Welke ouders nog meer kind van 6 ( of 6+) die nog nooit met tablet of smartphone heeft gewerkt?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door humptydumpty, 19 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.484
    113
    Als jouw dochter er niet om vraagt, dan is krampachtig idd niet van toepassing. Als mijn zoontje onze iPad ziet liggen, of ik op mijn telefoon kijk dan wil hij hem ook. En dan moet ik soms een behoorlijke strijd aan gaan.

    Deze apparaten zijn als een magneet voor hem en ondanks dat we heel strikt zijn, kan hij er nu al (met 3 jaar oud) 100x om vragen in 5 minuten.

    Tegelijkertijd wordt hij heel blij van kleien, Lego, verhaaltjes naspelen, kleuren, buiten spelen etc. Het één sluit het ander inderdaad niet uit.
     
  2. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik denk dat het van je eigen levensstijl en van je kind af zou moeten hangen. Dl probeerde onze telefoon, laptop etc al te pakken vanaf het moment dat ze kan grijpen. Het was behoorlijk krampachtig geweest om haar ervan weg te houden ;) (maar inderdaad, maximaal 30 min. per dag). Het enige nuttige dat ik eraan zie, is dat ik haar in vroeg stadium kritisch denken bij kan brengen; dat niet alles waar is wat je ziet op een beeldscherm. En omdat we er geen kinderbeveiliging etc op hebben, heb ik haar ook geleerd vooraf te bedenken wat ze ermee wil doen, wat ze wil zien. Dus niet eindeloos rondklikken e.d.
     
  3. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik ben zelf erg technische georiënteerd en in huis is dus ook veel techniek en schermen te vinden. Mijn kinderen mochten van kleins af aan op de iPad en toen ze wat ouder waren op de laptop. Zo lang je goed in de gaten houd dat ze er niet te lang mee bezig zijn, en wat de inhoud is van hetgeen wat ze doen, vind ik het echt een verrijking. En snap dus niet goed waarom je ze dat stukje zou ontzeggen.

    Mijn dochter was met 3,5 echt enorm toe aan school. Vanaf toen ben ik appjes gaan zoeken om haar daarin tegemoet te komen. Ze vond het hartstikke leuk om letterschool te doen of restaurantje te spelen. Nu ondertussen spelen ze met apps waarin je dingen kunt bouwen, vulkanen van binnen kunt bekijken, en dino skeletten kunt opgraven. Ze kijken Klokhuis filmpjes, Freek in de jungle, maar ook knutsel filmpjes, paardenpraat tv etc. Ik vind dat hun wereld wat groter maakt en ze een kans geeft om op onderzoek uit te gaan en dingen te ontdekken. De meeste tijd word nog steeds besteed aan heel andere dingen zoals tekenen, knutselen, winkeltje spelen, voetballen, buiten hutten bouwen etc. Maar technisch vaardig zijn is wel degelijk heel belangrijk. En dat leren ze op school vaak niet. Dus dat hoort er voor mij ook bij.
     
    cowgirl80 en Strijkkraal vinden dit leuk.
  4. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ik ben die niet zo moeilijk in. Mijn dochter heeft haar eigen Kurio tablet met ouderlijk toezicht. Ze kunnen dus niet zomaar ergens op. Ze heeft Squla en andere spelletjes.

    Ze zit al vanaf vrij jong op een tablet en heeft zichzelf van alles geleerd waaronder Engels.
    Als ze mijn telefoon heeft om een spelletje te doen staat ie standaard op "begeleide toegang" waardoor ze niet door m'n telefoon kan zwerven met alle gevolgen van dien.

    En toch speelt ze ook nog een groot deel.buiten, tekent, knutselt ed.
     
  5. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Nou, dit dus.

    Het enige is dat ze voorlopig geen eigen mobiel krijgt. Nu zeg ik pas als ze naar het vo gaat, maar dat is van heel veel dingen afhankelijk. Kan dus iets eerder zijn maar voorlopig nog lang niet...
     
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.552
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dus dat ;)
     

Deel Deze Pagina