andere gaan, voor een second opinion.

    En mocht het toch geen verbetering geven, gaan we toch nog eens op onze strepen staan voor onderzoek bij een kinderarts.
     
  6. Mommy83

    Mommy83 Actief lid

    20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Heel goed bezig Divatje!
    Hou je ons op de hoogte hoe het gaat? (ik verwacht echt dat het binnen een aantal dagen beter gaat!)
    Sterkte ermee!
     
  7. Jalou

    Jalou Bekend lid

    5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Och wat erg als je kindje zo veel huilt. Ik was vroeger zelf een huilbaby en ik heb vaak zat van mijn moeder gehoord hoe erg dat is.

    Ik ben verpleegkundige onlangs las ik in een vaktijdschrift een artikel over een huilbaby poli. zij bekijken daar alle facetten en bieden ondersteuning aan de ouders. Ik weet dat het ASz in Dordrecht zo'n poli heeft. Het loont misschien de moeite om hier naar op zoek te gaan bij jou in de buurt en om wellicht een afspraak te maken.


    Heeeel erg veel sterkte en ik hoop dat het snel beter met jullie gaat
     
  8. Divatje

    Divatje Bekend lid

    22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Ja, ook handig om na te lezen voor moeders in de toekomst. Tenminste, ik vind het altijd ook erg fijn om oudere topics te lezen, op zoek naar herkenning en opties.
    Weet alleen niet hoe snel een topic hier op slot gaat (volgens mij best snel).

    Maar.... onze kleine schat is nog steeds aan het slapen!! Kan niet dat het meteen al werkt denk ik, maar ben al zo blij met deze rustige middag ;)

    Mocht het(of iets anders) helpen, zal ik wel even tijd nodig hebben om te wennen denk ik. Ik heb tot nu toe steeds best gestrest rondgerend (ik deed/doe alles snel; wc, douchen, eten(of helemaal niet...:)), want als ie even stil was, kon dat zo weer over zijn....
     
  9. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Wij zijn vorig weekend over gegaan van HA naar pepti en direct bij de eerste fles verschil hoor! Helaas na een paar dagen langzaam maar zeker weer verslechtering, dus de pepti was hier niet voldoende, maar toch...
    Ook wel logisch natuurlijk als er sprake is van een allergie of overgevoeligheid: de voeding die binnenkomt, veroorzaakt krampen, pijn, enz enz. Als je die voeding dan aanpast, moet er direct verbetering zichtbaar zijn.
    Wij zagen bij de eerste fles pepti nog wel wat krampjes, maar jeetje, wat een verschil met wat er op de hypo-allergene voeding gebeurde! Dus dat je nu verschil ziet al, kan dus zeker wel :) Hopelijk blijft het!
     
  10. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Mocht het trouwens idd een allergie zijn dus, dan zou je, aangezien je in het midden van het land woont, goed terecht kunnen bij het allergiecentrum in Utrecht. Zij kunnen je dan goed begeleiden bij hoe nu verder, ook om er bijvoorbeeld zo goed als mogelijk is, zorg voor te dragen dat je kleintje er straks ook weer overheen groeit! (Te lang elimineren werkt namelijk het ontstaan of in stand houden van een allergie erg in de hand...).
     
  11. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Heel veel succes Divatje! Het lijkt me vreselijk om je kleintje zoveel te zien huilen en worstelen en niet precies weten wat het is. Hoop dat de pepti hem goed zal doen. En verder ben ik het eens met Rozemarijke. Een kindje laten huilen onder 6 maanden heeft geen opvoedend effect (onder 1 jaar ook niet volgens mij), en als een babytje huilt heeft hij je gewoon nodig. Dus lekker aan toegeven hoor. En fijn dat hij nog altijd slaapt!
     
  12. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Let op haal het dan bijde apotheek want de verzekering van ons vergoed het niet als het bij een drogist was gekocht!!! Probeer het anders via het cb te regelen. Sterkte! Heel herkenbaar helaas..
     
  13. Mommy83

    Mommy83 Actief lid

    20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Wat fijn, zo´n rustige middag! Heel herkenbaar wat je zegt, dat gestresste gevoel. En als het dadelijk beter gaat, zul je daar ook nog wel even last van houden, denk ik. Tenminste, dat heb ik nog steeds een beetje als mijn zoontje een periode heeft van slecht slapen (en die periodes hebben alle baby's wel, als ze ziek zijn/tandjes krijgen, sprongetjes...). Maar als het dadelijk een tijdje goed gaat, dan zal dat gevoel echt wel slijten, maar dat heeft tijd nodig!
    Als ik nog aan die eerste 12 weken van zijn leventje denk........dan kan ik zo weer in tranen uitbarsten! Misschien is het herkenbaar voor moeders die ook een 'huilbaby'/kindje met kma hebben, hier een klein voorbeeld hoe mijn dagen eruit zagen:
    Ik wandelde 3 keer per dag 1,5 uur met de wandelwagen tot aan de volgende voeding, anders was hij zo overprikkeld dat die fles er ook niet meer inging. Mijn zoontje van net 3 jaar had ik rond die 45 minuten de jas al aan, zodat baby direct in de wandelwagen kon leggen en kon gaan wandelen. Hoe eerder we in het bos waren (want daar lag grind, dat hobbelde en dan sliep meneer wel....) hoe beter. Dan was het gehuil tenminste over!!! Omstreeks 17.00 uur kwam mijn man thuis, en die nam baby mee in de auto (want dan wilde hij ook nog wel eens zo'n 30 minuten slapen, in de maxicosi) of ik ging rijden en mijn man bleef bij de oudste. De fles van 19.00 uur was ook altijd een ramp: veel overstrekken/huilen (overprikkeld). Ik kreeg er alleen nog wat in als ik liedjes zong en hem wiegde in m'n arm.
    Als baby tegen 19.30 uur sliep, konden we eindelijk gaan eten (maar ik at in die tijd weinig, kon echt niet tegen dat gehuil en kreeg vaak geen hap meer door mn keel...)

