Welke opties zijn er nog? Huilen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Divatje, 14 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Wj hoorden ook veel goede verhalen over nexium, ik heb daarom zelfs gevraagd aan de ka of ze daarmee wilde beginnen. Maar blijkbaar reageerde die van ons daar toch niet zo goed op als we hoopten..
     
  2. Mommy83

    Mommy83 Actief lid

    20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    @ foxter Ik snap wat je bedoelt hoor, ieder kindje is anders en kan anders reageren. Ons zoontje is allergisch voor ranitadine (of hoe schrijf je dat, ik bedoel dus die stof in de zantac). Maar ik bedoel eigenlijk dat Divatje nu beter niets kan veranderen aan de refluxmedicatie, want 2 dingen tegelijk veranderen is nooit slim, dan weet je nooit wat de oorzaak is, of wat juist helpt. Ik denk bij haar kindje namelijk echt aan een combinatie kma en reflux, dus dan zou ik eerst de juiste voeding gaan zoeken. Ik ben overigens geen huisarts, maar heb hier (helaas) wel ervaring mee! Dus dit was alleen bedoelt als advies.....
     
  3. Mommy83

    Mommy83 Actief lid

    20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    En trouwens, wel goed dat jullie nexium kregen voorgeschreven, het is blijkbaar veel kostbaarder dan bv zantac of losec. Hier denk helaas onze kinderarts ook aan de centen, en dit krijg je hier niet zomaar................
     
  4. Divatje

    Divatje Bekend lid

    22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    De nexium moeten we (nu) wel zelf betalen, circa 10 euro per week nu. Pas als het langere tijd gebruikt moet worden (chronisch/half jaar) dan krijg je het vergoed. Maar maakt me niks uit, ik eet liever zelf een boterham minder.
    Ik las vtv al dat veel beter op nexium reageren, dus was wel blij dat we die meteen kregen. Eigenlijk hadden ze eerst zantac bedacht, maar daar zat alcohol in en vonden ze voor een baby dus niet zo geschikt (misschien heb je ook zonder alcohol hoor).

    Het CB belde (iemand die ik niet kende, onze wijkverpleegkundige heeft vakantie) net om te vragen hoe het gaat en ik heb verteld dat we nu toch Pepti geven en hij sindsdien veel rustiger is, slaapt en lacht. Toeval of werkt het voor hem...?
    Ze zei al, even volhouden of het zo blijft en dan kunnen we een verklaring geven zodat het vergoed wordt. Ze zei ook, als het in je hoofd zit dat dat het KMA kan zijn, kon ze het zich heel goed voorstellen dat je het gewoon probeert.
     
  5. Otte

    Otte Lid

    10 okt 2005
    78
    0
    0
    Deze folder van het CJG heeft ons heel erg geholpen:
    http://www.cjgrijnmond.nl/Folders/Documents/Huilen.pdf

    HIer kwam het vele huilen door oververmoeidheid. Ik dacht altijd; als ie moe is valt ie van zelf wel in slaap, niet dus. We overprikkelden hem door hem in de huiskamer te laten blijven. Nadat ik een strak slaapschema had ingevoerd ging het gelijk stukken beter.
    Succes!
     
  6. Mommy83

    Mommy83 Actief lid

    20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    @ Divatje: Ben erg benieuwd of het nog steeds zo goed gaat bij jullie!!!! Helpt de pepti? Hoop het zo......
     
  7. Divatje

    Divatje Bekend lid

    22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Ja! Het gaat nog steeds goed! Hij is nog steeds veel rustiger/ontspannender, slaapt overdag goed, lacht veel meer en hij is sinds vh weekend heel wijs dat hij kan brabbelen! Hij kletst ons de oren van de kop :p Echt heel schattig!
    Nu kunnen we hem veel beter inschatten, wanneer hij honger heeft, wanneer hij moe is etc. Hiervoor las je over je kindje leren kennen, herkennen van verschillende huiltjes enzo, en dan dacht ik, tja, onze lieverd is de hele dag aan het huilen, en nog overstuur ook, hoe kan je het dan uit elkaar houden?

    Onze wijkverpleegkundige van het CB heeft dinsdag ook nog gebeld om te vragen hoe het ging en zij was blij om te horen dat hij het nu zoveel beter doet! Zij had KMA trouwens wel als optie (sowieso vind ik onze vaste wijkverpleegkundige een hele aardige meedenkende vrouw. Ze zei ook al toen ik er was dat het niet normaal is dat een baby zoveel huilt en dat ze echt samen met ons naar een oorzaak/oplossing ging zoeken).
    Half november moeten we bij de arts op het CB komen en we moeten in de week ervoor met een klein beetje gewone voeding even kijken hoe hij reageert. Als hij daar inderdaad op reageert zal de arts een verklaring voor de zorgverzekering geven.
     
