Wanneer puckababy gaan afbouwen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Venice, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Venice

    Venice Actief lid

    15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer gingen jullie beginnen met afbouwen?
    Heb al veel tips gelezen hoe ik kan afbouwen, ben nu benieuwd met hoeveel maanden jullie zijn begonnen. En wat kon je kindje toen? Het moet voordat ze kunnen omrollen van rug naar buik, maar hoe weet je dat dat bijna zo ver is? :(
     
  2. mgeul84

    mgeul84 Bekend lid

    17 aug 2012
    765
    105
    43
    Als ze kunnen rollen merk je t snel genoeg ;) mn meisje kwam eerst steeds tot op dr zij en ineens lag ze in bed op dr buik (met puck aan) gelukkig is ze erg sterk in dr nek en draaide ze dr hoofdje prima naar de zijkant en als t dr niet bevalt gaat ze wel huilen.. Toen gelijk gestopt met de puck.. Ze was 3,5 maand toen
     
  3. Venice

    Venice Actief lid

    15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat is nou precies waar ik bang voor ben ;) Gelukkig ging het goed bij jullie en ik zal het vast wel merken...maar toch. Hoe lang kon ze al op haar zij rollen?
     
  4. Koon

    Koon Niet meer actief

    Hier afgelopen weekend cold turkey moeten stoppen omdat hij ineens ging rollen. Het gaat wonderbaarlijk goed.
    Hij heeft het omrollen voor ons gevoel niet echt opgebouwd. Ineens was het zo ver.

    We hadden wel al gezien dat hij zijn hoofd naar de zijkant legde als hij op zijn buik lag, dus dat was een geruststelling.
     
  5. Bilou

    Bilou Bekend lid

    29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh omrollen met 3,5 maand. Wat vroeg zev. Mijn zoontje is nu 4 maanden en rolt nog steeds niet. Dis hij krijgt de puckababy nog steeds aan. Zodra ik merk dat hij rolt... En volgens mij duurt dat nog wel even, zal ik overgaan op gewone slaapzak. Ander wacht ik er nog ff mee.
     
  6. mgeul84

    mgeul84 Bekend lid

    17 aug 2012
    765
    105
    43
    Nog niet zo lang ook.. 1/2 weken zoiets
     
  7. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier cold turkey met 5 maanden omdat hij pogingen ging doen om te draaien. Ook werd het kouder, dus dat was een mooie gelegenheid. Puck is toch vrij dun, te dun voor onze knul, die nu in een dikke slaapzak met dekens ligt en het heerlijk vindt! :D

    Geen problemen gehad. Voordeel is dat een winterslaapzak dikke mouwen heeft en je beeb dus moeilijk heel hard kan zwaaien met zijn armpjes.
     
  8. Suzzert

    Suzzert Fanatiek lid

    12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Met 3 maanden rolde ze om en toen was het ook zo bloed verziekend heet, dus hebben we hem direct afgebouwd, zodat ze ook gewoon alleen in een rompertje kon slapen omdat het enorm heet was op der kammertje. Ze slaapt overigens sinds de dag dat ze kan omrollen op der buik en slaapt daar echt enorm goed door!
     
  9. mamakaatje

    mamakaatje Fanatiek lid

    15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hier na de 1e prikjrs de puck afgebouwd. Hij werd er nl een beetje te groot voor. Het slapen ging eigenlijk hetzelfde als met puck. Dus gelijk maar een winterslaapzakje erin gehouden. Wel zit zijn rechtse mouw met een veiligheidsspeld vast aan zijn slaapzak. Dit zodat die arm niey steeds omhoog vliegt waardoor hij wakker wordt.
     
  10. Venice

    Venice Actief lid

    15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zijn sommige kindjes vroeg met omrollen! Maar zo te lezen kan het dus ineens gebeuren. Mijn zoontje rolt in de box nu regelmatig op zijn zij en heb al eens geprobeerd hem in bed in een dikke slaapzak te leggen maar toen werd hij elke 10 minuten wakker.:(
    Ga het toch maar weer proberen voor de 5 maanden...
     
  11. MissSol

    MissSol Bekend lid

    20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ik heb met 4 mnd hem eruit gehaald, hij rolde in de puckababy steeds op zijn zij dus ik was ook bang dat hij naar ze buik ging. Eerst geprobeerd af te bouwen maar dat werkte niet, waarschijnlijk ook een periode waar hij toen in zat. Toen toch maar Cold Turky hem in een gewone slaapzak gelegt en in eens ging het heel goed. Het omrollen doet ie nog steeds niet maar hij slaapt nu heerlijk, hij ligt nu in the bag en slaapt er heerlijk in! Vind ook een heel lief gezicht hoe hij met ze armpjes alle kanten op ligt:D
     

Deel Deze Pagina