    Achteraf is ook te verklaren waarom hij steeds maar hazeslaapjes had van 45 minuten. Dat was ongeveer 1,5 uur na de voeding. Dan zat de melk in zn darmen en kreeg hij pijn in zn buikje!

    Kom op meid, je bent op de goede weg, en ik weet zeker dat het snel beter wordt! Fijn dat je ons op de hoogte houdt, ik zie al dat er veel meelezers zijn in dit topic, gewoon ook omdat het (helaas) voor velen herkenbaar is, en ze je allemaal willen steunen!
     
  14. Divatje

    Divatje Bekend lid

    22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Even een update:
    Vandaag gaat tot nu toe weer goed. Of het door de pepti komt weet ik natuurlijk niet, maar we vinden hem rustiger.
    Vanochtend naar beneden, knuffelen en in de box gekeken naar de mobiel (vind ie leuk), circa een half uur later een flesje, daarna nog even knuffelen en toen naar bed.
    Om 11 uur weer hetzelfde verhaal tot nu. :)

    Hij wordt wel wakker ondertussen en gaat dan huilen, maar voor ons gevoel minder overstuur. Gewoon jammeren en huilen, niet meer krijsen. En hij als je hem zijn speentje weer geeft en een aai, gaat hij meestal wel weer even slapen. Of niet, maar dan heeft ie echt een wakkere blik, zo van "Mam ik heb genoeg geslapen!! Ik wil niet meer slapen!" En dan neem ik hem mee naar beneden.

    Dus toeval of niet...we houden de pepti maar even vol.
    Helaas wel (weer) veel krampjes maar dat is ook wel logisch door het overstappen naar andere voeding. (Je merkt gewoon dat hij dan anders doet. Niet gewoon zonder aanleiding non-stop krijsen.)

    Dinsdagmiddag mogen we trouwens naar de osteopaat. Kijken of zij nog iets kunnen betekenen. (vind het de moeite waard om hem voor de zekerheid nogmaals na te laten kijken)
     
  15. Divatje

    Divatje Bekend lid

    22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Mommy83: wat een verhaal! Echt heel sneu, ook voor jou! wat een leven heb je dan he.... ik had me deze tijd ook wel anders voorgesteld. Ik heb best wel een beetje als kluizenaar geleefd omdat ik niet voor mn lol met een krijsende baby ergens heen ga. En het al helemaal verschrikkelijk vind om hem krijsend ergens achter te laten, dus ik ben alleen ook eigenlijk niet weggeweest, ik wil gewoon niet weg, maar hem kunnen troosten. Nu over twee weken weer werken, ben heel benieuwd hoe het dan gaat.
    Het heeft best een inpact hoor. Hoe we voorheen nog overtuigd waren dat we graag twee kindjes zouden willen, weten we dat nu niet meer zo zeker. Het is gewoon best zwaar zo, misschien dat als het allemaal beter gaat we er weer anders over denken hoor...

    frannie82: Het CB geloofde er niet zo in dat het KMA zou zijn. Ik weet het natuurlijk ook niet.
    Maar we hadden zoiets van ons is het die 25 euro wel waard om een pak pepti te kopen en het te proberen. (nouja het kost eigenlijk maar de helft meer, want anders moest hij de andere voeding hebben)
     
  16. Divatje

    Divatje Bekend lid

    22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    :D Ik pakte net gewoon een lachende baby uit de pacco doek!

    Ik hoop zo dat het zo door zal zetten!
     
  17. Emmarijn

    Emmarijn Fanatiek lid

    21 jun 2011
    2.548
    1
    0
    Goed zeg! :D
     
  18. Mommy83

    Mommy83 Actief lid

    20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Wauw...............wat klinkt dit al goed! Heb tussendoor ook al even gekeken op zp of je al gereageerd had, hoop zo dat er rust komt!!!!
    En trouwens, nog 1 tip: Ga niet teveel af op wat ze op het Cb zeggen. Het is misschien niet overal zo, maar ik heb slechte ervaringen met het ons cb qua adviezen. Ik heb veel zelf uitgezocht, want als ik naar de mensen op het cb had geluisterd, had ik nu nog met een krijsend kind gezeten....
     
  19. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Wij hebben ook af gezien, jongste heeft op een gegeven moment 3 weken 14 uur per dag gehuild. Uiteindelijk hielp gewone ranitidine drank, ik heb een formule mee gekregen zodat ik de hoeveelheid elke twee weken kon aanpassen aan het gewicht. Dit in combinatie met een osteopaat deed wonderen.
    Wij kregen ook nexium eerst samen met motiblabla (weet de naam niet meer) maar dat hielp niks, als het echt reflux is, verborgen of niet, zou ik dus ook andere meds proberen.

    Heel veel sterkte hoor!
     
  20. Mommy83

    Mommy83 Actief lid

    20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Toch hoor ik veel goede verhalen over nexium hoor....zou die medicatie sowieso nog even aanhouden, en eerst dit vol blijven houden met die pepti. En mocht je kindje weer onrustiger worden, eventueel over op nutramigen (maar dan via een kinderarts).
     

Deel Deze Pagina