  8. Mommy83

    Mommy83 Actief lid

    20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Hoi divatje! Wat fijn om te horen dat het nog steeds goed gaat! Nu kun je veel meer genieten, he?
    Dat van die gewone voeding proberen zou ik zelf persoonlijk niet doen, het is toch overduidelijk zo? Waarom weer die darmen onrustig maken? Ik zou gewoon zeggen dat je het geprobeerd hebt, maar dat de onrust al weer snel terug komt (of zoiets). Zielig om nu alweer te provoceren.... Maar dat hoeven ze van het cb toch niet te weten dan he! Ik zou dan eerder pas weer rond een jaar gaan provoceren, er is dan wel een kans dat hij er overheen gegroeid is.
     
  9. suze30

    suze30 Fanatiek lid

    7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Fijn te horen dat het beter gaat!
    Ik heb bij de eerste ook zelf thuis geprovoceerd, maar was een groot drama, bij de 2e en 3e heb ik ook gewoon gezegd dat het niet ging, ik wilde ook niets meer forceren nadat er eindelijk rust was in huis!
    Bij de jongste werd er in het zh geprovoceerd, daar kwam ik niet onderuit.
    Hij heeft nu neocate, de pepti bleek uiteindelijk nog iets te licht voor hem
     
  10. Divatje

    Divatje Bekend lid

    22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Even een update:
    Hij heeft behoorlijk last van zijn buikje volgens mij, wilde gisteravond niet goed drinken. Hij duikt onder de fles steeds naar voren, houd volgens mij zn adem in en krijgt een enorm rood hoofd. Vanochtend ging hij er ook een beetje bij huilen. Duwt de fles ook gewoon weg met zn mond/tong of met zn handjes.
    Maar hij poept ook moeilijk, de poep is niet hard (gister kwam er een beetje uit) dus snap niet perse waarom. Hij heeft wel eerder gehad dat hij een paar dagen niet poepte en daar last van had, maar als het er dan uit kwam, was het eerder zacht (geen spuitpoep hoor) dan hard en enorm veel.
    Volgens mij heeft hij woensdag voor het laatst gepoept maar weet het niet zeker meer. In ieder geval het weekend niet.

    Ik weet dus niet of hij zo 'dubbelklapt' omdat hij buikpijn heeft van het niet poepen, of dat de pepti niet genoeg voor hem is en hij buikpijn heeft van de kma.

    Opzich gaat het verder wel goed, het slapen gaat nu sinds het weekend wel iets minder maar ook dat; misschien omdat zn poep hem dwars zit.
    Vannacht heb ik zelf denk 2 uur geslapen omdat hij zo aan het kronkelen was en ik hem dus bij me genomen heb.
     
  11. Emmarijn

    Emmarijn Fanatiek lid

    21 jun 2011
    2.548
    1
    0
    Bij ons werkten de Kindicol druppels goed.
     
  12. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    omdat hij zo perst bij het krampen, zou ik eerder denken dat hij gewoon last heeft van verstopping dus, dan van de pepti. Je zou eens bij een osteopaat langs kunnen gaan om de darmpjes te laten behandelen: die kunnen veel doen om die zo te stimuleren dat poepen daarna gemakkelijk gaat, (kan ik uit eigen ervaring zeggen, vorig jaar door een ijzerkuur na enorm bloedverlies enorme verstopping. Movicol van de huisarts hielp niet, 1 behandeling bij de osteopaat vervolgens wel!).
     
  13. Divatje

    Divatje Bekend lid

    22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    We hadden het inderdaad het er al samen over, maar even aankijken hoe hij is als hij weer goed gepoept heeft.
    Kindicol druppeltjes hebben we, die heb ik vandaag gegeven.

    Afgelopen dinsdag is hij bij de osteopaat geweest. Ze heeft ook zijn darmpjes behandeld. Volgende week dinsdag moeten we weer.

    Ik denk dat het even afwachten is tot hij goed poept :)
     
  14. Divatje

    Divatje Bekend lid

    22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    We zijn ondetussen weer een paar weken verder en het lijkt weer slechter te gaan.

    Hij is soms heel vrolijk, maar het kan zo ineens omslaan in keihard krijsen en gillen en dan is hij niet te troosten... Ook heeft hij eczeem gekregen op zijn borst/hals en armpjes.
    En hij spuugt veel meer dan voorheen.
    Poepen gaat nog steeds lastig, het is niet hard, juist niet, maar hij krijgt het er gewoon moeilijk uit ofzo. Om de dag of om de twee dagen lukt het, en hij is dan ook echt van slag als het niet lukt...

    Mn man, die toch wel vrij nuchter is en niet zo snel iets 'aan de hand' vindt, zei gister ook; we moeten nog maar eens naar hem laten kijken, ook met die eczeemplekken er nu bij...

    Morgenochtend naar de huisarts, ben benieuwd wat hij zegt.

    Misschien dat de kma verder ontwikkeld is en pepti niet meer genoeg is?
    De wijkverpleegkundige op CB zei dat pepti meestal goed genoeg is en nutramigen heel zelden voorgeschreven wordt toen ik er naar vroeg twee weken geleden. Is dat echt zo, ik lees hier ook vaak dat ze nutramigen krijgen.
     
