Welke pil gebruiken?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Fearfull, 29 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Hallo dames,

    Hier was de kinderwens voor een 2de heel erg groot maar helaas door omstandigheden en gezondheids problemen is het nu op een laag pitje. Het probleem is welke pil nu echt betrouwbaar is. Ik heb hiervoor de levengestrol nog wat sandoz geslikt maar na een paar maanden werd de pil te licht. Doorbraakbloedingen enz en toen maar even gestopt met alle anticonceptie. Ben nu wel een beetje onzeker over welke pil ik moet slikken zonder me zorgen te moeten maken dat ik zwanger wordt.

    Dus dames alle tips zijn welkom :)
     
  2. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb nu gekozen voor de prikpil, die word 1× per 3 maanden in je bil gezet dus geen dagelijkse pil meer. Je schrijft dat de wens voor een 2de kindje nu op een laag pitje staat dus wellicht is dit wat voor je en kan je over 3 maanden kijken hoe jullie situatie is, wel of niet weer zetten.
     
  3. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie @Starry ! Ik heb inderdaad de prikpil overwogen maar ik lees dat je na het ontwennen van die soort ac lang niet zwanger kan worden en lees ook horror verhalen dat vrouwen er toch doorheen zwanger zijn geraakt.
     
  4. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja ik heb dat ook gelezen maar wij zijn wel compleet dus voor mij maakt het niet meer uit en daarbij ook met de pil kan je cyclus behoorlijk van slag zijn na het stoppen van de pil..
    Oh en mocht het zo wezen dat ik zwanger raak daar de prikpil heen ja dan heeft het zo moeten zijn denk ik dan maar..
     

Deel Deze Pagina