Welke shampoo gebruiken jullie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ammie1984, 10 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Ik ben benieuwd welke shampoo jullie gebruiken voor de kinderen? Speciale kindershampoo of degene die jullie voor jezelf gebruiken?

    Tot nu toe gebruik ik voor mijn dochters altijd Zwitsal kindershampoo. Ik vind het haar daarna altijd fijn doorkambaar en er zitten vrijwel geen klitten in het haar.
    Laatst heb ik andrelon kindershampoo geprobeerd, maar die die vond ik niet fijn.
     
  2. Ilsev85

    Ilsev85 Bekend lid

    19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Wat ik leuk vind
    AadR
    Ik gebruik nog steeds Zwitsal. Gewoon omdat ik het zelf erg lekker vind ruiken Ik heb een jongen met ook nog eens weinig haar, dus van klitten is hier geen sprake.
     
  3. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Geen speciale shampoo nog. Gewoon wat ik ook voor hun lijfjes gebruik. Maar zijn ook nog erg jong.
     
  4. Lila8

    Lila8 Bekend lid

    8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.261
    3.499
    113
    Hier gebruik ik voor de oudste ook meestal nog zwitsal of anders de babylijn van Kruidvat (net wat ik voor de jongste open heb).
    Soms als we samen douchen en ik was m'n haar dan doe ik ook gelijk Andrélon van mij in z'n haar, maar het wordt inderdaad niet zo lekker zacht als met zwitsal.
     
  6. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Aussie of Rituals
     
  7. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Voor mijn dochter van bijna 6 wat wij gebruiken. Dr organic meestal en voor ons zoontje van 8 weken wasgel en shampoo in 1 van hipp
     
  8. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Weleda 2 in 1 wasgel. Wast schoner dan de zwitsal gevoelige huid die we vroeger hadden, ik gebruik hem zelf ook wel eens.

    Klitten e.d. weinig last van, maar dat komt vooral door goede voeding en glad beddengoed :)
     
  9. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Voor thuis krulshampoo van de Kruidvat. Die ruikt zo lekker.
    Voor bij het zwembad, prinsessen shampoo, want dat vindt ze dan leuk.
    Ze is net 6.
     
  10. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.905
    113
    noord holland
    Toen ze baby/peuter waren meestal babyshampoo van welk merk dan ook, rook zo lekker.
    Vanaf kleuter (toen ze het zelf ging 'regelen') gebruikt mijn jongste geen shampoo meer. Ze gaat kopje onder in t badwater maar meer niet (en dan gaat ze maar minimaal 1 keer per week echt in bad omdat haar huid snel reageert) en ze borstelt haar haar natuurlijk elke dag.
    Kind heeft het schoonste haar van ons allemaal, nooit vet of eraan toe om te wassen, gewoon haar zoals het hoort te zijn. Dus als tip zou ik meegeven om het nooit te gaan wassen met shampoo, echt, water en borstelen is genoeg.
    Juist doordat wij onze haren strippen van hun natuurlijke oliën gaat onze hoofdhuid nieuwe aanmaken en krijg je te maken met het fenomeen vet haar. Van nature hoeft het niet.
    En volwassenen die het terug willen draaien zijn daar best wel lang en moeizaam mee bezig omdat je hoofdhuid dan zo gewend is aan een overproductie van talg.
     
  11. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    zwitsal shampoo
    ook voor de oudste en voor mijn dochter ook de conditioner van zwitsal
     
  12. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    Geen shampoo. De haren van de kinderen worden alleen gewassen met water.
     
    Lila8 vindt dit leuk.
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Wat ik in huis heb. Wat voor dochtertje meestal Aussie is. Voir oudste zoon wat man ook gebruikt en voor de jongste meestal zwitsal.
     
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Kruidvat eigen merk shampoo
    Die met elmo er op.
     
  15. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik geloof niet echt dat het alleen aan shampoo/wassen ligt. Ik heb helaas snel vetwordend haar. Moet echt om de dag wassen. Maar toen ik zwanger was kon ik ruim een week, bijna 1,5 week niet wassen. En dat terwijl ik toch echt helemaal niets anders deed qua shampoo oid. Het enige verschil was zwanger zijn en dus een andere hormonale balans.

    OT ik gebruik voor de kleine nog niets. Er gaat olie of zemelen in het badje en dat komt dan dus met het water ook in haar haren maar thats it.
     
  16. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Nog baby shampoo eigenlijk voor mn 4 jarige.
     
  17. Lila8

    Lila8 Bekend lid

    8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
    Ik gebruik geen shampoo meer. Heeft me twee maanden gekost voordat mijn haar minder vet werd. het werd echt heeeel vet een tijd lang, maar als je daar doorheen bent, houdt je hoofd op met zoveel vet aan te maken. Was het alleen met water nu, en mijn haar is nooit glansender en voller geweest dan nu. Hoef het ook maar 1 keer per twee weken te wassen....zou ik dat willen. Sindsdien zijn mijn man en kinderen ook om, en mijn man had jarenlang veel roos problemen, en van alles geprobeerd, en alles was binnen drie weken weg. Geen last meer!
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  18. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Huismerk albert hein en af en toe zwitsal.
    Vaak genoeg ook niks. Maar als de jobeste zijn haren weer onder heeft gesmeerd met pindakaas, rode bieten of wat dan ook dan sowieso shampoo.
     
  19. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik gebruik momenteel zwitsal. Maar dat is ook weleens AH of action babyshampoo en douchegel.
    Ze gaan elke avond onder de douche en ik was elke dag de haren en zeep ze ook elke dag in (of ze doen het zelf).

    Mijn zoon zweet heel snel met warm weer. Hij moet echt gewassen worden want hij stinkt anders zuur.
    Mijn dochter heeft lang haar en het gebeurd bijna dagelijks dat ze er weer wat in smeert. Of ze hebben met zand gespeeld etc.

    Misschien heb ik hele ranzige kinderen, maar een dag niet wassen/douchen is hier geen optie.
    Zelf douchen wij ook elke dag.
     
  20. Roderoosjes

    Roderoosjes Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.117
    111
    63
    Voor mijn oudste dochter gebruik ik de k3 shampoo van het kruidvat. Zij vindt dat geweldig. Het is ook een kind van buitenspelen dus vaak haren vol met zand enz.

    Het haar van mijn jongste dochter was ik ongeveer eens in de 2 weken met shampoo en dan met Weleda baby of Hipp babyshampoo (niet in Nederland verkrijgbaar). De andere keren maak ik haar haar leen maar nat met water.
     

Deel Deze Pagina