  15. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Klinkt toch wel als een zwaardere vorm van KMA... dan kan hij pepti inderdaad ook niet verdragen. 'Heel zelden voorgeschreven' zou ik een beetje kort door de bocht vinden, bij het niet verdragen van Pepti wordt meestal Nutramigen gegeven.

    Heel veel sterkte bij de HA morgen, hopelijk dat er snel een oplossing komt voor jullie mannetje! Zo sneu he als hij niet lekker in zijn vel zit...
     
  16. Emmarijn

    Emmarijn Fanatiek lid

    21 jun 2011
    2.548
    1
    0
    Klinkt idd alsof de Pepti niet genoeg is. Dat hoor ik hier wel vaker. Lijkt me raar dat wanneer dit echt zo is, dat de dokter dan geen andere variant van voeding voorschrijft...

    Sterkte met de kleine!
     
  17. Divatje

    Divatje Bekend lid

    22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Nou...naar de huisarts hadden we ook niet hoeven gaan...
    Hij luisterde eigenlijk amper naar wat we te zeggen hadden. We gaven aan dat het weer slechter ging wb onrust en huilen/krijsen. "Nou dan is dat (kma) het dus niet"
    Gezegd dat het met het begin vd pepti ineens veel beter ging dus we eerder dachten dat het erger werd ook ivm de eczeemplekjes die hij nu heeft. Nou we moesten dat maar gewoon beter insmeren want hij vond het wel meevallen. We zijn nieuwe/jonge ouders en die maken zich snel druk...
    We hebben aangegeven dat hij ook sinds een week meer spuugt, en hij ook al een tijdje lastig kan poepen maar er werd niet geluisterd.

    En daar moet je het dan maar mee doen. Ben echt een beetje teleurgesteld/boos...
     
  18. debbybosma

    29 apr 2012
    70
    0
    0
    werken op een bso en natuurlijk de rest van m'n ti
    Ik herken het, het was zo erg dat we zelf huilend erboven stonden'wat moeten we nou'. Met 4 maanden was het heel ver weg, van te voren kon niemand wat vinden, ik dacht toen ook aan koemelkallergie, maar hij had geen andere symptomen, zoals uitslag enz.
    wat het nu geweest is weet ik nog altijd niet. Hij heeft een hekel aan platliggen, de bak was geen optie, hij krijste alles bij elkaar, met de cosie ging het beter en nu in de buggy vindt hij wandelen het einde, zelfs als hij moe is, huilt hij niet. 1 keer overdag leggen we hem in bed met de fles(beestje onder de fles zodat hij goed kan drinken en valt dan meteen in slaap. als we hem op de arm een fles geven en dan in bed leggen,blijft hij huilen, niet 1 uur, hij blijft doorgaan. als hij voor de rest moe is laten we hem in de wipper in slaap vallen, iets anders werkt niet bij deze volhouder. hij is erg gefrustreed als iets niet lukt, hij wil meer dan als hij kan, wij denken dat hij ook vroeger meer wou als alleen liggen. Een hele goeie tip is om hem bij iemand die je vertrouwd een nachtje te laten slapen. wij werden zo gefrustreed dat hij dat ook merkte en nog meer ging huilen. toen hij een nachtje weg was geweest bij m'n schoonmoeder, waren wij helemaal opgeladen en konden weer alles aan, ook Justen kon weer meer lachen. zelfs nu nog brengen we hem 1 keer per maand naar zijn oma(naar iemand anders durven we niet) om even op te laaien want tegenwoordig wordt hij snachts ook wakker. Ik denk dat al het huilen voorbij is als hij kan kruipen en zichzelf goed kan bezighouden.
    Tegen alle adviesen in zetten we hem ook wel eens voor de tv, niet langer als een half uurtje, een liedje om hem te kalmeren werkt ook enigsinds: 'Sleeping Baby Music - stop your babies sleep problems' op youtube.
    Heel veel succes!!!xx
     
  19. Justy

    Justy Fanatiek lid

    12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Kan me voorstellen dat je baalt van die dokter. Ik zou echt naar een andere op zoek gaan want dit kan niet!
     
  20. suze30

    suze30 Fanatiek lid

    7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat erg dat de Ha niet wilt luisteren...ik zou daar ook erg boos van worden...kun je geen verwijzing krijgen voor de ka?

    Mijn zoontje had pepti, waar hij het opzicht redelijk op deedt, geen exceem ( hooguit wat droge plekjes) maar de onrust en krampen bleven en hij had constant verhoging( volgens de Ha hoorde dat bij hem?!)
    Toen hij bij 6 mnd de provocatie test kreeg in het zh, reageerde hij met heftige krampen en hoge koorts, sindsdien krijgt hij neocate en gaat het goed met hem, nooit meer 'zomaar' verhoging gehad.

    Ik kan alleen zeggen, blijf vechten want huilen (zoveel) doen ze echt niet voor niets, en ook vanaf hier een knuffel, het is hartverscheurend om je kindje zo te zien...
     

Deel Deze Pagina